Omituiset mielihalut..

Marie90

Oman äänensä löytänyt
Tekee mieli jostain syystä hirveästi kaakaota, jonka seassa on viinirypäleitä.
Mites teillä?
 
mulla ei mitään kummallisia mielihaluja ole, mutta appelsiinia on pakko saada päivittäin, siihen tullu himo[:)]
 
Toissapäivänä teki kamalasti mieli rakettispaghettia ja porkkanaraastetta[:D] Tänään on tehnyt mieli mehujäätä ja jotain raikasta juomaa.
Niin ja yks ilta ennen nukkumaan menoa alkoi kamalasti tekemään mieli grillikylkeä mutta kaupat oli jo kiinni[:)]
Vaikka ei nuo niin omituisia onneksi ole.
 
Huutelen vieraisiin pöytiin..... [:D]

Mä imeskelen lähes päivittäin jäänpaloja, koska tekee niitä mieli... [8|][:D]
 
Kaakaota viinirypäleillä!? [:D] Ja on noi jääplatkin aika... [:D] Mutta toisaalta hyvä ideä jääpalat; sammuttavat tämän tajuttoman janon mutteivat juoksutakaan vessassa niin paljoa [;)]

Mulla oli alussa vaan yleinen hedelmähimo, myös mandariineihin ja appelsiineihin joihin en ollut aikoihin kajonnut. No, se meni jo ohi ja nyt on vuorossa vihannekset; olen aivan hulluna porkkanoihin! Tuntuvat olevan maailman herkullisin ravinto sekä sellaisenaan narskutettavana että raasteena, NAM! [:)] Uppoavat myös keitettyinä mutta ihan tuoreeltaan kaikkein parhaita.
 
Mä vierailen tuolta kesäkuisten puolelta; mun on tehnyt myös mieli kaakaota ja viinirypäleitä mutta ei nyt sekaisin! [:)] Hedelmiä syön todellisella nautinnolla päivittäin, mutta myös paljon karkkia tekee mieli [:D]
 
Mulla ei ole ihmeemmin mitään mielihaluja ollu. Aina välillä tullee jotain jota haluttaa, mutta sitten, kun saan sitä kyseistä (vaihtelevaa) syötävää se menee ohi. Mandariinit ja muutenkin hedelmät ja vihannekset on maistunu paremmin kuin yleensä, vaikka niitä muutenkin syön. Enempi olen huomannut, että minulla ei tee mieli tiettyjä ruoka-aineita.
Liha on selkein esimerkki, riippuu missä muodossa se on, mutta monesti jää lautaselle suurin osa. (Johtuu osin varmaan valmistuksen aikasesta hajustakin. Hajuaisti herkistyny niin, että ennen "hajuttomista" asioistakin lähtee nykyisin hajua.[:'(]) Muutenkin saatan ottaa ruokaa lautaselle, syödä osan ja loppu ei uppoa sitten millään. Ja minä kun olen oppinut, että lautaselle otettu ruoka syödään. En muista montakaan kertaa, että olis lautaselle jäänyt edes grillin "isot" annokset..[:D] Okei tuossa joku aika sitten sitä kulutustakin oli vielä eri tahtiin töiden puolesta, niin sitä oppi isoille annoksille.[8|]
 
Kariina, sama täällä! Hetkellisiä himoja, jotka katoavat tyystin kun ne on tyydyttänyt. Mies vain ei tajua, ettei yhden himohetken takia kannata ostaa kauppaa tyhjäksi haluamastani tuotteesta. Jos esim. mieleni tekee yhtenä päivänä pussipastaa, hän ostaa pastaa pussitolkulla ja sitten ihmettelee, kun minulle ei maistunutkaan kuin sen yhden kerran... Ja liha jää täälläkin helposti lautaselle, vaikka juuri nyt kai pitäisi sitä syödä, että saisi rautaa.
 
Joo tuo on niin totta että hetkelliset mielihalut menee ohi kun on saanu tarpeensa tyydytettyä:D Mulla oli tossa muutama viikko sitten himo ruskeaan kastikkeeseen, mikä on ennen ollut aika inhokki. Sillon oli vielä pahoivoinnitkin pahimmillaan päällä, ja nyt en sitten voi sietää edes ajatusta ruskeasta kastikkeesta. Voi yök! Muutenkin jotkut pahoinvoinnin aikana hyvin uponneet jutut on nyt täysin ällötyslistalla.

Viimeisin mieliteko on hernekeitto. Nam! Sitäkään en oo syönyt aikoihin.

Liha on myös semmoinen mikä menee aika heikosti alas. Riippuen juurikin muodosta niinkun kariina sanoi. Koulussa esimerkiksi on nyt ollut pakko ottaa kasvisruokaa ihan siksi ettei pysty ottamaan sitä lihavaihtoehtoa. No se on kyllä ihan positiivista.

