Omat vanhemmat!!! grrrr...

squiik

Satasella mukana keskusteluissa
Tiedän, ettei aikuisen ihmisen pitäisi antaa asioiden häiritä, mutta mun vanhemmat (tai lähinnä äiti) osaavat kyllä ärsyttää. Ennen vauvaa äiti jaksoi aina vihjailla koiranhoidostani ja nyt tietenkin sitten tulee pieniä vihjeitä vauvanhoidosta - kun enhän minä tietenkään osaa mitään. [:@]
 
En nyt jaksa sen enempää selvitellä vanhempien sanoja,mutta sanon vaan, että ÄRSYTTÄÄÄÄ! [:'(]
 
Tiedän, ettet oo ainoo! Tsemppiä!

Ite oon onneks saanut omille vanhemmilleni taottua kalloon, et tää on MUN elämä, ja nykyään tietysti MUN lapsi, joten mä kyllä kysyn, jos niiden neuvoja kaipaan. Saattavat sanoa, mutta eivät jankuta, ja muutenkin vinkit kyllä on ihan ystävällismielisiä ja toimivia neuvoja. Ei siis niin, että jos teen heidän mielestään jotain väärin, niin sitten toruisivat ja käskisivät tehdä toisin...

Appivanhemmat sitten on sellasia häsliä, että ne on kyllä aina puuttumassa kaikkeen - hyvää hyvyyttään joo, mutta välillä vähän turhan suurissa määrin. Onneks nekin tajuaa sentään välillä pitää mölyt mahassaan, ja anoppi usein kysyykin, että enhän mä pahastu jostain (jos se esim. tuo meille työpaikaltaan valmista ruokaa, ostelee pojalle vaatteita, hakee sitä kerran-pari vkossa vaunukävelyille että saan omaa aikaa...)

Halusin siis vaan sanoa, että joskus täytyy (omille) vanhemmilleen ärähtää kovasti, että tajuavat! Se ei tietty toimi kaikkii vanhempiinkaan... :(
 
Ärähtäminen ei taida meillä auttaa. Äiti heittäytyy sitten sellaiseksi marttyyriksi, jota ei kestä kukaan *huokaus*
 
Tiedän, etteivät vanhemmat sinänsä tarkoita pahaa, mutta joskus vain hermot menee. Eniten ärsyttää ne pienet vihjeet ja "ohjeet", kun äiti varsinkin kuvittelee, etten itse osaa ottaa asioista selvää/hakea tietoa mistään -  yllättävän hyvin sitä on tässä kuitenkin omaa elämää eletty 32 vuotta [8D]
 
Onneksi sentään nyt tulee vain tekstareita päivittäin ja puheluita vain pari kertaa viikossa - joka päivä en jaksaisi selitellä puhelimessa vauvan touhuja vanhemmille ollenkaan. Ymmärrän toki, että ovat innostuneita ensimmäisestä (ja kenties ainoasta) lapsenlapsestaan ja siksi yritän parhaani mukaan "ohjeita" kestää. Hakkaan sitten yksikseni päätä seinään [:D]
 
No kyllä munkin äiti yritti olla marttyyri, mutta sain sen uskomaan, että sitten meillä ei tasan oo tasapainosta suhdetta... onneks sain tehtyä nää jutut selviks jo sillon 16kesäsenä, kun aloin hiljalleen irtautua kotipesästä ja asustelin lukioaikaa muualla. Ja äiti tosin tietää, mitä nalkuttavat vanhemmat on, kun on saanut itse siitä kärsiä anoppinsa puolelta.. että ehkä se senkin takia on mennyt vähän kivuttomammin.

Tsemppiä sulle, kokeile sitä, mitä lapset tekee: kädet korville ja alat huutaa "llallalallalallalalalallalalalalaaaa" ja virnistelet vaan äidilles :D Ehkä se auttaa? ;)
 
"lalalalalallalllallllallll...." Ja siinävaiheessa ,kun ehdottomasti kielsin, että meillähän  SINÄ ÄITI ET KYLLÄ siivoa JUST NYT... enkä kertonu  missä meillä se imuri on piilossa...(vieraiden tuloon oli puoli tuntia) Niin äitipä ottaa nenälinan taskusta ja alkaa tihnuttamaan takanedus peltiä kontallaan. Supinan kanssa: minä kun en mittää ennää ossa tehä, kaikesta aina valitattaan..tuommoset kynntilätki se o menny laittammaaa pöyvälle.. ois passannu paremmi oikkeet kaupan kukat ..

