Omat syntymäpainot, kehittymiset ym.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jonppo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Jonppo

Silmät suurina ihmettelijä
Itse synnyin ylikypsänä ja sattui jonkin moinen virhearvio koossani.
Painoin syntyessäni 5530g ja olin 54cm pitkä ja tulin alateitse.
Hyvin siinä oma äiti jommo punnerruksen jälkeen kuitenkin voi ja olin itsekkin kuulemma hyvinvoiva. Eivät tosin olis antaneet synnyttää alateitse, jos hieman tarkempi arvio oltais osattu saada..arveltiin, että oon rapiat 4kg.
Eipä tuo toinen puoliskokaan pienimmästä päästä ollut, hänkin lähes 5kg syntyessään.
Meijän lapsiin ei ehkä tarviis ihan omiin vanhempiinsa syntymäpainoihin tulla ;D  mutta osataanhan sitä nykypäivänä vähän paremmin arvioida ja toimia sen mukaan... että katotaan sitten kesäkuun tietämillä minkäs kokonen paketti ois syntymässä :)

Huhhuh.. Iso olet ollu.. :D
Itse olin vaivaiset 2870g... ja 47 senttinen... :) Aika pieni olin vielä kuuden vanhanakin, jolloin painoin vain 16 kiloa... ^^'' Ja eipä tässä vieläkään suurimmasta päästä olla. Ja pelottaa vähän, että tenava perii isänsä koon ja syntyy yli 50 senttisenä ja yli 4 kiloisena... Saa nähdä. :)

Mulla ja mun esikoispojalla on pikkuinen ero syntymäpainoissa, ite olin 3200g ja 48cm ja esikoinen syntyessään 4290g ja 52cm :) Hyvin meni silti kaikki,ei ollu ongelmia synnytyksessä :)

Mulla melkeinpä samat kun stellalla..
Itse olin 3200g ja 48cm ja tyttö 4200g ja 52cm. :)
Eikä ollu myöskään ongelmia synnytyksessä vaikka itteä pelotti hiukan ku tiesin, että on varmasti yli nelikilonen.

Itse olin syntyessäni 51cm pitkä ja 3800g :) Minulla on kaksi siskoa... heistä oli molemmat pieempiä ja ovat edelleenkin :) :)

Mies ja minä kumpikin olimme keskivertovauvoja, vähän alle ja vähän päälle 3500g ja 50cm. Tyttö sitten painoikin 4270g ja oli 54cm pitkä, ja pitkä on edelleen :)

en tiedä, miksi tämä järjestelmä heitti minun kommenttini vieras-nimelle : / Olen tuo ensimmäinen vieras kommentoija tuossa elikkä syntymämittani olivat 51cm ja 3800g :)

Minä oon ollu syntyessä 3320g 50cm.. Mieheni kutakuinkin saman verran. Minähän oon syntyny aika vauhdikkaalla tavalla: vielä tuntia ennen kun oon syntyny, äitini on etsiny isosiskoani naapurista, että kun hänen pitäs lähtee synnyttämään. Ei siinä oo äiti kauaa ehtiny ähisemään :D

Löysin juuri neuvolakorttini, jossa näkyy, että syntymapainoni on ollut 3570 g ja pituus 52 cm. Synnyin n. kaksi viikkoa lasketun ajan jälkeen. Mieheni oli syntyessään anopin muistin mukaan reilu 4000g, että saa nähdä minkä kokoinen poika meille tulee.. Toissapäivänä lääkäri arvioi, että poika olisi nyt n. 2500g, mutta hänellä on vielä se nelisen viikkoa aikaa kasvaa! Niin jos siis tulee lasketun ajan korvilla.. ;) 

Jonppo olet tosiaan ollut komean kokoinen syntyessäsi- hatunnosto äidillesi!

Toivottavasti sun vauvasi paino tosiaan osataan arvioida suunnilleen oikein, jos vaikuttaa siltä, että iso on tulossa. Omalla kohdallani sekä neuvolassa että synnytyssairaalassa odotettiin käyrien ym. perusteella tulevaksi "standardi-kolmekiloista", minkä takia kai kokoa ei sen tarkemmin ennakkoon selvitetty.
Mutta lähes 4,3 kiloa tyttö sitten painoi, eikä päänympäryskään kovin pieni ollut. Synnytys meni huippu hyvin, enkä traumatisoitunut, mutta kyllä mä hieman ihmettelin kätilön yllättynyttä reaktiota "tämähän on iso vauva!" :)

Neuvolassa jälkeenpäin totesivat, että joidenkin naisten kropan muoto vain on sellainen, että sikiö ikäänkuin "painuu syvyyksiin" (esim. jos äidillä on pitkä selkä) ja siksi esim. sf-mitta ei välttämättä paljasta vauvan isoa kokoa.

Hyvää loppuodotusta!

...ja jottei eksytä aiheesta: itse olin syntyessäni lähes grammalleen ja sentilleen oman esikoiseni kokoinen: 4250g ja 51cm.

Takaisin