Oma tilanne

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Moon
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Moon

Sukkela juttelija
Aaaaaaargh näinä aamun TODELLA väsyneinä tunteina pakko tulla kaatamaan tätä lokaa...

Joo'o, sen kerran kun aamuvirkku poika on toisaalla niin vauva sitten päättää herätä viideltä...  Ja tämä vauva kun vetelee muutoin hirsiä parhaimmillaan kymmeneen!  Ilmeisesti sain eilen jonkin ruuan seassa voita ja sitä sitten maitoallergikkovauva protestoi.

Tällasina hetkinä ottaa niin aivoon että MIKSI muilla on terveet vauvat jotka nukahtavat itekseen ja nukkuvat yöt läpeensä.  MIKSI kaikkien muiden vauvat huolivat pulloa ja voivat syödä korviketta ja KAIKKI muut pääsevät säännöllisesti lepäämään tai tuulettumaan?  Mulla ei ole mitään toivoakaan päästä ainakaan 9kk vielä minnekään kun ainoa mitä toi hiiskalan allergikko huolii on tissi.  Usein.  Lujaa.

Joo mä tiedän ettei asia niin ruususesti ole kenelläkään pienen vauvan äidillä (meinasin kirjottaa vanhemmalla mutta ehkä kuitenkin vain äidillä).  Tuntuu vaan väsyneenä siltä.  Tosin omassa tuttavapiirissä on, myönnettäköön, hirveän monta sellasta äitiä jotka pääsee käymään säännöllisesti ihmisten ilmoilla eivätkä edes itse sitä huomaa...

Mitä se on se tuulettuminen, kun siitä niin paljon puhutaan? Siis onks se sitä juomista vai mitä? Mää ennen kävin kovasti lenkillä...se mua kiinnostas vieläkin, vaan enpä oo sit käyny enää kahteen vuoteen (siis tarkoitan juoksemista metsässä / tienpientareella). Nyt oon vaan turtunu tähän elämään, hyväksynyt sen etten pääse kuin pihalle tytön kanssa seisomaan. Siellä yritän epätoivoisesti ottaa pari juoksuaskelta, kunnes tyttö taas haluaa syliin.

Mä ainakin käsitän tuulettumisen sillä että pääsee välillä kotoa pois yksin.  Mielellään pidemmälle kuin postilaatikolle tai kiireellä kauppaan.  Ois niin ihanaa jos vois vaikka käydä leffassa tai syömässä tai muutaman tunnin poissa vaikka autossa nukkumassa...

Nyt taas parempi mieli kun on ehtiny herätä tähän päivään.  Olis kyllä ihan hyvä tuulettumisen muoto jos sais vaikka kerran kuussa nukkua yön kunnolla!

itse käsitän tuulettumisen siten, että lapsi menee hoitoon esim. isovanhemmille, että vanhemmat saavat huokasta hetken aikaa.
meillä poika menee kerran kuussa isovanhemmilleen yhdeksi yöksi hoitoon, että saamme miehen kanssa hetken omaa aikaa, ja ehkä sen yhden yön nukutuksi kunnolla. tällöin emme lähde ulos rilluttelemaan, ja tulla aamuyöstä humalassa kotiin, vaan vietämme sen vapaa-aikamme käymällä syömässä jossakin ravintolassa päivällä, kotona rentoutuen ja katsomalla elokuvia.
se että saa edes kerran kuussa vähän vapaata lapsen hoidosta tekee jo ihmeitä.

Kyllä Se Moon helpottaa, itselläni vauva joka ei syönyt tuttia eikä huolinut pullosta ruokaa, joten ensimmäiset 5kk oli aika tiivisti kotona, mitä nyt kaupassa kävin yksin kiireellä ja iltaisin koiran kanssa puolen tunnin lenkkejä. Siinä vaiheessa kun pojan tissillä oloon alkoi tulla 3 tunnin välit ja ei enään vaatinut tissiä nyt heti periaatteella, aloin itse käymään taas jumpassa ja salilla. Nyt kun syö kiinteitä ei ole hätä päivää olla pois kotoa vaikka 4 tuntia kerralla. Yö hoitoonhan ei poikaa pysty viemään koska ei edelleenkään syö pullosta mitään, mutta ei ole ole olllut haluja viedäkkään tai edes itsellä haluja lähteä yöelämään....... Voimia ja jaksamista sinne

Takaisin