Vastaa ketjuun

[PARSEHTML]<span style="color: #323232; font-family: arial, helvetica, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 18px;">Olisi kiva tiet&auml;&auml; onko muilla samoja tuntemuksia raskauden suhteen kuin itsell&auml;ni. Jokainen toki kokee raskauden eritavalla ja varmasti mit&auml;&auml;n juuri oikeaa tapaa suhtautua ei ole. T&auml;m&auml;n raskauden aikana vain olen saanut olon ihan kuin olisin jotenkin ep&auml;normaali, kun en suhtaudu asiaan h&ouml;ss&ouml;tt&auml;m&auml;ll&auml; ja tahdo jakaa kaikkea muiden kanssa. Olen antanut asian vain olla ja pyrkinyt olemaan v&auml;litt&auml;m&auml;tt&auml;, mutta v&auml;lill&auml; alkaa ahdistaa ja &auml;rsytt&auml;&auml; joten olisi kiva tiet&auml;&auml; onko minulla kohtalotovereita :)</span><br style="color: #323232; font-family: arial, helvetica, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 18px;" />

<br style="color: #323232; font-family: arial, helvetica, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 18px;" />

<span style="color: #323232; font-family: arial, helvetica, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 18px;">T&auml;m&auml; lapsi on esikoisemme ja toivottu sek&auml; odotettu. Olen aina ollut tarkka yksityisyydest&auml;ni ja henkil&ouml;kohtaisesta tilastani. Minua on ahdistanut jo ennen raskautta t&auml;h&auml;n tilaan tunkeilu ja nyt raskauden aikana tuntuu, ett&auml; t&auml;m&auml; tila vain kasvaa. Muuten olen kyll&auml; sosiaalinen ja tulen hyvin juttuun kaikkien kanssa, mutta minua ahdistaa se kuinka raskauden aikana tunnen olevani yleist&auml; omaisuutta. Kaikilla tuntuu olevan tarve ja oikeus kysell&auml; mit&auml; henkil&ouml;kohtaisemmista asioista, tulla iholle kiinni ja jaella itsest&auml;&auml;n selvi&auml; neuvoja kuin en itse osaisi ajatella. Oma sukuni k&auml;ytt&auml;ytyy juuri n&auml;in ylenpalttisesti h&ouml;&ouml;s&auml;ten ja se ahdistaa suunnattomasti. Olen kiltisti kest&auml;nytkin ja koittanut kysymyksiinkin vastata jotenkin kierrellen olematta t&ouml;yke&auml;, mutta iholle tulemista en sied&auml; ja siit&auml; olen sanonutkin. Kaikenlainen mahan l&auml;pyttely ja sille l&auml;ssytt&auml;minen on todella vastenmielist&auml;. Kukaan ei kuitenkaan tunnu ymm&auml;rt&auml;v&auml;n kantaani vaan minua kehoitetaan ymm&auml;rt&auml;m&auml;&auml;n kaikkia muita ja opettelemaan suhtautumaan asiaan, koska kaikki ovat vaan niin onnellisia ett&auml; heid&auml;n pit&auml;&auml; saada h&ouml;&ouml;s&auml;t&auml; mielinm&auml;&auml;rin. T&auml;m&auml; on tosi &auml;rsytt&auml;v&auml;&auml;! Miehenikin ihmetteli, ett&auml; miksi vain minun pit&auml;isi koittaa sopeutua ja ymm&auml;rt&auml;&auml; eik&auml; muiden tarvitsisi kunnioittaa ja koittaa ajatella minun kantaani. V&auml;lill&auml; tuntuu, ett&auml; odotan t&auml;t&auml; lasta kaikille muille kuin minulle ja miehelleni. Olen iloinen, ett&auml; lapsi on odotettu ja h&auml;nest&auml; ollaan onnellisia, mutta onnellisuus ei edellyt&auml; t&auml;llaista k&auml;ytt&auml;ytymist&auml;. Mieheni suku on paljon maltillisempaa porukkaa ja heid&auml;n luonaan onkin ihana vierailla, kun saa olla ihan oma itsens&auml; eik&auml; pelk&auml;st&auml;&auml;n iso k&auml;velev&auml; maha joka on koko suvun omaisuutta.</span><br style="color: #323232; font-family: arial, helvetica, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 18px;" />

<br style="color: #323232; font-family: arial, helvetica, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 18px;" />

<span style="color: #323232; font-size: 13px; line-height: 18px;"><span style="font-family: arial, helvetica, sans-serif;">Nautin kyll&auml; raskaudestani, mutta nautin siit&auml; silloin kun olen yksin tai mieheni kanssa. Raskauden jakaminen muiden kanssa ei tunnu luontevalta. Mieheni kanssa jutellaan kyll&auml; kaikesta ja se tuntuu luontevalta. V&auml;lill&auml; on p&auml;ivi&auml;, kun raskausvaivoja on runsaasti joten niin&auml; hyvin&auml; p&auml;ivin&auml; kun pystyy olemaan normaalisti haluaisi vain nauttia siit&auml; normaalista olosta ja el&auml;m&auml;st&auml; ennen lapsen syntym&auml;&auml;.</span><span style="font-family: arial, helvetica, sans-serif;"><span style="font-size: 13px;">&nbsp;Ihan</span><span style="font-family: arial, helvetica, sans-serif;">&nbsp;ilman sit&auml;, ett&auml; kokoajan joku on huomauttamassa raskaudesta ja siit&auml; kuinka en saisi tehd&auml; sit&auml; enk&auml; t&auml;t&auml; (ja kaikki neuvot tosiaan todella liioiteltuja!). Ehk&auml;p&auml; tilanne normalisoituu, kun lapsi syntyy. Pelottaa vain, ett&auml; koko suku rynt&auml;&auml; meill&auml; h&ouml;ss&ouml;tt&auml;m&auml;&auml;n eik&auml; kunnioita haluamme tutustua vauvaan rauhassa ennen vieraita vaikka t&auml;ll&auml;hetkell&auml; n&auml;in vannovat tekev&auml;ns&auml;kin.</span><br />

<br />

</span><span style="font-size: 13px;"><span style="color: #323232; font-family: arial, helvetica, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 18px;">Muutenkin varsinkin nyt loppuraskaudesta huomaan nauttivani aina vain enemm&auml;n omasta rauhasta ja olisin mielell&auml;ni mahdollisimman paljon kotona. Mieheni seura ei mill&auml;&auml;n tavalla h&auml;iritse, p&auml;invastoin, mutta muita ihmisi&auml; ja julkisia paikkoja ei en&auml;&auml; kovin jaksaisi. Johtuneeko sitten juuri t&auml;st&auml; yksityisyysjutusta, kun ei mill&auml;&auml;n jaksaisi olla kaiken p&auml;llistelyn ja ihmettelyn kohteena. Onko muilla ollut t&auml;llaista "erakoitumista"? :D</span><br />

</span></span><br />

<span style="color: #323232; font-family: arial, helvetica, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 18px;">Tulipas paljon teksti&auml; :D Onko muilla samansuuntaisia ajatuksia/ kokemuksia? Vinkkej&auml; kuinka te toimitte vastaavassa tilanteessa? Kiitos, jos jaksoitte lukea :)</span>[/PARSEHTML]

Takaisin