Olisikos antaa vinkkejä?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kattis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Kattis

Vauhtiin päässyt keskustelija
Mitä ostaa ristiäislahjaksi tyttövauvalle?
Vauvalla on kaksi isoa siskoa, joten vaatteet ja lelut kulkeutuu heiltä vauvalle.

Me saatiin kummilta soittorasia/valokuvakehys, jonka sävelmää 2-kuisemme ihastelee joka kerta. Joku voi tosin pitää tylsänä.

En ole kummiksi tulossa vauvalle, joten nuo jutut varmaan tulee kummeilta. Hitsi, kun ei ole ideoita. Kai hätätapauksessa sitten ostan vaatteita :)

Mitä jos antaisitkin vanhemmille lahjaksi vaikka lapsenvahdinpalveluja? Eikö se ole aika suosittu lahja yleensä? ;) Joku lahjakortti lastentarvikeliikkeeseen voisi olla varmaan myös ihan hyvä, vaikka ehkä jonkun mielestä tylsä...

Osta valokuvakehys, johon voi laittaa jokaista ikäkuukautta kohden vauvasta aina uuden kuva aina vuosikkaaksi asti. Meidän poika sai sellaisen ja se on kyl yks ihanimpia lahjoja. Vielä puuttuu 11kk ja 1-vuotis kuva. ♡ Kohta on siis täysi ja siitä näkee heti, miten pikkuisen nassu on muuttunut vauvan nassusta taaperon nassuksi. :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Kiitos vinkeistä :).
Tuo lapsenvahti-lahja olisi muuten varmasti perheelle tarpeellinen, jos vain joku ulkopuolinen pärjäisi niiden villitiikereiden kanssa. Sääntöjä kun ei heillä ole ja onhan mulla omassa kävelyä opettelevassa pojassa paljon vahdittavaa ettei pää kolise joka paikkaan.

Sellaisia enkeli-kaulakoruja vauvalle/lapselle olen joskus katsellut, ja musta ne oli kivoja. Joka kuulle on oman värisensä enkeli, menee siis sen mukaan missä kuussa on syntynyt. Kultasepänliikkeistä saa, oli hopeaa.

Sitten on just kaikenlaisia kivoja valokuvakehyksiä ja -albumeja, tai soittorasioita.

Myös joku ehdotti lastenastioita, ne on kanssa yleisiä lahjoja.

Jotkut söpöt pienet vauvan töppöset / Converset?

Kipsisetti, jonka kanssa saa tehtyä vauvan käden- ja jalanjäljet?

Säilytysrasia lähteneille hampaille?

Ja kyllähän ne vaatteet ja lelut ihan tarpeellisia on, kun ostaa hyvää makua käyttäen... :wink Saa pikkuinen hiukan uusiakin, eikä vain siskoilta perittyjä.

Tollasia nyt äkkiseltään tuli mieleen...

Tässä juuri muistelen, että nimiäislahjaksi itse olisin toivonut jotain ei-materiaa tai oikeasti käytännöllistä. Esimerkiksi lahjakortti uimahalliin olisi ollut loistava lahja, kun vauvauintiin olimme menossa. Arvostin myös todella ystävän tuomia kukkia ja jäätelöpakettia sekä kummitätini tuomaa jättivaippapakettia. Niin, ja kirjalahjat ovat mahtavia! Klassikkokirjat, kuten hanhiemon lorukirjat ym säilyvät sukupolvelta toiselle ja sisäkanteen saa kivasti omistuskirjoituksen niin, että voi vuosienkin kuluttua muistella keneltä kirjan on saanut. Myös kierrätyskirjat ovat jotenkin sykähdyttäviä: jos hyllyssäsi on vanha satukirja, jossa on sinulle itsellesi osoitettu omistuskirjoitus, voit kirjoittaa oman omistuskirjoituksen alle, niin näkyy kuka kirjaa on lukenut ja milloin (itse aina fiilistelen tällaisten kirjoitusten äärellä). :)

Monet sukulaisten ja perhetuttujen antamat vaatteet sen sijaan jäivät käyttämättä, sillä vaatteita olin hommannut jo itse ja pienet koot menivät nopeasti pieniksi (plus olen aika tarkka vaatteiden kanssa ja hörhelöt väänsivät mahaa :p). Ja säilytysrasiat valokuvakehyksineen koin aika turhiksi (jep, olen vissiin aika nirso sisustuksenkin kanssa :rolleyes:). Ja kun lelujakin tuntuu tulevan koko ajan joka tuutista, vaikka niitä ei itse yhtään hankkisi!

Mutta jos tunnet suurinpiirtein perheen vaatemaun, niin toki voi ostaa vaatteitakin - kantsii kuitenkin ostaa mieluummin vähän isompia kokoja, että tulee käytetyiksi!

Itse suosittelen lämpimästi sitä muumiastiastoa ja lisäksi aterimet. tykkäisin itse mielettömästi sellaisesta lahjasta. :)

Miramarian viestissä oli paljon hyviä ideoita. Ite olisin kans arvostanut just jotain lahjakorttia tai käytännöllistä tavaraa.

Meillä oli viikonloppuna ristiäiset ja vauva sai ihania lahjoja;

koruja, rahaa, kummilusikan, valokuvakehyksen, kuva-albumin, isompia vaatteita, astioita Pentikistä, kirjoja.

Jos jotain olisi vielä kysytty mitä halutaan, oisin vastannu aterimia. Toivottavasti näistä oisi apua kysyjälle!

Sellainen kipsijuttu oisi kanssa kiva, johon saa käden tai jalan painettua! ostettiin sellainen itse, muttase oisi kiva lahja kaverilta.

Takaisin