Onko paikat pysynyt kiinni vielä?

uusi tase

Satasella mukana keskusteluissa
Hei! Miten teille on mennyt tämä loppu osa? Onko joutunut käymään ultrassa ja tutkimuksessa? Onko vielä paikat pysynyt kiinni vai onko jo aukeamassa? Näyttääkö siltä, että synnytys alkaisi aikaisemmin kuin laskettu pv vai senkin jälkeen? [:)]

Minulla on ollut vähän välillä tutkimuksia ja viimeisessä oli todettu, että on kohdunkaula häviämässä ja pehmeä mutta oli kuitenkin paikat vielä kiinni ja vauvanpää on erittäin matala jo eli maha on laskeutunut hyvin..ainakin tuo liikuminen on hankala ja häpyluu alue erittäin arka! lääkäri arvio, että saattaa syntyä ennen laskettu pv mutta mistä näistä tietää [:D] laskettu pv olisi 17.12 [:)]

mä kävin tuossa lääkärissä ja otti ultran ja totes vaan että missä tunnet liikkeet, ku kerroin, sanoi ettei ihmekään kun toinen on niin alhaalla ja takana...tunnen siis kaiken liikkeen vain alamahassa. mutta ei se kyllä mitään muuta kommentoinut, mulla olisi vielä 7viikkoa laskettuun (27.12), mutta lääk. sanoi että jos suppareit alkaa tulemaan se voi tulla sieltä aiemmin..mutta ei se mistään mulle oikein puhunut...en tiedä kohdun kaulasta...sen tiedän että pikkunen on oikein päin eli pää hyvin alaspäin.

joo en kyl tiiä miten tää liitty tähän, mutta oli pakko kirjoittaa kun tekstistäsi tuli mieleen =)

Bluerose ja ötö 32+6

[:)] Hyvä jos teille kummallakin kaikki hyvin! Pidetään peukkuja, että kaveri pysyisi siellä mahd pitkä... mäkin toivon, että tämä kaveri pysyisi joulukuun saakka.. [;)]

Kävin lääkärissä hmm... viime viikolla vissiin [:D] Pikkusen toi muisti pätkii... Eli viikkoja oli 34 ja risat. Sillon oli kaulaa vielä se 2cm (käsikopelolla) eli siitä ei sen kummempaa, mutta sisäsuu oli sentin verran auki. Ensisynnyttäjä kun olen, niin sisäsuun aukeaminen tässä vaiheessa viittaisi siihen, että synnytys käynnistyy ennen laskettua aikaa. Jopa kaksi viikkoa aiemmin voi tulla. Mutta sehän siis riippuu siitä, että jatkuuko kohdunsuun kehitys samaa tahtia vai ei. Aika paljon ollut kyllä suppareita, että sikäli ehkä voisi kehitys jatkua. Eilen aamulla ja aamupäivän tuli aika tiheästikin useamman tunnin ajan, mutta eivät sitten voimistuneet (onneksi). Ensi viikon mielellään vielä puuhastelisin ja lepäilisin, sitten saa tulla [:)]

Itsestä tuntuu, että aika lähelle kuitenkin laskettua aikaa mennään, mutta tuskin yli. Jotenkin tuntuu siltä, että kroppa valmistautuu kovaa vauhtia synnytykseen. Mutta saa nähdä. Samapa tuo. Kunhan mies ei vaan olisi missään reissussa juuri h-hetkellä [:)] Jänniä aikoja kyllä. Itekin huomaan olleeni koko viikon tosi tarkkana kaikkien tuntemusten kanssa. Laskettuun aikaan olisi siis neljä viikkoa nyt.

Alkaa varmasti jo jännittää [:)]
Tänä aamuna minulta taisi lähteä limatulppa..siitä lähtien supistelut aina välillä.. .mutteivät ole pahentanut siitä ONNEKSI! Joten elän toiveissa, että tilanne rauhoittuu ennen yö..toivottavasti!

Jännät paikat tasella [:)] Alkaa pikkuhiljaa tapahtua joulukuisissakin [;)] Mulla on neuvolalääkärin mukaan tiukasti kiinni, mutta silti jotenkin hassu tutina, että tää napero ois tulossa aikasemmin maailmaan kuin la:na. No katotaan kuinka käy [:)]

Mulla oli tänä iltana erikoinen tilanne kun kävin saunassa ja en ollut vielä vaateita laittanut päällä niin istuin meidän vieras sängyn päällä rapsuttamaan meidän toinen koira..kun nousin ylös olin jättänyt pieni lätäkkö siihen..nyt oon laitettu side ja tilanne seuraan tiivisti! Hälytin siskoni tänne meille kun hän lähtee mukaani muutenkin synnytykseen jos ei isäntä pääse..toivottavasti ei ollut lapsivesi kyseessä ihan vielä!!Nyt lähden kokeilemaan sitä nukkumista..koko pv ollut hankala olo ja käveleminen vaikea [:(] juu..kyllä on vähän liiankin jännät paikat tällä hetkellä..pitäisin vauva mielelläni sisällä vielä jonkin aika [;)]

^ ohhoh [:D] No ei muuta kuin tsemppiä matkaan, toivottavasti olis väärä hälytys vielä. Koska sulla on la?