Minä pistin lenkkareihin tiukemmat solmut, vauvan vaunuihin ja läksin polkemaan hiekkatietä eestaas. Oli se silläaikaa sitten pyyhkinyt kynnyksetkin. Ja asetellut kukkaset vaasiin uudeleen. Että kehtaa päästää vieraita sisään. (lapsen juhlat olivat ne)

Ei osaa (?) onnes niitä teksti-viestejä lukea, muuten varmaan puitaisiin vieläkin viikonlopun juttuja. Kerran panin sille tekstari illalla, kun en viittiny herättää. No, sillä oli menny koko yö miettiessä, että onko meillä joku kauhee HÄTÄ, kun tuli KESKELLÄ YÖTÄ outo puhelu. Soi vaan kerran. KUMMALLA ÄÄNELLÄ ja näkyi pelkkiä kirjaimia. Kukaan ei puhunu, vaikka kuinka huuteli haloota!

SEMMOSTA. Itkiskö vaiko naurasko? Tämmöstä se on ollu aina, eikä muuksi muutu!
 
... he .. kerran pyysin siltä saunaolutta, kun näytti sen kaapissa muutama OLVI könöttävän! Tämä tiusksee siihen, että : MINUN MARINAADEIHIN ET KYLLÄ KOSKE!

Sillon tuli hiukan nolo olo, vaan jälestä päin on pistänyt mokoma nauruksi. Monta kertaa! Loppasuun marinaadit!!!!

Oikesti ärsyttävää, kun kaikesta sitä sanomista tulee!
 
Mä olen niin v*ttuuntunut ja pettynyt omaan äitiini ettei ole tosikaan.[:(] Mun kummitytön rippijuhlat on ens su eikä muka voi jättää koiraansa yksin, että pääsis ainoan lapsenlapsensa rippijuhliin. ( Koira osaa olla yksin). Mä itse olen jo tiedostanut, että aina ja ikuisesti koirat menee minun, siskoni, kummityttöni ja tulevan lapseni edelle, mutta silti tuo satuttaa edelleen.
Mulla on kans itelläni koiria, mutta silti mä en tajua tuota. Ei voi yhtä päivää uhrata lapsenlapselleen :(
 
Huokauksia. Osanottoja. Aivan hillittömiä tapauksia kyllä!

Mun isä on SUOSTUNUT puhumaan vauvasta kerrran, joskus siinä viikolla 15 kun ei edes maha ollut kasvanut tai mitään. Se oli ihan hilpeöä hetki, kaikki oli ihan alussa vielä. Sen jälkeen on nähty useamman kerran, kun edes mainitsen vaikkapa että ei oikein passaa kyykkiä enää paljoa kun tulee niin ahdas olo, se pahimmillaan vaihtaa huonetta. Olis ihana kun oma isä, se ensimmäinen mies omassa elämässä, sanois vaikka että "miten menee" "potkiiko kovasti" tai vähimmillään edes kuuntelisi kun kerron vauvasta jotain. Seisois siinä, kuuntelis ja näyttäis siltä että kuuntelee! Onko se s**tana niin paljon pyydetty?!?! Tai siis PITÄIS VISSIIN PYYTÄÄ ITSE että isä voitko kuunnella kun haluan kertoa sulle MUN VAUVASTA joka kasvaa MUN SISÄLLÄ. Kyseessä on siis jo moninkertainen pappa, että ei oo mitään uutta touhua tämä sille. [:(]

Äiti yrittää kysellä joskus, kuunnella kun kerron, mutta valitettavasti äidilläni on paljon omia rankkoja terveysasioita, jotka verottavat.

Kyllä sitä näemmä ensimmäistä kertaa lapsuuden jälkeen tarvis isiä ja äitiä kun omaa vauvaa odottaa.
 
