Onko muita neulojia?

Ulpukka_84

Jostain jotain jo tietävä
Marraskuiset 2025
Ajattelin aloittaa tällaisen ketjun, josko täällä olisi muitakin jotka tykkää neulomisesta 🙂

Mulla on ollut melko pitkä tauko mutta nyt yllätys yllätys tekisi mieli aloittaa taas. Mielessä olisi mm. Neulehaalaria, sukkia, tumppusia ja lakkia ym. vauvalle.

Onko sulla hyviä ohjeita? Mitä on puikoilla jos on jo jotain työn alla?

Mä en voi itseäni neulojaksi kutsua, mutta innolla odottelen jos saisi sukupuolen tietoon, niin voisi jotain yrittää. Oon ostanut lankapaketteja kirpparilta ja niiden mukana on tullut vaaleanpunaista baby merinolankaa. Oon pähkäillyt, että mitä ihmettä mä niistä itselleni tekisin, mutta nyt vois päästä vauvalle kutomaan.

Minä minä! En oo kyllä hetkeen kutonut mitään lastenjuttuja, sillä minulla on tällä hetkellä yksi iso virkkausprojekti kesken. 😊

Tarkoitus olisi uudelle tulokkaalle kutoa villahaalari ja -paita, jos vaan aika riittää. Kaarrokemalleihin oon tykästynyt paljon, ja kaarrokepuseroita oon myös aikuisille kutonut useita kymmeniä.

Täällä myös! Odotankin, että kun olo kohenee niin saisi aloittaa neulomaan jotain! Villasukkia pääasiassa olen tehnyt ja viime vuonna valmistui myös kaksi ensimmäistä islantilaista villapaitaa. Nyt jos tämä olisi loppuvuoden vauva niin saisi varmaan muutakin lämmintä neuloa, kun esikoinen on kesän lapsi niin oli vähän erilaista.

Täällä myös yksi! Mulla on puikoilla just yks villatakki vauvalle ja yhdet vauvansukat on jo valmistunut (Ei kuitenkaan vielä omalle vauvalle). Jos vaan aikaiseksi saan, niin tarkoituksena olisi kutoa ainakin muutamat sukat ja ehkä potkupuku + lämmintä päällepantavaa. Ja tietysti pipo ja tumput. Ohjeita otan mielellään vastaan, on tullut lähinnä aikuisten juttuja neulottua aikaisemmin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Minä minä! En oo kyllä hetkeen kutonut mitään lastenjuttuja, sillä minulla on tällä hetkellä yksi iso virkkausprojekti kesken. 😊

Tarkoitus olisi uudelle tulokkaalle kutoa villahaalari ja -paita, jos vaan aika riittää. Kaarrokemalleihin oon tykästynyt paljon, ja kaarrokepuseroita oon myös aikuisille kutonut useita kymmeniä.
Hei mä myös! Innostuin muutamia vuosia sitten, ja oon tähän mennessä neulonut lähinnä villapaitoja aikuisille ja omille lapsille 🙂

Nyt sitten tarkoitus vauvalle tehdä kaikenlaista. Aloitin helposta merinovillapeitteestä.

Takaisin