Omin käsin rakkaudella tehtyä

hiiri82

Satasella mukana keskusteluissa
Ajattelin aloittaa tällaisen otsikon, jossa voi kertoa mitä kaikkea kukakin on omin käsin tehnyt uudelle tulokkaalle. Mitä olette suunnitelleet ja mitä on keskeneräisenä? Neuleita? Peittoja? Vaatteita? Sukkia? Ompeluksimuksia? Vai oletko kenties maalannut tauluja tai entisöinyt/tuunaillut huonekaluja? Vai onko lastenhuone saanut uudet pinnat tapeteista lattiaan? Onkos pakastimet täynnänsä itse poimittuja ja valmistettuja marjasurvoksia ja hilloja? Mitähän sitä muuta keksisi.. kerro!

Mulla on aloitettuna suuren lipaston hiominen ja siihen tulee värilakka päälle. Lisäksi on tuloillaan pikkuruiset villasukat. Valmiina vaavin pinnasängyllä on jo itse tehty tilkkutäkki päiväpeittona. Tilkkutäkkiä voi käyttää myös lattialla pehmusteena jonka päällä leikkiä. Pehmoleluprojekti on ihan vaiheessa kun tein ensin lakanakankaasta kokeeksi nallen. Olikin yllättävän vaikea ja projekti kuihtui kokeilunallen valmistuttua. Lisäksi makkariin olisi tulossa taulu, jossa pariskunta ja haikara.. sekin yllättäin odottaa inspiraatiota.

Hassua miten heti tuli hirmuinen himo tehdä kaikkea itse kun sai tietää olevansa raskaana. Huomasin, että äidilläni on sama ilmiö mutta vain vähän lievempänä. Äitikin haluaa vain tehdä käsin kaikenlaista ja kävimme yhdessä lankaostoksilla. :) Kiirettäkin pukkaa jos meinaa, että värilakan huurut ehtii lientyä lipastosta ennen vaavin tuloa tai että itsekudottu pitsikoristeinen ristiäispuku valmistuisi ajallaan (ainakin mun nopeudella).

Kertoilkaa ihmiset mitä olette saaneet aikaan ja mitä on jäänyt kesken ja odottaa inspiraatiota.
 
Oon virkannu 2 mobilea ja isoäidinneliöistä peiton, sekä kutonu yhet villasukat. Hirveesti tekis mieli kutoa vaikka mitä ihania (Novitan lehdistä) haalareita yms, mutta sain kaverilta jo kahdet villapotkarit ja niihin takit ja monet villasukat ja myssyt. Että ehkä sitten myöhemmin jotain, että niitä oikeesti ehtii käyttääkin. Anopilla myös sormet syyhyäää tehä vauvalle jotain, mutta päätti kanssa että jos sitten vasta ens syksynä.
Ompelukoneella en oo tehny yhtään mitään, oon ihan surkea siinä. Ei oo äidiltä tullu perintönä yhtään ompelutaitoa, toki sei sitten osaa kutoa, että hyvä näin :)

Voisin kans laittaa kuvia mobileista ja peitosta jahka pääsen omalle koneelle.
 
on tullu neulottua tilkku torkku peitto, pipo ja askarreltua eillaisia nallekuvia hoitopöydän ympärille :) seuraavaks ois aikessa tehä jonkin sortin villapotku puku, mutta saa nähä mitä siitä tulee
 
Eiiih. Oon kateellinen :) Minun köpökäsillä ei pysty käsitöitä tekemään. Molemmissa käsissä on lastat, kun minulla on raskausajan rannekanavaoireyhtymä.

Jospa delegoisi tossunneulomisen anopille?
 
Muut on ehtinyt tehdä vaikka mitä, mutta mä en juuri mitään. Mulla ei ole kyllä ompelukonetta eikä mitään muitakaan käsityövälineitä.. eikä ole hirveästi ollut aikaakaan. Ehkäpä ehdin tehdä jotain kun äitiysloma alkaa.

Oon kyllä auttanut miestä, kun se remontoi meidän pikkuiselle lastenhuoneen. Siihen tehtiin perusteellinen pintaremontti. Ja sitten sain vinkin veljen vaimolta, tehdä sellaisia laminoituja itse väritettyjä kuvia katseltavaksi. Sain erilaisia värittämättömiä kuvia A4-paperilla ja väritin ne ja leikkasin ääriviivoja pitkin. Sitten vaan laminointilaitteella muovi päälle ja lapsi pääsee katselemaan erilaisia kuvia. Veljenpoika tykkäsi kuvista paljon ja heitteli niitä ja pisti välillä suuhunkin :D. 

Äiti kutoo parhaillaan villahaalaria poitsulle.. mä voisin kyllä tehdä sellaiset villasukat ja tumput.. onko jollain siihen ohjetta? :D
 
Täällä on kyllä yks vaan niin laiska tuleva äiti ettei oo tehny mitään ite.. eikä varmaan teekkään.
Molemmat mummot hoitaa sen puolen.

Lainaan saatu sitteri tuli kyllä pestyä, käsin, kun sitä ei koneeseen saanu laittaa.
Niin ja saunaremonttia ollaan masun kanssa tehty mieheni seurana, jotta päästään mukavasti sitte pesulle kun vauva syntyy....
 
Mä ompelin pinnasängyn pehmusteen (tai siis päällisen kaupan pehmusteeseen) kun ei mistään enää saanut samalla kuosilla kuin verhokatos ja lakanasetti. Tilasin siis kaksi katosverhoa myyjän ehdotuksesta ja siitä toisesta sitten ompelin. Ne on brion turkoosi kirahvi -kuosilla, siihen ihastuin!
Muuta en oo ite tehnyt, mun äiti neuloo villatakkia, -housuja, lapasia ja sukkia, multa ei tuo neulominen oikein suju :D 
 
Voi että miten ihania juttuja olette tehneet!!! Ja kyllä mun mielestä kaikki touhuuminen lasketaan, remontit myös!

Voi hitsin hitsi! En ookaan vielä ostanut vauvakirjaa!! Äkkiä kauppaan!
 
Ei oo vielä tullu hommattua vauvakirjaa. Kävin kyllä hypistelemässä niitä kirjakaupassa :) Se Mauri Kunnaksen kirja pitänee hankkia.
 
Hienoja juttuja ootte saanu aikaseks. :) On se ku jotkut osaa tehdä! Itellä ei kyllä taidot (eikä hermot) riittä tollasiin. :D

Vauvakirjasta, en oo vielä täytelly, mut vois pikkuhiljaa siihen alkaa rustaileen jotain. :)

http://fillandtell.com/fi/paras-tarina-minusta/

Tollasen tilasin netistä, vaikutti kivalta, tosin saa nähä muistaako sitä täyttää sinne olikos se nyt viiteen vai kuuteen ikä vuoteen asti.
 
Takaisin
Top