Onko/oliko toiveita syntymäkuukauden suhteen?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko sinulla (tai onko ollut aiemmin) toiveita sen suhteen missä kuussa lapsesi syntyy? Onko jokin kuukausi/vuoden aika tuntunut toista paremmalta tai huonommalta?

Jos meillä tällaisia toiveita joskus oli, ne karisi kun esikoisen yritys kesti pidempään. Siinä oli ihan sama milloin syntyy, kunhan vain joskus plussaisi.

Ei ollut toiveita, kunhan vaan saataisiin ylipäänsä se lapsi! Mutta jälkikäteen ajatellen alkutalvesta syntyneen kanssa oli aivan ihana pesiä kotona, itselleni tammi-helmikuu on aina ollut vähän apaattista aikaa (joulun jälkeinen apatia), niin talvivauva on tuonut siihen ajanjaksoon aivan uutta mielekkyyttä!

Alkuun ajatus oli, että ei ihan joulun aikoihin, kahdestakaan syystä. Toisaalta "reilumpaa" lapselle saada viettää synttärinsä ja joulun ihan erillään, ja toisaalta koska meille on tärkeää viettää joulua lähimpien sukulaisten kanssa, ja sitten tulisi liian pitkä matka synnärille joulunvietosta. Esikoinen syntyikin kesällä, joten toive toteutui.

Toista yrittämään käydessä ajatus oli sama, ettei la olis joulukuussa tai tammikuun alussa edellisistä syistä, mutta meinattiin myös jättää ihan keskitalvi väliin, koska esikoisen synnytys oli niin nopea ja lisäksi pidempi matka sairaalaan, niin pelottaa ajatus että syntyis matkalla autoon jossain metsän keskellä kovassa pakkasessa/lumimyräkässä. Mutta nyt kun yritys onkin käynyt kestämään tuottamatta tulosta, niin on jo löysennetty toiveita, kunhan ei ihan jouluun osuis, niin kai siitä ajomatkasta ja synnytyksestä jotenkin selviää.

minäkin aluksi toivoin ettei joulukuulle osuisi, mutta kyllä ne toiveet nopeasti karisi sitten kun ei tärpännytkään pian. nyt on kyllä kesän lapsi tulossa.

No siis joskus ennen kun edes tuli varsinainen toive lapsista, oli ajatuksena juurikin tuo että kunhan ei syntyisi jouluna. Sitten aloin toivomaan kevätvauvaa, kun alettiin yrittää lasta. Kaksi kevätvauvaa onkin nyt sitten ollut, ihan sattumalta silti! Toisen kohdalla ehkä toivoin että olisin saanut kokeilla olla kesällä raskaana, koska tuskastuin kamaliin äitiystoppatakkeihin. :Face With Tears Of Joy: Olihan siinä toukokuun alussa kyllä juuri ennen synnytystä tosi lämmintä, eli melkein kesällä.

Kauan ennen kuin lasten saaminen oli ajankohtaista, ajattelin, ettei ainakaan lomien tai juhlapyhien aikaa ole hyvä aika syntyä, mutta sitten kun kävi ilmi ettei lapsia tule tuosta noin vain, totesin, että aivan sama milloin syntyy, kunhan vain syntyy.

Ei ole ollut toiveita, koska takaraivossa ollut aina pelko että olenko hedelmätön. Toivonut aina, että kunhan syntyy, ei väliä milloin. Ja vaikka laskettu aika olisikin esim. helmikuussa, voisi lapsi syntyä keskosena vaikka jouluaattona.

Jännä miten moni ei halua jouluna syntynyttä lasta. Nimim. synttärit joulun välipäivinä enkä näe sitä pahana.

Eipä ollut muuta toivetta, kuin että terveet lapset. Mutta onneksi myös nuorempi ”varasti” viikolla ja syntyi maaliskuussa, niin isä sai vielä olla mukana synnytyksessä ja sai tulla huoneeseen..

Huhtikuun puolella ei olisi enää saanut.

Nythän tää pienikin on jo 2-v, mutta ”korona-ajan lapsi hänkin.

Ei oikeastaan sen suurempia toiveita, lapset syntyy silloin kun heille sopii. Enemmän on ollut kauhistusta siitä, että olisi viimeisillään raskaana keskellä kuuminta kesää/liukkainta talvea. No, esikoinen syntynyt syyskuussa ja tämä kakkonen laskettu lokakuun alussa, esikoisen kohdalla oli aika tukalat paikat heinä/elokuussa, ja siitä selvitty ihan hyvin :tears::thumbs-up:

Ei oikeastaan sen suurempia toiveita, lapset syntyy silloin kun heille sopii. Enemmän on ollut kauhistusta siitä, että olisi viimeisillään raskaana keskellä kuuminta kesää/liukkainta talvea. No, esikoinen syntynyt syyskuussa ja tämä kakkonen laskettu lokakuun alussa, esikoisen kohdalla oli aika tukalat paikat heinä/elokuussa, ja siitä selvitty ihan hyvin :tears::thumbs-up:

Muutama vuosi sitten kun olin viimeisillään raskaana keskellä pitkään hellekautta, niin suurinpiirtein jokatoinen ihminen surkutteli mun kohtaloa kuinka tukalaa ja rankkaa on. Joo, oli kuuma ja hiki valui, mutta mä olin ihan tyytyväinen ison vatsani kanssa. Mulla ei meinannut enää mitkään vaatteet mahtua sen pallon päälle, eikä huvittanut ostaa uusia vain muutamaa viikkoa varten, joten hyvä vaan kun ei tarvinnut montaa kerrosta. Ja toisaalta vatsa ei myöskään kestänyt yhtään mitään puristusta, joten viimeisetkin muuten sopivat äitiysfarkut ja collarit painoi niin ikävästi, että pidin vain pakkotilanteessa pari kertaa, muuten väljää hellemekkoa. Sitä keskitalvea mä kyllä pelkään sairaalamatkan lisäksi myös liukkauden takia+ älytön vaatemäärä minkä joutuu ostamaan ihan vaan paria kk varten. Joten joo, ei mielellään la joulu-helmikuu.

Muutama vuosi sitten kun olin viimeisillään raskaana keskellä pitkään hellekautta, niin suurinpiirtein jokatoinen ihminen surkutteli mun kohtaloa kuinka tukalaa ja rankkaa on. Joo, oli kuuma ja hiki valui, mutta mä olin ihan tyytyväinen ison vatsani kanssa. Mulla ei meinannut enää mitkään vaatteet mahtua sen pallon päälle, eikä huvittanut ostaa uusia vain muutamaa viikkoa varten, joten hyvä vaan kun ei tarvinnut montaa kerrosta. Ja toisaalta vatsa ei myöskään kestänyt yhtään mitään puristusta, joten viimeisetkin muuten sopivat äitiysfarkut ja collarit painoi niin ikävästi, että pidin vain pakkotilanteessa pari kertaa, muuten väljää hellemekkoa. Sitä keskitalvea mä kyllä pelkään sairaalamatkan lisäksi myös liukkauden takia+ älytön vaatemäärä minkä joutuu ostamaan ihan vaan paria kk varten. Joten joo, ei mielellään la joulu-helmikuu.
Totta, oli siinä jotain hyvääkin kun mikään ei mahtunut päälle, niin oli sitten vaikka alusvaatteisillaan tai mekkokaapu päällä. Lyhyt aika tuo onneksi on jos on viimeisillään kesällä. Olen työssä jossa ulkoillaan paljon kesällä, joten heinäkuussa voi toki olla jo vähän tukala olo, mutta sitten pääseekin jo lomailemaan ja sekin helpottaa :smiling-eyes:

Aika sama toive kuin monilla täällä, eli ei mieluiten jouluna. Nyt on la 15.1. ja voihan sekin toki syntyä jouluna, mutta kuitenkin pienempi todennäköisyys kuin jos la olisi ollut 22.12. (niin kuin edellisestä kierrosta olisi ollut). Esikoinen syntyi kesäkuussa ja se oli ihan hirveä hellekesä, joten olen ihan iloinen, ettei ole tällä kertaa kesävauva tulossa, mutta toki olisin ollut onnellinen kesävauvastakin (kuten keskenmennyt olisi ollut).

No joo, eihän sillä loppupeleissä ole merkitystä milloin lapsi syntyy, kunhan olisi terve ❤️
Mutta itsellä on ollut aikojen alusta asti ajatus, että ei loppuvuodesta. Ettei tarvii odottaa omia synttäreitä koko vuotta, jos kaverit täyttää jo aiemmin 😂 myöhemmin ajatus on vahvistunut sen suhteen että ei joulukuussa kun silloin on mieheni lasten (aiemmasta liitosta) synttärit.

Oon ajatellut et ois kiva jos sais kevät/kesävauvan. Ja loppuvuosi on itsellekin ollut se vähiten mieluisin vaihtoehto. Kuitenkin nämä ajatukset on himmentyneet lapsettomuuden myötä. Nyt on tulossa marraskuinen ja nyt itseasiassa ajattelen et se on just hyvä aika syntyä. Tykkään ajatuksesta et saa olla raskaana kesällä mekoissa ym mut ei kuitenkaan ihan loppuraskaus oo ettei liian tukalaa ja ehkä ei tarvi topata itseään vielä paljon viimeisillä kuukausilla kun ei niin kylmä. Myös kiva et ens kesänä vauva olis jo +6kk ja maailma alkanut kiinnostaa, ehkä liikkuukin ja ehkä pystyy enemmän menemään ja tekemään kun viimeks helmikuisen kanssa viime kesä meni lähinnä sisällä ja nukutuspäikkärihulinaväsymysrumbassa ja vauva jaksoi olla valveilla 1-1,5h niin ei siinä paljoa tehty ja menty.

Takaisin