Yöllä nukahdin vasta 2 maissa..mutta sen jälkeen sain hyvin nukuttua 7 saakka kunnes tuo 2 vuotias tytär tuli herättämään [:D] mutta on alkanut taas kivut kun liikuun [:@] joten soitan tänään neuvolaan jos täti kerkesi nähää mua..mulla on laskettu pv 17.12 eli siksi toivoisin, että tilanne vielä hetkeksi rauhoittuisi [:)]

Kävin tänään sairaalassa ja onneksi ei ollut kyseessä vielä lapsivedestä [:D] Vauva voi hyvin ja painaa noin 2.4 kg [:)] lääkäri sanoi, ettei enää yritetään estää synnytystä näillä viikolla mutta mitä pitemmälle mennään aina on parempi! Kohdunkaula ei kai enää ole..mutta kohdunsuu oli vielä kiinni! Erittäin runsas on valkovuoto [8|]
Mutta hän käski varautumaan aikaisemmin synnytykseen.. voi kuulemaan alkaa jo huomenna tai sitten vasta pari viikon päästä [8|] sitä kun ei voi nyt tässä ennustaa.. kotona en saa juuri mitään tehää tällä hetkellä ja onneksi siskoni on täällä mua avustamassa..en saa Nadia nostelee enää..eli tyttö kiipee mun syliin jos syliin tahto..heh! On kuulemaan suuri ihme jos 40rv asti päästään enää..eli alan tässä pikku hiljaa miettimään synnytys touhut kun ei ole vaihtoehto enää [8D] koko ilta ollut kovasti supistuksia noiden tutkimuksien takia..kipulääke oli pakko ottaa lopulla ja nyt lähden sänkyyn ja yritän saada nukuttua.. [:D]

eilen kysyin ja pyysin ihan et lääkäri kattoo mun kohdun kaulan menkkamaisten kipujen vuoksi...kiinni on ja jos oikein ymmärsin että 2cm olis viel kanavaakin jälellä...en ihan varma, enkä voi tarkistaa kun mun mamikortti on hoitajilla (olen siis äippäosastolla tarkkailussa).

Moi Bluerose: voi että oot joutunut ihan sairaalaan lepäämään nyt sitten [:(] toivottavasti lepo auttaisi sun tilanne pian!

Moikka,

mulla saikku jatkuu eli ei tarvii enää töihin mennä. Olin su-ma sairaalassa supistusten takia ja nyt sitten vuodelevossa kotona. Kaulaa on hyvin jäljellä mutta suu vähän auki. Eli hyvin hissukseen pitää ottaa. Kätilö sanoi että 35 viikolle ois ainakin hyvä päästä ja sit ei estellä jos on tullakseen. 2,1kg oli nyt painoa vaavilla. Sais kyllä vielä joulukuun alkuun pysytellä massussa kasvamassa[:)]

pontso10 ensinnäkin, ihana nimimerkki <3 toisekseen kiva lukea kun sanoo että ei tarvi mennä töihin kun mä taas oisin niin tahtonut töihin vielä. Mä olin verenpaineden takia sairaalassa ma-ti. ja mulla todettiin kohtalainen raskausmyrkytys mitä lie tarkoittaakaan...ja pääsin kotiin lepäämään..mulla oli viikko sit sama painoarvio eli ~2100, mulla olis sama ajatus, että jos joulukuun alkuun pysyis masussa...jos ees itsenäisyyspäivään asti..sit vois tulla...supistuksia mulla on nyt alkanut tulee...ainakun ötöseni liikkuu pistää/vihloo...mutta ei muuten mitään...tai ei nyt AINA kun se liikkuu mutta lähes...laskettu kumminkin vasta 27.12

Minulla oli kaikki kohdunsuulla hyvin. Hieman on paikat pehmentyneet, kohdunsuu hieman sormelle auki ja kaula kokonaan jäljellä. Kolme viikkoa on vielä laskettuun aikaan, joten saa pikku hiljaa jotain kuulemma tapahtuakin. Streptokokki näytteen menen tänään labraan antamaan, kun ei meinaa löytyä selitystä koko raskauden ajan jatkuneeseen vuotoon sitten millään.

meillä tänään ultrassa katottiin tilanne ja oli sormelle auki ja kaulaa jäljellä 3 cm.. sanoi ettei se tänään ainakaan synny.. pitää kuulemma varautuu että menee yli aikasesks.. Olis jo niin kiva saada nyttii syliin.. [:)]

Bluerose: ota nyt iisisti sitten!!
Hurtti: juu multa on jo 3x otettu skreptokokki näyte, onneksi ei ole löytänyt..kun on viikosta 23 lähtien ollut vähän vaikea tämä raskaus!
rock^peijpe: mulla on kaikki raskaudet mennyt yliaikaiseksi..saa nähää tulisko tämä ajoissa pois [:D] heh!! Ainakin tällä hetkellä näyttäisi tulevan mutta ei näistä koskaan tiiä..ei muuta kuin liikumaan kovasti ja seksiä harrastamaan..jospa se siitä pikku hiljaa [:D]

No minulta on otettu siksi kun supistuksia on ollut rv23 lähtien..skretpo kun saattaa käynnistää synnytys ennen aikaisesti.. ja jos on skrepto niin äidille laitetaan antibiottitipat synnytyksen aikana, eli näin estätään tartunnan vauvan..jos vauva saa skreptokokin tulehdus se saattaa olla jopa hengenvaarallinen ja vauva saattaa menehtyä [:(]

Takaisin