Olisiko sinusta hankkimaan lapsia yksin? - Lue Miran tarina.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mira tai peruna86, kuten hänet täällä tunnetaan on kaksosia odottava itsellinen äiti. Lue hänen tarina täältä. Voisitko sinä ajatella ryhtyväsi samaan?

Itse nostan Miralle isosti hattua, sillä itse en ryhtyisi vapaaehtoisesti yksinhuoltajaksi. Ikinähän ei tiedä mitä elämä heittää eteen. Mutta minulla ei olisi rohkeutta tehdä lasta tarkoituksella ilman parisuhdetta.

Jos vaihtoehtona olisi ollut lapsettomuus tai yksinhuoltajuus, olisin valinnut jälkimmäisen. Onneksi en joutunut valitsemaan.

Rohkea nainen! Itselläni oli mietinnän paikka, kun tulin raskaaksi oltuani suhteessa vasta kuukauden. Päätin, että pidän lapsen, tapahtui mitä tahansa. Miehelle sanoin että jos aikoo lähteä, niin saa tehdä sen sitten saman tien. (Ei muuten lähtenyt, vaan kantoi vastuunsa ja kasvoi hienosti isäksi.)

Yhden lapsen kanssa olisin pärjännyt kyllä yksin, mutta olemattomien tukiverkkojen takia useamman kanssa en niin hyvin. Nostan isosti hattua Miralle ja toivotan tsemppiä!

On kyllä miettimistä tuossa, pystyisikö itse samaan. En usko, että tarkoituksella jäisin yksinhuoltajaksi, tukiverkot eivät ole järin hyvät. Ei olisi mielestäni hyvä lapsenkaan kannalta.

On kyllä miettimistä tuossa, pystyisikö itse samaan. En usko, että tarkoituksella jäisin yksinhuoltajaksi, tukiverkot eivät ole järin hyvät. Ei olisi mielestäni hyvä lapsenkaan kannalta.

Ja milläs lailla se ei ole lapselle hyvä että hänellä on "vain" äiti ja sisarukset alusta alkaen elämässään?

Nykypäivänä on paljon erilaisia perheitä. Vähän mustavalkoisesti ajateltu että lapselle parasta on vain kahden vanhemman välisessä suhteessa syntynyt. Ei parisuhteessa syntyvälle ole mikään tae että tulee olemaan 2 vanhempaa loppuelämänsä. Jos tulee ero ja molemmat vanhemmat tapaa lasta ei se 2 kodin välillä poukkoilu ole yhtään sen parempi lapselle.

Varmasti peruna tulee pärjäämään ihan siinä missä muutkin vanhemmat oli niitä yksi tai kaksi vanhempaa. Ihanaa että on rohkeutta lähteä toteuttamaan omia haaveitaan ☺️

Ja milläs lailla se ei ole lapselle hyvä että hänellä on "vain" äiti ja sisarukset alusta alkaen elämässään?

Kuten mielestäni selvästi kirjoitin, viittasin viestilläni omiin tukiverkkoihini, joita en koe riittäviksi. En itse koe että olisi missään muotoa omassa tilanteessani mahdollista toimia näin. Jokaisessa tapauksessa kuitenkin oma tilanteensa.

Takaisin