Onko mukavampi olla raskaana kesällä vai talvella?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko teistä mukavampi olla raskaana (varsinkin viimeisillään) kesällä vai talvella? Jos ei ole kokemusta, kumman arvelet olevan mukavampi kokemus?

Esikoiseni syntyi syyskuussa lämpimänä syksynä ja kuopus helmikuussa viime talvena, kun oli etelässäkin talvi. Kesässä oli positiivista pukeutumisen helppous. Olin ison osan loppuraskaudesta väljissä kesähameissa. Talvella taas oli vähemmän turvotusta ja raskauden ansiosta ei tullut kylmä. Liukkaus sen sijaan oli inhaa viimeisellä kuulla. Näillä kokemuksilla talvi taitaa viedä voiton.

Vaikea sanoa miten mahdolliset helteet vaikuttaa oloon, mutta toistaiseksi ei ole ollut mitään turvotusta ja odotan jo malttamattomana että pärjäisi ilman takkia kun töissä saa olla paljon ulkona vielä toistaiseksi ja paksut vaatekerrokset alkaa tehdä liikkumisesta tosi tukalaa. Voisin kuvitella, että kesä veisi voiton minulla tässä loppuvaiheessa, kun taas alun pahoinvoinnit voisivat olla minulle hankalammat kestää kesällä kuin mitä olivat loppuvuodesta.

Muokattu viimeksi:
Lapset syntyneet heinäkuussa, elokuussa ja syyskuussa. Toki jos kuuma kesä on niin se vie kyllä voimia. Toisaalta helppoa oli pukeutumisen kannalta kun pystyi pitämään venyviä trikoomekkoja legginsien kanssa ja vetasta jonkun kevyemmän takin tai neuletakin päälle eikä tarvinnut välttämättä kiinni asti edes mennä. Ei tarvinnut edes mamma vaatteita juurikaan ostaa. Nyt onkin laskettu aika marraskuussa saas nähdä miten nyt käy :joyful:

Talvella oli ihana olla viimeisillään raskaana, mutta rankasta lumisateesta en niin välittänyt kun ajeltiin pois sairaalasta.

Nyt olen kesällä viimeisillään raskaana ja ennen olisi ollut kamalaa, mutta asutaan nyt kämpässä jossa on ilmalämpöpumppu ja sisälämpö max 22, joten todella ihana olla raskaana. :)

Esikoisesta olin talvella raskaana ja mieluummin niin. Kesällä on niin paljon hommaa pihalla ja voisi harrastaa juoksemista yms. ulkoilua, jota talvella ei pysty, mutta raskaus vie kyvyt ja voimat ja kumartelu on ikävää jo näin toisen kolmanneksen alussa. Turhauttaa olla avuton, kun olisi niin paljon tekemistä. Eikä kuumassa ole kivaa olla maha pyöreänä, eikä auringossa uskalla olla, kun tulee maksaläiskiä. :rolleyes:

Kovat pakkaset tai huono sää voivat estää loppuvuodesta syntyvän kanssa ulkoilemisen. Maaliskuussa syntyneen kanssa pääsi heti ulos, kun ilmat lämpenivät eikä lumi enää haitannut vaunuilua.

Esikoinen syntyi marraskuussa, nyt odotan elokuista. Mä rakastan kesää eikä mua haittaa hikoilu yhtään. Nytkin kyllä tykkään enemmän tästä että oon kesän viimeisillään, pukeutumisen helppous! Ja saa olla kivaan aikaan lomalla myös. Vauvankin pukeminen lienee tällä kerralla alkuun helpompaa, marraskuussa Etelä-Suomessa oli vähän silleen että välillä ois melkein kesävaatteilla pärjännyt ja välillä sit talvivaatteille tarve.

Puolensa ja puolensa varmasti. Kesällä voi olla tukalampi olo viimeisillään, kun sitä se on jo muutenkin. Talvella taas pitää varoa liukastumista ja yrittää mahtua talvivaatteisiin.

Takaisin