omat vaatehankinnat?

Ollaan just lähdössä mökille viemään venettä talviteloille. Toppahousut on onneksi niin isot että menee hyvin jalkaan, eivät tosin mahdu kiinni mutta niissä on henkselit [:D].

Takkia mietin ja mietin ja meinasi jo epätoivo iskeä, sitten hoksasin että mun ratsastustakissa on vielä tilaa. Löysyttelin kaikki kiristysnarut ja tollahan taitaa selvitä sinne tammikuulle muutenkin, tilaa on [:)]. Kaippa sitä kehtaa talviratsastustakissa liikkua, eipä siitä muut kuin ratsastajat taida erottaa mihin käyttöön on tarkoitettu [;)]
 
Ostin tänään ekat mammafarkut, kirpparilta löyty ihan uuden veroset 4e. Ja ku sopivan kokoset oli niin pitihän ne ostaa. Kun tän syksyn oon leggareilla mennyt,kohta ei tarkenis. Tosi hyvä ostos oli kyllä! [:)]
 
Mä en oo vielä uskaltanut sovittaa mun talvitakkeja, kun sitten masentuu kun huomaa ettei mikään niistä edes enää mahdu kiinni [:D] Kai niitä pitäis huomenna sovitella. Maanantaina oon lähdössä Tallinnaan shoppailemaan. Syystakeista juuri mikään ei mahdu enää kiinni. Vain tuulipuvun takki ja toinen villakangastakeista mahtuvat juuri ja juuri kiinni, eli eivät enää montaa viikkoa. Tuulipuvun housut eivät mahtuneet kiinni enää kuukausi sitten. Toppahousuissa on henkselit, joten voi olla että nappi ja pitkä vetoketju auki menevät päälle vielä ainakin jonkin aikaa.

Anttilassa sovitin keskiviikkona huvikseni A-mallista talvitakkia joka oli kooltaan 46, sen vetoketju ei olisi montaa viikkoa mennyt enää kiinni. Kokeilin samaa takkia kokoa 36, se olisi ollut muuten sopiva mutta mahasta puristi. Eli ei taida 10 numeroa liian iso kokokaan auttaa takki ongelmaan ja nekun roikkuu sitten muualta, vaan sen pitäisi olla äitiystalvitakki. Suomessa uudesta saa maksaa 200€, jota en kylläkään olisi halukas muutaman kuukauden takista maksamaan. Toivottavasti Tallinnasta löytyisi vastaus takki pulmaan.
 
"Onneksi" mulla on ollu painoa 17kg enemmän ku tällä hetkellä, vaikka raskauskiloja onkin tullut jo 13. Riittävän isoja talvitakkeja löytyy edelleen varastosta, vaikka kaikki suosikit olen tietysti onnistunut jo myymään pois... Pari sellaista takkia on, jotka mahtuu ihan takuulla tammikuulle asti. [:D] Ei ne mitään tämän hetken muotia ole, mutta kelvollisia, kunhan ei tarvi mihinkän "parempiin" juhliin lähteä.
 
Mä oon joutunu ostamaan isompia housuja. [:@] Mulla on ollu tosi paljon 40-42 kokoisia ja nyt ahteri on leventynyt niin, että housujenkin pitää olla kokoa 44. Toivottavasti ei enää levene, vaikka on mulla nyt parit sellaiset housut, että jos ne ei mene loppuun asti, niin olen alasti! Koitin nyt laittaa huuto.nettiin noita pienimpiä ja parit kaverinkin housut siinä samalla... Vielä ku joku ostais ne, saan varmasti rahat kulutettua vauvan hankintoihin...
 
Heippa täälläkin on yksi tuleva mamma! [:)]
Itse oikeastaan olen vain ostanut isomman talvitakin (hm makso 30€) ostin kooksi 42 .Ja olen itse ollut koko 38 joten riittää ihan varmasti loppuun asti,kun enää ei ole kun päälle 2 kuukautta [:D] viikolla 30. siis olen [:)]
Ja yhden hupparin ostin numeron isomman koon L ,joskus kesällä jo ostin kun oli alennuksessa.Muuta ei ole tarvinnut oikein ostaa ,kun en pahemmin ole käyttänyt farkkuja.tykkään enemmän käyttää tregginssejä ja legginsejä ja ne venyvät sen verran ,että vanhat mahtuvat vieläkin hyvin päälle [:D]

Niin ja tietenkin vanhat rintsikatkin on jäänyt vähän pieniksi ,mutta minulla on ollut varalla jo entisestään isompia ,jotka nyt mahtuvat päälleni [:D]

Päätin jo alkuraskauden aikana ,etten tuhlaa paljoa rahaa mammavaatteisiin,että nekin rahat sitten laitan pikkuiselle [:)] Kun topit venyvät hyvin ja muutenkin jos käyttää paitoja jotka ovat luonnostaan löysempiä.

Minulla siis ei ole vielä niin iso maha vaikka olenkin jo viikolla 30.Mutta voi olla että viimesillä viikoilla se kasvaa sitten ja paljon [:D] Kaverit ovatkin sanoneet,että ihmettelevät kuinka minulla voi olla vielä niin pieni massu,että jos ei tietäisi että olen raskaana niin ei sitä edes huomaisi kuulema. Neuvola-tätikin sanoi,että vatsa ei ole paljoa kyllä kasvanut.Mutta sehän on kaikilla henkilökohtaista että kuinka paljon kasvaa tai ei kasva [:)]
 
Pakko vastata tähän kun edellisessä raskaudessa palelin talven ohuessa takissa joka oli ainut joka sopi silloin päälle[;)] Eli nyt on armollisempi muoti, kun on paljon empiretyylisiä vaatteita, esim. villakangastakkeja jotka laskeutuu rinnan alta suoraan eikä tarvi yrittää sulloa nappeja alas asti kiinni:) Ja paitamuotikin on pitempää niin monet ei äitiysvaatteet käy odottajille.
 
Ah, minä tein löydön paikallisesta Outletista. Toppatakki 10€ :D Hyvin mahtuu kiinni, koko on XL vaikka normaalisti takeissa on mulla M, silti ei ole iso hartioista tms... 
 
Hei.

Kirjoittelen nyt ihan ekaa viestiäni, testaan saanko mitään aikaiseksi.
:)

Mä en ole myöskään ostanut juuri mitään, kiitos pienehkön mahan ja vähäisen painonnousun. Koska olen ollut aina enemmän mekkoihminen sukkiset L-koossa ja parit paksummat sellaiset on oikeestaan ainoat uudet vaatekappaleet mitä kaappiin oon ostanut. Edes alusvaatteita ei ole tarvinnut uusia. 

Toisaalta hirveä into ei ole ostellakaan itselle...lapselle sen sijaan oon ostanut senkin edestä. Nyt alkoi aletkin, täytyy hillitä ettei vapaa mene ihan shoppailuksi :)


 
Tervetuloa mukaan KOTTIS77 keskusteluihin kuin myös tapaamisiin jos halukkuutta! emoticon
 
Takaisin
Top