Onko muilla kävelemään lähdön kanssa ongelmia?

Nassukka87

Jostain jotain jo tietävä
Elikkä meillä tämä "taapero" täyttää ens viikolla 1w eikä konttaa/kävele vieläkään. fysiolla ollaan käyty ja se ei ole huolissaan tytön liikkeelle lähdön kans, vatsalihakset löysät koska vauva-aikana ei pystyny paljoa mahallaan pitämään koska mahan kans tytöllä ollu pienestä asti ongelmia (refluksia epäillään). Nousee kyllä pöytää vasten seisomaan sillain että istuu mun jalkojen päällä ja siitä ottaa pöydästä tukea ja nousee. Jos on hyviksi havaittuja jumppaohjeita niin otan ilomielin vastaan! Niin ja hampaitakaan ei tylleröllä vielä ole, näkyy kyllä alaikenessä 2 etuhammasta, mutta ei vieläkään ole läpi tullut =)
 
Ei kai 1-vuotiaana tarvitse vielä osata kävellä? Meillä ainakin vielä konttaillaan, eiköhän teilläkin taidot opita ajallaan, kuhan vaan on taapero itse siihen valmis -myös vatsalihasten osalta :)
 
jotenki stressaan kamalasti kun lähipiirissä on myös samoihin aikoihin syntyny lapsia niin ellapetteri lähti kävelemään 2kuukauden ikäisenä ja taitosakari oppi 3 kuukauden iässä puhumaan.. :)
 
Ei näitä pikku ihmisiä voi taidoiltaan verrata vaikka kaikkihan niin tekee :) Joku saattaa pidätellä puhetta ja yhtäkkiä sanoa lauseita ja toiset oppii konttaamaan kun toiset jo juoksee. Meidän minimies oppi tosi ajoissa kävelemään ja minusta oli hassua kun kaveri sanoi että voin olla siitä ylpee. Heidän 1v4kk tyttö ei vielä kävele. Ei vaan halua vaikka osaisikin. Meillä taas ei vielä puhuta vaikka jokellusta tuleekin jos jonkunlaista. S-kirjainta en ole sieltä seasta bongannu. Tämä kaverin tyttö taas osasi jo ajat sitten sanoa iss (isi).
 
Niin tulipa vielä mieleen että meillä tykätään "veetään nuottaa" loruleikistä. Sehän aktivoi vatsalihaksia. Kiikkuminenki varmaan toimii. No fyssarilta saat varmasti parhaat ohjeet.
 
Meillä on hannattu kaikkia taitoja, kunnes yhtäkkiä sujuukin moitteettomasti. ( kääntyminen, ryömiminen, istumaan nousu, konttaaminen , käveleminen ) Ilmeisesti ei halua tehdä mitään ennen kuin homma on ns. hanskassa ? :)

Puhe meillä sitä vastoin on taantunut kävelemisen kanssa.
Pienempänä osasi muutaman oikean sanan, mutta nyt vain höpöttää omiaan.
Tosin, osaan tulkita höpöhöpö-sanoista jokusen, eli käyttää omakeksimiään sanoja... ( höllö = maito/vesi, aappa =vaippa helee = hauskaa )
No, nykyään EI tulee kyllä ihan selkeästi.
 
Kiitos tsempeistä! yritän olla stressaamatta liikkeelle lähtöä, jotenkin vain ahdistaa se kun ympärillä oleville tämä lapsen kehitys on jatkuvaa kilpailua ja aina pitää olla muita parempi.. Mulla on ihana tytär joka kehittyy just niin omaa tahtia kuin haluaa =) Hyvä mieli kumpuaa nyt siitäkin kun tänään kilahti hammas lusikkaan :Heartred
 
meillähän esikoinen oli vasta 1v 7kk, kun oppi kävelemään. vuoden ikäisenä ei osannut kontata, ei mennä itse istumaan lattialla, hän vain pötkötti lattialla ja ryömi. hän oli jämähtänyt siihen puoli vuotiaan tasolle liikkumisen kanssa ja vuoden ikäisenä neuvolassakin alettiin olla "huolissaan". käytiin muutaman kerran fysioteraupeutilla ja hän painotti, että poika pitäisi saada ensin konttamaan, että saadaan jalkoihin voimaa, kun ne olivat selvästi "lötköt". paljon saatiin jumppaohjeita kotiin ja tosiaan pari kertaa siellä käytiin ja mun piti sitten soittaa ja kertoa miten ollaan edistytty. hän antoi tavoitteeksi, että 1v 2kk kontataan ja viimeistään 1,5v kävellään. jouluna hän oppi konttaamaan (oli siis vähän alle tuon 1v 2kk) ja tukea vasten käveltiin 1v 6kk ikäisenä.
mutta poika osasikin sanoa ennen kuin oppi kävelemään, että "Pappa ajaa lakkolilla" tai "Lakkoli menee pellolla", että hänellä selvästi tuo puhe tuli liikkusen edellä.
mutta on kyllä kerennyt juosta ja pomppia, vaikka oppikin vähän myöhemmin kävelemään! :)

kakkonen oli reilun vuoden ikäinen kun oppi kävelemään. vaikka ei hänkään mitenkään hirmu aikaisin kävelemään lähtenyt, niin hänellä puhetta tuli lausetasolla vasta 2-2,5 vuotiaana. eli hällä on koko ajan tullut tuo puhe vuoden viiveellä esikoiseen verrattuna. puheen taso oli neuvolan tätin mielestä ihan normaalia, kun kuitenkin koko ajan tuli sanoja ja lauseita lisää, ettei se jämähtänyt missään vaiheessa.

nyt sitten kolmonen oppi vajaan 11kk ikäisenä kävelemään ilman tukea ja aivan muutama sana tulee suusta. :)
 
Samaa mieltä! Kiinnostusta nousemiseen kerran on niin ihan varmasti se kävelemisen taito sieltä tulee kun on siihen valmis! Minä ainakin tunnen lapsia jotka eivät olleet vuoden iässä lähellekään vielä kävelyä, ja puolentoista-kahden vuoden iässä silti viipottivat menemään yhtä kovaa kuin muut ikätoverinsa. Oottele rauhassa :)
 
Samaa mieltä edellisten kanssa, jokainen omaan tahtiinsa. Neuvolasta kyllä sit sanovat jos tarvitsee erityistoimia :)
 
Takaisin
Top