Onko kellään issias vaivaa?

LA

Oman äänensä löytänyt
Mulla viime raskaudessa issias alkoi vaivata todenteolla, jouduin olla monesti pois töistä ja pitkiä aikoja, lopuksi jäin jo aikaisemmin poiskin töistä kun koko ajan vaan jouduin olla saikulla... En kyllä muista missä vaiheessa se alkoi. Mutta nyt se alkaa taas muistutella olemassa olostaan, ja vasta vko 15.. Ei mitään niin pahasti mutta vihloo välillä...
 
Mulla ei ole vielä kuin kerran vaiva muistutellut itsestään, nyt 15+5. Viime raskaudessa jouduin muutaman kerran saikkuilemaan aiheen tiimoilta, kunnes hankin kunnollisen tukivyön, aloin tehdä 6h päivää täyden sijasta ja muutenkin hölläsin. Välillä kyllä kipu oli niin järkyttävä ettei meinannut sängystä päästä ylös :sad001
 
Täällä tuttu vaiva joka raskaudessa :nailbiting: Tosin alkanut yleensä vaivaamaan joskus 25+ viikoilla.Oon saanut helpotusta siihen vyöhyketerapiasta. Samoten vyöhyketerapiasta on ollut apua liitoskipuihinkin. Nytkin kyllä aijon käydä hoidoissa, kun kivut alkaa vaivaamaan. Muistaakseni kävin kerran tai pari kertaa kuussa niin pysy vaivat siedettävänä.
 
Joo liitoskipuja täälläkin... Ja issias muistuttaa itsestään kankun vihlontana, mutta ei onneksi vielä pahemmin. Viimeksi oli melkein päivittäistä jäädä täysin paikoilleen kykenemättä ottamaan askeltakaan... Huoh. Tää on kyllä kamala vaiva. Varsinkin jos johonkin pitää olla lähdössä, tai töissä tms ja sitten tulee täysi stoppi... Mä en ole keksinyt mitään apuja... Minkälainen se tukivyö on?
 
En muista saiko täällä linkata suoraan nettikauppoihin, mutta mulla tämä: https://www.jollyroom.fi/aitiystarv...ot/carriwell-saadettava-tukivyo-s-m-valkoinen

Tykkään kun tämän saa tarpeeksi alas lantiolle missä mulla pahin kipu tuntuu tai mihin tarvitsee tukea :) sellaista jossa on myös vatsakangas (anita-merkki tms) en osannut käyttää ollenkaan, kangas ahdisti ja vyö hilautui koko ajan ylös vyötärölle.

Tuo tukivyö näyttääkin hyvältä. Oon joskus kokeillut just sellasta missä tulee kangas mahan päälle ja se ei tuntunut hyvältä.
 
Mulla on nyt ollut erinäisiä selkäkipuja. Huomenna pääsen niiden tiimoilta lääkärille. Osa on varmasti ihan lihasperäistä, mutta sit on ollut juuri pakaroihin ja reisien yläosaan tulevaa vihlovaa kipua ja selkärangan alaosasta ylöspäin sykkivää kipua. Kipu sykkii oman sykkeen tahtiin ja ylettyy välillä niskaan asti. Yleensä onneksi pysyy tuolla alempana. Joskopa lääkäri osaisi sanoa mistä nämä johtuu.
 
Pitääpä kokeilla ostaa tuollainen vyö. Saattaisi myös auttaa kun ratsastan päivittäin niin siihen. Mä sain nyt neuvolasta lähetteen fysioterapiaan, jos osaisi antaa jotain vinkkejä, venytyksiä tms, mutta hieman epäilen... Neuvolan tätikin sanoi kyllä että kun issias tulee pahana päälle niin sille ei vaan sitten voi kyllä mitään tehdä... En vaan kehtaisi olla paljon saikulla, meillä suhtaudutaan aika kyseenalaisesti niihin... :sour:
 
Takaisin
Top