Onko äitiys muuttanut sinua?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Etusivulla näkyy vielä tällä hetkellä artikkeli, jossa kerrotaan 11 tapaa miten äitiys muuttaa meitä. Koetteko te että äitiys (tai isyys) olisi muuttanut teitä? Voitte joko ottaa kantaa artikkelin kohtiin tai olla ottamatta. :)

Itse allekirjoitan noista ihan ehdoitta yksityisyyden rajojen venymisen ja paukkumisen ja terveellisemmin syömisen. Lisäksi äitiys on varmasti aikuistanut minua. Lapsi kasvatti äitiyteen.

Kyllä äitiys on mua muuttanut. Äitiyden myötä osaan arvostaa enemmän asioita mitkä oli ennen ihan perusjuttuja (terveys, hiljaisuus, lepääminen, oma rauha, rauhalliset aamut, musiikin kuuntelu). Lasten myötä oon oppinu nauttimaan ihan pienistäkin asioista, lasten aito riemu ja ilo tarttuu.

Ennen lapsia rakastin meikata/ehostaa ja laittaa hiuksia. Mutta heti kun aloin esikoista odottamaan, menin jotenkin äitimoodiin ja meikkaaminen loppui siihen. Hyvin harvoin tulee enää meikattua (tai laitettua hiuksia sen erikoisemmin).

Ennen saattoi ajatella tulevaisuutta hällä väliä - asenteella, mutta sekin on lasten myötä muuttunu. Tulevaisuus kovasti mietityttää ja yrittää tehdä kaiken oikein, jotta lapsilla olisi kaikki hyvin.

Kyllä toi lista varmasti vielä jatkuis, mutta täysin totta se, että lapsia rakastaa ehdoitta ja niin järjettömän paljon ettei sitä pysty aina itsekään käsittämään. :)

Takaisin