Onko kahvia pakko saada?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Ainakin itselläni tuntuu ettei päivä lähde käyntiin ilman kunnon kahvia. Mites teillä muilla?
Toki itsellä se on myös tapa ja tuntuu hemmottelulta, kun saa (parhaassa tapauksessa) hetken rauhoittua ja juoda herkullista juomaa nätistä mukista.

Ainakin itselläni tuntuu ettei päivä lähde käyntiin ilman kunnon kahvia. Mites teillä muilla?
Toki itsellä se on myös tapa ja tuntuu hemmottelulta, kun saa (parhaassa tapauksessa) hetken rauhoittua ja juoda herkullista juomaa nätistä mukista.
Samat sanat. Siis ihan kuin mun suusta!!! ❤️😂

Itsellä Iittalan taika capuccino kuppi

Mulla on nyt vanhempainvapaalla tullut paheeksi juoda sellasta pikakahvia, mikä on kaakaon makuinen. Oon ihan koukussa siihen, ei onnistu olla ilman 🥴

Aiemmin oon siis juonu ihan tavan suodatinkahvia ja tuota kaakaokahvia ehkä kerran viikossa herkkuna. Kauheesti siitä tulee sokeria, niin ei oo paras mahollinen jokapäiväinen juoma mutta oon aatellu et sitku palaan työelämään, palaan takaisin normikahviin.

Ei ole pakko saada, pienestä pitäen juonut teetä ja se usein onkin ollut se oma ensimmäinen valinta.
Nyt kahteen kertaan itseni kofeiinista vierottaneena tuntuu, että en ehkä halua edes enää kahviin sotkeutua, jos sen juomisen lopettaminen aina tarkoittaa pahimmillaan kahden viikon päänsärkyä. 🙈
Kupillisen kofeiinitonta saatan juoda aina silloin tällöin nykyään.

Joo, ei lähtisi päivät käyntiin muuten. Muuten ei tuu oikeastaan juotua kahvia kuin aamuisin, paitsi jos on kylässä tai joskus viikonloppuna ja on kahvipullaa. 😋

Ei, kahvi on pahaa enkä juo sitä 😂 hyvin selviää ilman, teetä juon välillä mutta maun vuoksi, en koe sen piristävän. Energiajuomiakaan en käytä

Tämä paatunut kahvinkittaaja muuttui toisen lapsen syntymän myötä teen hörppijäksi 😁 Kokeilen kahvinjuontia seuraavan kerran vasta kun imetys on ohi, kun en uskalla kokeilla tekeekö vauvalle masukipuja.

En ole juonut kahvia viiteen vuoteen. Teetä kyllä tykkään litkiä, mutta joskus on päiviä kun sitäkään ei tee mieli 😄

Tässä elämäntilanteessa on ☕

Joskus saatan illalla ennen nukahtamista jo haaveilla aamukahvista 😂

Juon yleensä aamuisin kaksi Muumi-mukillista. Jos olen kylässä tai on vieraita mutta harvoin muuten juon päivän aikana enempää.

Jos oikein iltapäivällä väsyttää saatan tehdä jonkunlaisen jäälaten.

Viime vuoden aikana oon huomannut että liian myöhään juotu kahvi todellakin haittaa yöunia, jouluna join jälkiruokakahvit klo 19 aikaan ja valvoin vähintään aamukolmeen 😖

Ei, kahvi on pahaa enkä juo sitä 😂 hyvin selviää ilman, teetä juon välillä mutta maun vuoksi, en koe sen piristävän. Energiajuomiakaan en käytä

Voisin sanoa sanasta sanaan saman. 😁 En vaan ole koskaan oppinut tykkäämään kahvista. Teekin on usein jotain yrttiteetä, mutta en ole huomannut normiteenkään piristävän.

Raskausaikana lopetin kahvinjuonnin, koska se lähinnä ällötti. Tulin niin hyvin toimeen ilman, että ajattelin sen jäävän lopullisesti unholaan. Synnytyksen jälkeisenä aamuna kolmatta yötä valvoneena jostain kumman syystä kahvia tekikin mieli ja se maistui taivaalliselta 😅 Siitä lähtien kahvi on taas kuulunut oleellisena osana jokaiseen aamuun. Iltapäivästä juon mieluummin teetä.

No tavallaan on pakko. Ei tosin aamusin. Pärjään kyllä ilmankin. Ennen join aika harvon, mutta nyt siitä on tullut mulle päivittäinen nautiskelurituaali kun lapset on päiväunilla. Se ei piristä ollenkaan eli juon vain maun vuoksi. Nykysin jauhan jo pavutkin ja uutan käsin. Tämä hifistely on mennyt vähän yli, 🤣mutta kahvista tulee kyllä hyvää noin. Ei yhtään kitkerää. 😋☕

Jossain oli tutkimus, että aamukahvi on terveellisempää kuin muina aikoina juotuna.

Itse juon kahvia aamuisin, muuten en pysty nielemään about mitään. ( joo, on tutkittu kaikki mahdollinen, mutta varmaa syytä ei ole löytynyt )

Muina aikoina en juo kahvia, paitsi jos kyläillessäni tarjotaan.

Ei, en saa kofeiinista minkäänlaista piristystä, mutta varsinkin aamulla kupillinen maistuu aika hyvältä leivän kanssa. Joskus on kiva ottaa kahvia pullan kanssa, koska pulla ilman kahvia ei käy. Juon tummapaahtoisia kahveja, vaalea ei maistu.

Kahvi maistuu järjettömän pahalle eli ei 🤣 välillä tuntuu et on ihan ulkopuolinen kun suurin osa juo kahvia ja lähtee kahville jne. Mieto kahvin tuoksu on ihan kiva.

Takaisin