En tiedä mikä äidissäni mättää. Kaikki on ollut ennen hyvin, ollaan voitu puhua ja soiteltu melkein joka päivä. Mutta nykyisin ... EEEIIIII !!!!
Odotamme kolmatta lasta ja meininki on mennyt tälläseksi??? Siis mitä ihmettä!
Jos saan hänet langanpäähän ja yritän kysyä missä vika  on, niin heti heittäytyy marttyyriksi.. "minulle ei kerrota nykyisin mitään", "ei mun apua enää siinä perheessä kaivata", "lapsenlapset kasvaa ja mä en ikinä saa nähdä heitä", "saat itse kasvattaa lapsesi" yms.
En ole sanallakaan koskaan ikikuunapäivänä sanonut ettei hän saisi olla yhteydessä meihin, tai muuta vastaavaa. En ole edes suuttunut.
En oikeesti ymmärrä mistä tässä on kyse, ja tämä tilanne on niiiin rasittava ja ahdistava!

Onneksi kuitenkin vastailee puhelimeen kun isommat lapset hänelle soittelee.

Olen mieheni kanssa päättänytkin että antaapa nyt asian muhia ihan rauhassa jos ei kerran suostu puhumaan mistään, saatikka sitten tulla käymään kylässä (meillä on välimatkaa n. 300 km).
Ehkä se sitten ajan myötä helpottaa taas ???
 
mulla ei ole ollut pitkään aikaan mitään välejä omiin vanhempiini, yrittänyt kyllä olen ottaa yhteyttä ja kysellä kuulumisia, mutta ei tule vastakaikua. viimeksi kun näin isäni, hän vaan kysyi että mihin mä haluan että mut haudataan, että mä kuolen varmasti ennen heitä ja mun miehelläni ei ole varaa mua haudata. sukuhaudassa espoossa olis kuulema 3 paikkaa tyhjänä?! (viime talvi oli hyvin rankkaa aikaa elämässäni), äitini ei ole vastannut tammikuun jälkeen puhelimeen ollenkaan ja isä kun vastas toukokuussa puhelimeen ja kerroin että heistä tulee isovanhempia jälleen, valitti vaan mun koulun keskeytymisestä ja että "jos minä olisin sinä, mä ottaisin sen pois" ja että millä me mitään lasta kasvatetaan ku kumpikaan ole töissä, jne.. olen muutaman kerran yrittänyt ottaa yhteyttä juhannuksen jälkeen, mutta ei sieltä paljoa vastakaikua tule. ens viikolla ajattelin jo ihan kiusallani laittaa perjantaina saadun ultrakuvan postissa heille. tuskinpa osallistuvat edes ristiäisiin sitten kun aika koittaa ja en mä ole oikeestaan jaksanut enää edes paljoa murehtia. tai alitajunnassahan se kokoajan pyörii ja haluaisin välit kuntoon ja eniten satuttaa se että heitä ei tunnu kiinnostavan tippaakaan eikä he edes yritä tulla vastaan. siskokin poistanut facebookin kaverilistalta ja 3 kertaa lähettänyt kaverikutsun, niin hylkää joka kerta.
 
emzu: Kuulostaa siltä, että vanhempasi eivät oikein usko sinuun.. Olisi varmasti hyvä keskustella heidän kanssaan ja etenkin sinun sanoa, että isäsi sanat loukkaavat. Jos saat mahdollisuuden tavata heidät ja joku juttu kaihertaa, niin ehdottomasti puhukaa se selväksi, kun menneisyydessä taitaa olla jotakin mikä sekä vanhempiasi, että itseäsi häikkäävät molemmin puolin.
Toivottavasti pääset juttelemaan heidän kanssaan! En voi uskoa, että vanhempasi olisivat niin julmia, etteivät enää olisi tekemisissä.
 
Jos joku tätä ketjua vielä lukee...?

Emzulle ainakin tsemppiä. Tuo kuulostaa todella ikävältä.
Tekstistä kuitenkin ymmärsin että sulla on mies joka on tukenasi.
Ajattele niin, että hänet olet itse voinut valita, sukulaisille ei voi mitään.

Itekin pomppasin tähän ketjuun aikomuksena ruikuttaa. Olen nyt raskaana ja aikaisemmin olen saanut keskenmenon. Näistä kerroin vanhemmilleni, joilta toki olisi kiva saada tukea tai edes joku pieni mieto reaktio. Tästä raskaudesta meinasin jo olla kertomatta ollenkaan ennenkuin on ihan pakko, mutta pahemman riitelyn pelossa päätin informoida.
Ja päätin ajatella, että minä ja mieheni olemme ne jotka tässä lapsen haluavat. Jos se kiinnostaa jotain muutakin, kiva. Jos ei niin ei.

