On tää vaikeeta miellyttää....

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja HauHau
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
H

HauHau

Vieras
Antakaapa mulle mielipide.

Lapsen etävanhempi ei
1. Vastaa mun viesteihin koskien millon lapsen hakua, lapsen palavereja, joulujuhlia, kevätjuhlia, vanhempainiltaa ym..
2. Ei koskaan kysele palaverien, vanhempain iltojen ym perään - ei itse siis ole paikalla..
3. Valittaa että mä pidän pimennossa enkä kerro lapsen asioita - vaikka ei ite koskaan nää tarpeelliseks kysyä tai olla paikalla..

Niin joko mä voin lopettaa asioista infoomisen ja odottaa että hän viitsisi osallustua lapsen elämään omatoimisesti.. Koska..

1. Minä laitan aina kutsun hänelle - kaikkeen. Vastaan aina kaikkeen.

2. Olen laittanut kysymättä noin viikko palaverien jälkeen hänelle infon tärkeimmistä asioista kun hän ei kysele perään vaan toimii suoraan 3 kohdan tavoin

Jos kohdallani olisi vastaava tilanne, toimisiin niin että informoisin tärkeistä tapahtumista etävanhempaa ajoissa. Kertoisin myös, että toivoisin hänen olevan paikalla, mutta jos hän ei tule, saa mielellään kysymällä lisätietoja minulta. Näin toteutan sen, että pidän toisen ajan tasalla tärkeistä ajoista, mutta en käytä aikaani turhaan ylimääräiseen kirjoitteluun, mikäli hän ei kysy. Joskus voi vaikka laittaa viestin, että haluatko kuulla tarkemmin jne. Olen näin tehnyt oman osuuteni, mutta jos hän narisee, voi siinä kohtaa tulla paikalle tai vaikka keskustella sosiaaliviranomaisen kanssa, jolle sitten on tarvittaessa näyttää lähetetyt viestit ja myös se, että on tarjoutunut kertomaan lisää. Turhat narinat voi jättää omaan arvoonsa. Omista rajoista ja jaksamisesta tulee pitää kiinni.

Ai vuodesta toiseen informoisit ajoissa aina vaan vaikka hän ei suostu koskaan vastaamaan niihin informointeihin? Eikä tule paikalle.. Eikö sua alkais tökkimään. Mua nimittäin tökkii urakalla nyt..

Ai vuodesta toiseen informoisit ajoissa aina vaan vaikka hän ei suostu koskaan vastaamaan niihin informointeihin? Eikä tule paikalle.. Eikö sua alkais tökkimään. Mua nimittäin tökkii urakalla nyt..

Mä infoaisin vaikka käyttäytyisi noin, vaikka varmasti tökkisi ja ärsyttäisi. Sit voi sanoa hyvällä omalla tunnolla että sua on infottu eikä pidetä pimennossa, kun valittaa että ei kerrota. Ehkä sit jossain kohtaa sanoisin, että en jaksa infota kun ei kiinnosta vaikka kuinka informoidaan.

Takaisin