Oma napa

Mariel2016

Jostain jotain jo tietävä
... Tai pikemminkin napakoru. Onko teillä sellaista ja miten se on voinut kasvavan mahan kanssa?

Mulla on ihan tavallinen teräksinen tappi ja toistaiseksi se ei vaikuta kärsineen venyneestä mahanahasta..
Mitenhän jatkossa? En haluaisi sitä poiskaan ottaa, jos siihen vaihtaisi vaikka silikonisen tai vastaavan...
 
Ittellä ei napakorua, mutta mitä muiden kokemuksia kuunnellut niin suurimmalla osalla venyminen aiheuttanut hiertymää korun kohdalle ja näin ollen tulehtunut tai alkanut märkimään. Suositeltavaa olisi ottaa koru pois, mutta mikäs minä olen sanomaan.

Ilmeisesti ultrissa täytyisi joka tapauksessa ottaa koru pois ainakin hetkeksi ja synnytykseen lähtiessä ei ole suositeltavaa pitää korua ja joissain paikoissa käskenyt ottaa pois. Tulehdusriski. Ja jos ottaa vasta viime hetkillä korun pois ennen synnytystä ja siellä jotain rikelmää olisi niin aikas paha pöpöpesäke bakteereille. Että jos ottaa pois niin ajoissa ennen synnytystä ettei olis iho rikki. Sektiolla myös perusteltavaa ettei korua olisi synnärillä kun ylläreitä voi tulla.
 
Mullakaan ei oo, mut parilla kaverilla on ja ovat ottaneet korun pois raskausaikana jossain puolenvälin tienoilla ja ovat laittaneet takas sit synnytyksen jälkeen. Ei kai se lävistys umpeen mene jos on ollut jo pitkään ja parantunut normaalisti :)
 
Niin ennemmin se kai menee umpeen jos ottaa pois vasta kun tulehtunut tai märkii.
 
Juu niihinhän on kuulemma olemassa raskausajan koruja :) Eiköhän monet oo onnistunu korun myös pitämään, tosin synnytykseen ja ultriin pois. Mie otin jossain vaiheessa ekaa raskautta kokonaan pois, en jaksanu alkaa säätään ja mietin että mitäpä mie tällä :D
Ps. Myös kielikoru pitää ottaa synnytykseen pois! Sitä oliki mukava alkaa ropeltaan sielä synnytyssalissa :D
 
Minäkin sitten otin sen korun pois. Napa näyttää hassulta kun sitä on tottunut korun kanssa katselemaan 15 vuotta.. :D mutta en halua sen tulehtuvan. Toivotaan, että saa vielä takaisin synnytyksen jälkeen.
 
Mulla ei ole napakorua, mutta on ollut. Otin sen jo n. 10 vuotta sitten pois, mutta se reikä siihen jäi näkyviin. Ja nyt vatsan kasvaessa se on alkanut tuntuun kiristävältä ja ikävältä :sad001 Siis se pelkkä (pääosin jo umpeutunutkin) reikä. Toivottavasti se ei lähde repeämään, kun osoittaa venymisen merkkejä.

Niitä raskausajan koruja tosiaan on, jos vielä raskauden aikana haluaa kuitenkin pitää reiän auki. Ja saahan reiän sitten uudestaan avattua jos ehtii umpeutua!
 
Mulla oli koko edellisen raskausajan eikä mua vaivannu milläänlailla :) Aion pitää nytkin.
 
Mulla oli napakoru edellisessä raskaudessa, otin sen kuitenkin jossain vaiheessa pois. Loppuajasta muistan jäätävän kutinan reikien välissä kun iho venyi, siihen kohtaan tulikin pieni raskausarpi :)
 
Takaisin
Top