Ootteko muut miettineet sitä, mikä mua nyt vaivaa. Jos tämä raskaus nyt onnelllisesti onnistuu, ensi vuonna olen äiti. Entä jos jatkan tyyliä kuin omat vanhempani? Mitä sitten? Oon lukenut kaiken maailman kirjallisuutta aiheesta niin että pää halkeaa, saa nähdä onko siitä mitään apua.
 
Mun vanhemmat ovat innoissaan mun raskaudesta ja kiinnostuneita kuulumisista ym. Mutta silti ärsyttää suuresti äitini kommentit. Kerta toisensa jälkeen tulee "oletpas sinä pyöristynyt", "ootpa sä jo pullea" ja eilen kun hän esitteli minut eräälle henkilölle "tuo pullea tuolla on tyttäreni" niin meinasin oikeasti alkaa itkemään. Tämä henkilö kyllä tiesi että olen raskaana joten ei siinä mitään.

Mutta kaiken raskaushormooniryöppyjen lisäksi mua ahdistaa nämä kommentit ehkä juuri siksi että oikeasti olen ylipianoinen ja siitä mua on kiusattu koko peruskoulun ajan. Äitini tietää tämän varsin hyvin ja minäkin tiedät että hän ei missään nimessä tarkota näitä kommentteja pahalla eikä pilkkamielessä. Kunhan nyt vaan on niin tohkeissaan kasvavasta mahasta joka todellakin jo näkyy ja kauas.

Ajattelin kyllä ottaa tämän puheeksi äitini kanssa, mutta haluaisin hoitaa asian asiallisesti enkä saada mitään itkukohtauksia. Ja sellaisen välttäminen tällä hetkellä tuntuu mahdottomalta [:)]
 
Äidit (mummot) näemmä osaavat tuon marttyyriksi heittäytymisen turhankin hyvin. Mitä mieltä olette tästä:

Sisareni sai lapsen reilu vuosi sitten. Uuden äidin nuori ikä ja reissutyössä oleva mies asettivat melkoisesti vaatimuksia, joten oma äitimme alkoi hoitaa vauvaa. Vauvanhoito ajautuikin siihen, että hiljalleen mummo joutui ottamaan päävastuun vauvasta. Sisareni opiskelujen takia mummo hoitaa tällä hetkellä vauvaa ainakin 5 pv/vko. Vauva saattaa myös olla mummolla hoidossa vuorokauden ympäri ja viikonloppuisinkin.

Oman vauvamme synnyttyä mummo lupasi toki auttaa tarvittaessa vauvanhoidossa mm. ottaa vauvaa yökylään joskus, että saisimme nukkua itse edes jonkun yön keskeytymättömiä unia. Vallitsevan hoitotilanteen takia en voisi kuvitellakaan, että kuormittaisin mummoa oman vauvamme hoidolla! Emme sitten olekaan nukkuneet palleroisen synnyttyä ainuttakaan yötä keskeytyksettä. Hääpäivääkin juhlistimme peräti 4 tuntia kun kehtasin pyytää mummon lapsenvahdiksi. Muuta tukiverkostoa meillä ei uudella paikkakunnalla ole, joten raskastahan tämä on etenkin kun kannan samalla huolta mummon jaksamisesta.

Tilanteen esille ottaminen saa aikaan vain hillittömät itkut! Hyviä neuvoja?
 
Vaikea tuohon on neuvoa, mutta ehkä tuo itku johtuu juuri siitä että äitisi on niin väsynyt ettei jaksa edes itse ottaa asiaa esille sisaresi kanssa. Yrittää vain pärjätä itse jotenkin [&o]
 
Enpä olis ikinä uskonut, että alan tänne urputtaa, mutta nyt on pakko päästää höyryjä.

Mun äiti on oikea kunnon "vauvakouluttaja", jonka mielestä mä annan lapselle liikaa syliä, liikaa tissiä, kannan liikaa kantoliinassa ja kehtaan vielä antaa vauvan nukkua mun vieressä yöt! Kuulemma vauvasta tulee kitisevä takiainen joka on aina jotain vaatimassa... Mun vauvani ei kuulemma osaa nukahtaa ja nukkua yksin vaan sitä pitää jatkuvasti hyssytellä ja se on pilalle hemmoteltu ja kun se on kolme kk, sille pitää syöttää velliä kun on tissillä kasvanut liian isoksi. (Ok, myönnän että tyttö on iso, 2 kk, 7300 g ja 61 cm.) Ja vauva ei kuulemma osaa olla itsekseen vaan koko ajan sitä pitää kantaa ja viihdyttää.

