Onko muita ylipainoisia odottajia?

No jep, täällä :banghead: ekasta raskaudesta jäi 3kg, tokasta 8kg ja sen jälkeen on sitten tullutkin vielä muutama lisää.. ja tähän pituuteen nähden, niin huh.. lisäksi oikeastaan vasta nyt vuodenvaihteessa löysin liikunnan ilon.. senttejä on lähtenyt, kiloja ei juurikaan.. noh, yritän nyt olla kiloista stressaamatta..

Joo täällä :shy: neidistä 2v tuli se parikymmentä kiloa ja en tajua miten niitä on ollu niiiiiin vaikea saada pois.
Että joo .... nyt yritän tosiaankin kattoa mitä syön. Ahdistaa vähän kun nyt jo niin turvonnu olo (+2kg), mutta toisaalta taas jos vaan kaikki hyvin menee, niin pieniä murheitahan ne on :)

Joo, mulla kaikki läski kertynyt just vatsalle eli näytän jo valmiiks raskaana olevalta :/ Oon 156 cm pitkä ja painan n. 71 kg eli onhan sitä joku 15 kg ylimääräistä. Nyt toivoisin, ettei alkuun paino vielä nousis kun kiinnitän terveelliseen syömiseen enemmän huomiota ja yrihän alkaa taas liikkumaan enemmän.

Täällä myös yksi, ja ensimmäinen lapsi aluillaan joten ei voi laittaa edellisten raskauksien piikkiin...
Mulla pituutta 160 cm ja painoa ollut viimeaikoina n. 80 kiloa - tossa reilu viikko sitten plussatessa oli pompsahtanut jo 83 kiloon mut siinä pari viikkoa ennen menikin melkoisesti mässytellessä :eek:
Nyt sen jälkeen oon siistinyt ruokavaliota ja vaikka alavatsan turvotus on lisääntynyt ni paino palautunut takas sinne kasiinkymppiin, hirvee herkkuhimo olis mut toistaiseksi oon onnistunut pysymään lujana :cool:

Mulla myös 20kg ylipainoa ja vakaasti olen päättänyt jättää mässäämisen vähälle ja syödä terveellistä ja monipuolista ruokaa. Saas nähdä onnistuuko miten näin heikolla itsekurilla :p Eniten kammoan sitä sokerirasitusta :yuck:

Täälläkin menee ylipainon puolelle hieman. Nyt tulossa uus neuvolatäti nii katotaan kuinka nihkeä on tuosta painon noususta. Edellisessä tuli 21 kg, joista reilu 10kg jäi suoraan laitokselle (ja vauvaan).

Jotenkin tuntuu hassulta tuo painonnousu"suositus" et vaan joku 8kg kun vauva plus muut ekstrat (ilman sitä lisäläskiä) on jo n.12kg, jopa 15 kg. Eli luuleeko ne et hormoneista sekasin ja raskaana jotenkin onnistuis tuon 4+ kiloa laihduttaan. Ei se ilman raskauttakaan oo oikeastaan ikinä onnistunut nii en kyl kuvittele nytkään.

Ja sit edellisessä raskaudessa tunsi olonsa paskaks äidiks kun suositukset paukku oikein kunnolla, mut eihän sitä rasvaa kun joku 6kg tullut kun luuli et 12kg..

Täällä kans ylipainon puolella. Eikä voi laittaa raskauden piikkiin, yhtä pyöreä olin ennen ekaakin raskautta. Siitä tulleet kilot hävis hetkessä, mutta tähän samaan jumahdettiin kuin aiemminkin.. Toisaalta haluaisin olla stressaamatta painonnousua, mutta en tiiä onnistuuko tässäkään raskaudessa.

Mulla muutamia kiloja ekstraa. Nyt paino 79 ja pituus 169. Lievällä ylipainolla siis. Toivon kovasti että saisin pidettyä raskausajan painon alle sen mitä olen lihavimmillani ollut eli 94 kg.. Tavoitteena oli pudottaa painoa normaaliin, mutta tuli tämä ihanuus eli raskaus joten saan sitten imetellä ne raskauskilot ja tämän lievän ylipainon pikkuhiljaa pois :D

Mulla on ylipainoa ihan reilusti. Tarkoitus oli laihdutella ennen raskautta, mutta en vielä sinne asti päässytkään, kun plussa tuli. Aloitettiin yritys siis heinäkuussa, mutta mä oletin koko ajan, että tuskin mitään tapahtuu ennenkuin saan vähän painoa pois. No töissä on ollut kaamea härdelli koko syksyn ja nyt alkuvuoden, joten en ole pystynyt keskittymään mihinkään muuhun kuin vain päivästä toiseen selviämiseen. Nyt alkoi pikkuhiljaa ehkä tuo työtaakka helpottaa (tai olen tarkoituksella todennut, että en voi näin enää jatkaa vaan pakko vähentää), joten ajatus oli ruveta nyt tsemppaamaan, kun sitten sunnunntaina teinkin sen plussatestin.

No nyt tällä viikolla on kyllä ollut ihan eri motivaatio katsoa mitä suuhunsa laittaa. Pelkään hieman, että neuvolassa on joku painonatsi vastassa. :sad001 Ja tiedänhän mä sen itsekin, että ylipaino lisää raskaudessa riskejä.

Täällä kanss yks reippaasti ylipainoinen. Aikaisemmissa raskauksissa painoa tullut 12 kg ja 18 kg, katotaan miten nyt käy. Suht nopsaan on raskauskilot lähtenyt, ekasta noi 12 kg lähti alle kuukaudessa, noissa 18 kilossa kesti joku puol vuotta. En ota liikaa stressiä asiasta, koska aikaisemmissakaan raskauksissa ei oo ollut ongelmia.

Here here!
Pituutta 172 ja painoa yli 90kg...
Kaksi raskautta takana; ekassa tuli joku 12kg ja tokassa ehti tulemaan 7kg rv33 mennessä, kunnes kohtukuolema.

Neuvolassa ei kyllä kummassakaan ole sanottu painosta muuta kuin, että jos et ihan 30kg kerrytä niin hyvä juttu.

Mäki ilmoittaudun kerhoon ihan reilulla ylipainolla, 160cm ja 85 kg. Eikä mitään raskauskiloja vaan ihan puhtaasti syömisen ilolla hankittuja... :D Oon melko varma että raskausdiabetes odottaa ja kauhistuttaa ajatus että painon pitäis nousta joku 10 kg..:nailbiting:

Mäkin ehdin just alottaa epätoivodieetin, 10kg tippuikin 6viikossa. Tiputettavaa silti liikaa.
Sit pärähti plussa ja etova olo (taustalla ekans raskauden hypermeesis), ni aattelin et syön just sitä mitä saan alas kurkusta.

Olin ylipainoinen viimeraskaudesakin, toki hyperin takia paino tippui 10kg odottaessa, mutta kaukana radista. Hyvö et meitä seulotaan, ku ollaan ns. Riskiryhmissä - mutta ainoot mun tuntemat ras.diabeeteksen saaneet on huipputimmejä ja terveysintoilijoita :D

Takaisin