Onko kellojen siirrossa järkeä?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Eipä ole kauaa enää siihen, että kesäaika päättyy ja talviaika alkaa. Minusta kellojen siirtelystä voisi jo luopua, kaikki menee vaan sekaisin. Mitä mieltä te olette?

Ja täällä olisi neljä vinkkiä kuinka muutos kannattaa perheessä hoitaa:

Ei ole järkeä ja saisi loppua. Minuun tämä kellojen siirtely vaikuttaa, samoin esikoinen on reagoinut jonkun verran uniensa kanssa, mutta tilanne tasoittuu onneksi hetken päästä. Ihan sama kumpi aika olisi, kunhan ei tarvitsisi säätää kellojen kanssa sen pari kertaa vuodessa :Grinning Face With Smiling Eyes:

Ei ole järkeä ja saisi loppua. Minuun tämä kellojen siirtely vaikuttaa, samoin esikoinen on reagoinut jonkun verran uniensa kanssa, mutta tilanne tasoittuu onneksi hetken päästä. Ihan sama kumpi aika olisi, kunhan ei tarvitsisi säätää kellojen kanssa sen pari kertaa vuodessa :Grinning Face With Smiling Eyes:
Järkee tai ei ois tuossa kääntelyssä mutta mielestäni tärkeintä on että kellonajat ois jatkossakin synkrossa Euroopan sisällä.

Ei tässä siirtelyssä ole minustakaan järkeä. Olisi vain kaikille helpompi jos pysyisi jommassa kummassa ajassa. Kesällä nyt on joka tapauksessa valoisaa ja talvella pimeää.

Taas ajankohtaista. En olisi muistanut koko hommaa ellei äitini olisi eilen kertonut, että kesäaika alkaa. Lapset heräsi normaaliin aikaan, mut luulen etteivät mene sekaisin.

Mulle valkeni vasta tänään, että taas oli kelloja siirretty :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ihmettelin, miten voi olla että keittiön seinäkello näyttää että se on 7, tietokoneen kello näytti 10 ja ranteen älykello kahdeksaa. Tietokoneessa kello siirtyy aina liikaa eteenpäin ja syksyllä taaksepäin vaikka asetukset pitäisi olla ihan kohdillaan. Ja siltikin tajusin homman vasta siitä kun facessa kaveri valitti kellojen siirrosta.

Mulle valkeni vasta tänään, että taas oli kelloja siirretty :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ihmettelin, miten voi olla että keittiön seinäkello näyttää että se on 7, tietokoneen kello näytti 10 ja ranteen älykello kahdeksaa. Tietokoneessa kello siirtyy aina liikaa eteenpäin ja syksyllä taaksepäin vaikka asetukset pitäisi olla ihan kohdillaan. Ja siltikin tajusin homman vasta siitä kun facessa kaveri valitti kellojen siirrosta.
Siis älä, en mäkään ois mistään tota kesäaikaa tajunnut ja mulle ois käyny ihan samoin 🤣

Meillä esikoinen onneksi katseli kalenteria ja ilmoitti lauantaina kesäajan alkavan. Oli pakko kurkata itsekin ja todenta että niinpäs alkaa. Vähän meni sunnuntai aamu pitkäksi, mutta illalla lapset oli onneksi tavalliseen aikaan nukkumassa eikä tänään aamulla herääminen tuottanut ongelmia.

Todellakin voitaisiin luopua tästä kellojen siirtelystä! Mulla oli lauantai-sunnuntai välinen yö jostain syystä muutenkin aika uneton ja unisaldona ehkä joku kuus tuntia, kun ei viitsinyt sitten aamulla nukkua kovin pitkään ettei rytmit mee ihan sekaisin. Koululaisetkin potkin ylös sängystä ajoissa, etteivät puolille päivin nukkuisi. Rauhoittuivat onneksi illalla suht ajoissa nukkumaan ja aamulla vaikuttivat ihan virkeiltä. Itse vaan oisin tänään voinut vaan jatkaa unia vielä monta tuntia, mutta pakko oli nousta ja lähteä liikkeelle. 😴

On se turhaa kyllä, mutta ei sotke meillä mitään kun ei nyt normaalistikaan ole tunnin päälle nukkumaanmenot ja rytmit. Laitetaan lapsi nukkumaan kun väsyneeltä vaikuttaa, mennään itse nukkumaan kun väsyttää ja herätään kun lapsi herää, sama rytmi talvi- ja kesäajassa joten ei vaikutusta, enkä ymmärrä ollenkaan jotain ohjeita missä rytmiä hivutellaan viikkokausia vartti kerrallaan johonkin suuntaan 😄

Onhan se turhaa. Onneksi osuu viikonloppuun, koska usein unohdan sen. Nytkin kävi niin, että tajuttiin vasta aamupalan jälkeen, että ohops kello onkin tuntia enemmän ja piti siinä nopeasti lähteä liikkeelle, kun oli sovittua menoa. Mielestäni voitaisiin jäädä kesäaikaan pysyvästi, miksei talviaikaankin, sillä ei ole suurta merkitystä kumpi.

Takaisin