Olen täysin eri mieltä! Tyttö nukahtaa oikein hienosti itsekin tutti suussa ja nukkuu pitkiä päikkäreitä ilman että kukaan olisi vieressä. Kannan jopa huonoa omatuntoa siitä kuinka paljon istutan lasta sitterissä ja makuutan lattialla, kun en tuota 7 kg mötikkää jaksa enkä ehdi koko aikaa kanniskella. Tissillä lapsi tosiaan paljon on, mutta entäs sitten, hyvä kun maistuu ja lapsi kasvaa, ja mäkin nautin imettämishetkistä, jolloin saa olla lasta lähellä. Ja jos se kerran kasvaa isoksi pelkällä tissillä, niin miten se muka ei riittäis lapselle?

Äiti on nähnyt tytön viimeksi yli kuukausi sitten kun yhden viikonlopun vietimme äidin luona. Pakkohan sitä tyttöä oli silloin kanniskella, kun ei ollut sitteriä tai mitään mihin lapsi laskea, ja talossa kolme pikkukoiraa jotka enemmän kuin mielellään olisivat vauvan naamaa nuolemassa ja masun päällä kiipeilemässä. Ja toki pieni sätkähteli hereille, kun ne hiton rakit räksyttivät, välillä ovikello pärähti soimaan, äidin mies kailotti kovaan ääneen puhelimessa jne. Tyttö on tottunut tasaiseen taustameluun, mutta ei äkillisiin ääniin. Eipä niitä paljoa kuulu meidän kotona. Pitäiskö alkaa paukutella kattilan kansia yhteen ihan niinkuin totuttelumielessä? Hienoa että äiti siis tuntee paremmin lapseni kuin mä itse, vaikka hän on nähnyt vauvaa vain kahdesti.

Eniten mua ärsyttää se, että vaikka tiedän ettei mun kasvatustavoissa ole mitään vikaa ja jotkut asiantuntijat jopa suosittelevat sitä hoitotyyliä, jota itse noudatan, en ikinä osaa kertoa äidille näistä asioista kun hän alkaa arvostella mun vauvanhoitotapoja. Suutun niin pirusti siitä, että hän pistää nokkansa meidän asioihin! Sitten menee jo pasmat sekaisin ja sanat katoaa mielestä. Kerran sain viitattua tutkimustietoon, johon äitini vastasi:"Kuule hui hai tutkimuksille, kyllä maalaisjärki sanoo..."

Tiedän että äidillä on ollut ankea ja rakkaudeton lapsuus, mutta silti mulla ei riitä empatiaa vaan pistää niin vihaksi se hänen lapsivihamielinen asenteensa. Epäsuorasti hänen sanoistaan voi päätellä, että hellyys ja läheisyys ovat pahaksi lapselle. Minua ja sisaruksia ei kamalasti hellitty ja halittu kun oltiin lapsia, ja kärsin siitä vieläkin, kun en osaa olla kenenkään lähellä. Jos äiti joskus halasikin, kavahdin taaemmaksi ja mieleen tuli heti, että mitähän se nyt tahtoo. Puolison kanssa kesti kauan ennen kuin kestin hänen hellyydenosoitukset ja tajusin, ettei hellyyden ja pusuttelun tarvitse aina johtaa seksiin. Toivon, että omalle lapselle jäisi sellainen tunne, että hänestä on välitetty ja hän on saanut rakkautta ja läheisyyttä niin paljon kuin on tarvinutkin.

Hullua asiassa on vielä se, että äiti on arvostellut sisartani aivan päinvastaisesta: että sisareni vie lastaan liikaa muille hoitoon, että sisko piti vauvaa liikaa sitterissä kun itse katsoi telkkaria, että sisko nukuttaa lapsen huudattamalla sen uneen jne. Siskoni on äidin mielestä kylmä äiti jolle lapsi on vain näyttelyesine, ja mä olen taas liian lepsu ja hemmottelen. Ja hänenkö tapansa hoitaa lapsiaan on se paras? Epäilen.