Lähenkin nyt keittelemään sitä hernaria, kuola valuu [:D]
 
Ei mitään ihmeempiä mielihaluja. Jotain aina välillä tulee mieleen mitä ei ole pitkään aikaan syönyt ja sitten sitä tekee mieli. Mutta ei silleen, että sitten sitä söisi seuraavat kaksi viikkoa vain ja ainoastaan. Eikä mulla ole ollut mitään mielihaluja sellaisia ruokia, herkkuja yms kohtaan mistä en muutenkaan tykkää. Eli en siis voi sanoa saavani erityisiä mielihaluja. 
 
ai mitkä mieli halut.. onko ne niitä ku meinaa itku päästä jos ei saa heti nyt tällä sekunnilla mama:n kananuudeleita? [:D]
tai jos meet kauppaan niin pakko ostaa jätski, joku oikein iso, ja sit lisäks litran paketti jäätelöö joka sitte pikkuhiljaa kuin itsekseen katoaa pakastimesta?[:D]
 
Mullakin on nyt tullut pari kertaa himo jäätelöön. Ihan kioskilta piti sitä lähteä sitten hakemaan. Ja myyjä puhalteli näppeihinsä kun muutenkin oli kylmä kioski ja sitten joutui raukka vielä pitelemään käsissään jääkylmä jäätelöitä kun luki niistä viivakoodit [:D]

Mullakin vähän niin ja näin ton lihansyönnin kanssa. Tosin en ollut mikään innokas lihansyöjä ennenkään. Mutta tänään tein lihapullia naudanjauhelihasta ja sen haju oli siedettävä ja maku oli oikein hyvä, eli sain vauvalle taas vähän liharuokaakin [;)] Tomaatteja popsin innolla joka päivä, ja yritän kurkkuakin. Hedelmät on nyt jääneet sen alkuinnostuksen jälkeen.
 
Erikoisia mielihaluja ei ole ollut, mutta vastaavanlaisia hetken hurmaa himoja on tullut. Mehujäätelöt on ykkös suosikki. Sitten on appelsiinit, hernekeitto, viinirypäleet ja oikeastaan kaikki sellaiset mitä ei normaalisti tule kauheasti ainakaan syötyä.
Viime aikoina ei ole tosin ollut enää mitään kauheita himokohtauksia (= kaupat kiinni ja pakko saada jäätelöä) tms. [:D]
 
Uusin himo! PAKASTEMANSIKAT OM NOM NOM [:D] Kokeilkaas te muutki joilla on mehujäähimoja, mansikat on miljoona kertaa parempia! Ja nimenomaan jäisinä [;)]
 
Jäisiä mansikoita!?! [&:] Hulluja nuo raskaanaolevat [;)] [:D] Ei vaiskaan, mullakin joku himo kylmään ja makeeseen. Toi aiemmin mainitsemani jäätelöhimo senkun jatkuu. Minä varmaan ihan yksin olen pitänyt tämän talven jäätelömyynnin kesäisen tasolla täällä! [:D]
 
ei himoja, mutta muutoksia aikaisempaan: makea yleensä (ennen EI!), tummat rypäleet, hernekeitto, jäätelö. mitään näitä en ennen niinkään syönyt. eli aika samoja kuin teillä![:D]
 
Muistakaa pakastemansikan syöjät, että niitäkin saa syödä vain kohtuudella. Mansikoiden liikasyönnistä voi nousta kuume varsinkin jos vielä jäisinä syö. En tiedä ton kuumeen aiheuttajaa, mut monet sanonu että näin voi käydä.
 
hui [&:] kiitos tiedosta söpsötin, mä nimittäin ahmin niitä kahmalokaupalla [&:]
 
mulla kans toi jäätelö on noussu vahvaksi suosikiksi! varinkin magnum double.. nami! [:D]
mut paketti jäätelöitä tuleeki sit söytyä enempi.. ja saapahan isompia annoksia ainaki. [:D]
naistenpäivänä mun ystävä tuli kylään ja toi vanhanajan suklaa jätski paketin. siinähän se hupeni jutellessa melkein kokonaan.. [;)]

niinhän ne sanoo et tyttöä odottavat ovat enmmän makean perään, ja poikaa odottavat ovat sitten taas suolaisen perään. oletteko huomanneet tällaista? mä en oikeen allekirjottais tätä, kun mulle kyllä menee makea alas heittämällä.. pitäis alkaa tuota karkin syöntiä hillitteen todella.. ihan järkky määrä menee meillä karamellia! [&:] ei niin hyvä juttu..

mun suosikiks on noussu herkkuleivät! nami! eli siis ihan normaali voileipä runsailla täytteillä.. normaalisti kun levän teen niin se on vaan se juusto ja leikkele päälle ja that's it. mut nyt oon leivän tekoon alkanu panostaan.. parasta tulee kun ruisleipää ISO pala (meillä vaasan revittyä), voita päälle, salaatin lehti, juusto, leikkele, kurkkuviipaleita, tomaatti viipaleita ja keitettyä kananmunaa viipaleina.. siis voi ihana nam että ne on hyviä! ja yleensä meneekin kaksin käsin hotkiessa.. [:D] tää on ehkä (ONNEKSI) terveellisin näistä mun mielihaluista.. [:)] ja lautaselle viereen appelsiini ja omena viipaleita, ai että on runsas ja ihana iltapala! *nams*
 
tigerin leipä kuullosti kyllä niin ihanalta että pakko kokeilla[:)] mulla himona tällä hetkellä jugurtti ja siihen yks banaani siivuina namia[:)]
 
Takaisin
Top