Kerran sanoin äidille, että älä sinä puutu meidän tapaan kasvattaa lastamme, meillä on erilaiset arvot. Hänen arvoihinsa varmaan kuuluu sellainen hiljainen ja vaatimaton vauva, joka osaa istua tuntikaudet hiljaa huoneen nurkassa mitään vaatimatta ja hyväksyy sen, ettei saa huomiota. Mun arvoihin kuuluu, että lapsi tuntee olevansa rakastettu ja kokee, että hänen tarpeisiinsa vastataan ajallaan. Vähän aikaa sain olla rauhassa arvosteluilta, mutta se on taas alkanut.

Onneksi mieheni lapsuus on ollut rakkauden ja sylintäyteinen ja hän tukee mua täysin ja on samoilla linjoilla lastenkasvatuksessa! Kerran kun ehdotin, että alettaisiin harjoitella tytön kanssa pinnasänkyyn nukuttamista, niin mies sanoi, että ei noin pientä yksin omaan sänkyyn, lapsen paikka on äidin kainalossa! [:D]

Odotan niin kovasti että meidän neiti kasvaa reippaaksi ja rohkeaksi tytöksi ja siten näyttää äidilleni, etteivät läheisyys ja syli ole pahasta, vaan päinvastoin luovat turvallisen kasvualustan lapselle!
 
Voi Per#¤le. Olosuhteiden pakosta äitini on asustellut meillä viime toukokuusta lähtien ja tätä iloa ja riemua olis tarjolla vielä helmikuun alkuun saakka. JEE. Poikamme on äärimmäisen vilkas ja nyt toista lasta odotellessani olen aika uupunut, joten olen hyvin kiitollinen kaikesta avusta, jota saan äidiltäni ja mieheltäni. Mut minä ja mieheni emme osaa äitini mielestä lainkaan kasvattaa poikaamme. Pieneenkin änähdykseen on heti reagoitava ja lapsen luo on rynnättävä välittömästi. Ja siis hänen on sinne rynnättävä. Jos minä ja/tai isä jo ollaan paikalla on hänenkin ilmaannuttava siihen pällistelemään. JOs heppu loukkaa itsensa ja minä siinä sit rauhoittelen niin eikös mitä, vuosisadan supermummohan se sieltä tulee ja ottaa pojan hoiviinsa ja paapoo piloille. NYt jätkä valittaa pipiä koko ajan kun on kerran tottunu siihen, et sillai sitä huomiota saa. Ruokailuun ei yksinkertaisesti yksi ihminen riitä, vaan syöttäjiä on oltava vähintään kaksi. Ja jos ruokalaji ei kelpaa, mummo tietenkin tarjoaa seuraavaa annosta aulisti kaapista. Vain hän tietää mistä ruoasta lapseni pitää. Jos minä sanon, että aamulla syödään puuroa tai leipää, mutta ei kananmunaa,kun pojan vatsa menee siitä kovalle, niin jukolaut siel on paistettu kananmuna hepun lautasel[:@]
Poikamme on aina ollut huono nukkuja, ja olemme mieheni kanssa tehneet valtavan työn jotta jätkä on oppinut nukkumaan. Nyt mummo on pojan huonekaverina, ja harvase yö siellä katsellaan valokuvia puhelimesta ja syödään yöpalaa KLO 3-4 AAMUYÖSTÄ. SIIS MITÄ. Mut kun poika kuulemma haluaa katsella niitä hiivatin kuvia. Olen sanonut, että kahta tuntia pitempiä päikkäreitä ei nukuta, koska muuten yöllä ei ole uni, niin jos silmä välttää täällä vedetään kolmen ja puolen tunnin tirsoja päivisin. MITÄ IHMETTÄ???
Meidän makkariin saa siis kävellä ihan koska tahansa. Yö tai päivä, ollaan sit suihkus tai harrastamas seksiä, niin meidän makuuhuoneeseen supermummo saa tulla ihan koska vaan ???
Ja mieheni on äitini mielestä ihan kelvoton. Ei hän täydellinen ole, mutta rakastava isä, joka tekisi kaikkensa perheensä vuoksi. No mulle sitä kellon ympäri jankutetaan, et kuinka huono isä mieheni on ja kuinka suuressa kriisissä avioliittomme on. Avioliittomme ei ole omasta eikä mieheni mielestä kriisissä. Ja jos riitelen mieheni kanssa, niin hän on ehdottelemassa avioeroa.
Ja jatkuval syötöl kysellään mieheni menemisistä ja tulemisista ja alkoholin juonnista. Eikä niitä kysellä mieheltäni, VAAN  MULTA. Olen useaan otteeseen sanonut, että ensinnäkin, mieheni menemiset eivät kuulu äidilleni, jos minä olen sujut hänen alkoholin käytön  ja menemisten kanssa, niin eikö kaikki ole hyvin ja jos jotakin sanomista on, niin EIKÖ KANNATTAISI SANOA KYSEISELLE IHMISELLE EIKÄ MINULLE. Mieheni siis ravaa ulkona yhtä usein kuin normaalit isät nyt ravaa. Eli ei joka vkloppu vaan ehkä kerran kuussa. Alkoholia hän juo perjantai-iltana jonkin verran lapsen nukkumaan mentyä. Mutta aina hän on lapsensa hoitanut. Perheemme alkoholin käyttö ja ulkona hilluminen on mielestäni ihan normaalissa rajoissa.
En kuulemma tee riittävästi asioita äitini kanssa. Olen töitten jälkeen niin väsynyt, etten jaksa muuta kuin hoitaa lapseni ja mennä nukkumaan. Tiedän laiminlyöväni miestäni, mutta hän tottui tähän jo viime raskauden aikana ja kovin hän väittää ymmärtävänsä minua. No minä kyllä näytänkin zombilta. Ja sitten äitini vielä vaatii minua keskustelemaan kanssaan ja ravaamaan ympäri ostoskeskuksia, kun en edes mieheni kanssa jaksa puhua. Ja mistään ei tietenkään voi sanoa mummolle poikkipuolista sanaa, tai heti loukkaannutaan ja kuljetaan marttyyrinä.
Auttakaas nyt äidit ja jos tänne nyt joku isä tai mummokin on eksynyt. Olenko mä ihan harharetkillä vai mitä himputtia. Onko tämä tarina kenenkään muun mielestä omituinen vai onko multa viimenenkin äly häviämässä.  
 
Nalle Puh, minusta sinulla on oikeus sanoa yliaktiiviselle mummolle, että hän on nyt teidän kodissanne ja teillä eletään teidän perheen sääntöjen mukaan. Aika hullua valvoa lapsen kanssa aamuyöllä, kuulostaa tosi oudolta... En kyllä osaa antaa neuvoa miten asian saisi nätisti sanottua niin että mummo vielä ymmärtäisi mistä on kyse. Pitkää pinnaa ja joustavia hermoja sinulle!!!!
 
Kiitos Sumaristo kommentista. Välillä tulee sellainen olo, että oma arvostelukyky pettää. Sekin jo auttaa jaksamaan kun saa tänne tulla kitisemään. Mieheni kanssa sain edellisiltana kunnolla juteltua, ja ollaan ainakin isännän kanssa samoilla linjoilla. Eiköhän tämä tästä. Ja ei tämä tilanne loputtomiin jatku. Mukavia syyspäiviä kaikille[:)]
 
Pakko oli tulla jakamaan tänne, kun tällainenkin ketju löytyi.

"Älä syötä sitä koko ajan tai siitä tulee hankala!"

Neljä lasta kasvattaneen isäni älynväläys, kun imetin vajaa nelikuista vauvaa kahdesti parin tunnin vierailun aikana. Tiheänimunkausi ja rintaoikuttelu ("raivari" on liian iso sana) yhdistettynä saa aikaan sen, että neiti malttaa syödä kerrallaan ehkä kaksi minuuttia mutta haluaisi sitten olla rinnalla sitäkin useammin, eikä se minusta ole mikään ongelma :) Lisäksi vierailu ajoittui neidin mittakaavalla aika myöhäiseen ajankohtaan, että kaipasi varmaan rintaa ja lohtua ihan väsymykseensäkin vieraassa paikassa.

Vastasin isälle että "pyh". Vaikka onkin isänpäivä.



Myös äitini on huolissaan, että hemmottelen vauva pilalle kun nukutaan perhepedissä, kannan lasta kantoliinassa ja reagoin itkuun aika herkästi. (En mielestäni vöyhötä tai että en kestäisi itkua yhtään, mut kun meidän vauva on tosi vähäitkuinen eikä ole mitään selittämätöntä tai korjaamatonta itkun aihetta, vaan itku on aina viesti pulmasta jonka voin korjata, esim. nälkä, väsy tai sylinkaipuu - miksi en korjaisi sitä, kun lapseni pyytää? Alle puolivuotias vauva kun on vähän eri asia kuin kaksivuotias "mä haluuuunn!!").
 
Takaisin
Top