Oletteko täyttäneet vauvakirjaa lapselle?

Onko teillä vauvakirja?

• Kyllä

Äänet: 8 100.0%
  • Ei

Äänet: 0 0.0%

• Kaikki äänestäjät
    8
Saatiin lahjaksi vauvakirja, kun esikoinen syntyi.
Täytin sitä aluksi, kun lapsi oli pieni, mutta ko. kirjassa oli ihan liikaa valmiita lauseen alkuja ja todella vähän tilaa kirjoittaa mitään.

Meillä on Muumiperheen vauvakirja. Varsinkin vauva-aikana sitä täytettiin, mutta sitten se taisi vähentyä ja jäädä. Monta kohtaa siis jäänyt tyhjäksi.

Kyllä täytin vauvakirjaa. Muakin ärsytti puolivalmiit aloitukset, liian vähäinen tila kuitenkaan kirjoittaa mitään perusteellisempaa ja "valmiit kuvapohjat" valokuville.

No, eka vuosi meni tuohon, nyt oon kirjoittanu ihan vaan a4:lle otsikoilla Kesä 2019, Syksy 2019, talvi 19-20 jne. Pitäisi ostaa joku kiva kirja mihin aina kirjoittelisi.

Nyt mulla on suunnitelmissa tehdä valokuvasarja -kirja, johon tulisi syntymäkuva, kuvat 1-12kk ikäisenä (nää on kyllä jo isossa kehyksessä seinällä), nyt saatiin päivähoidosta sopivasti 2v kuva ja ryhmäkuva. Ikävuosittain siis.

Ja tuttavalta sain idean kun heillä on jääkaappimagneettikuvat neljästä lapsesta tyyliin 2v -> 15v asti. Kyllä on jääkaapin ovi muuten täynnä.

Meillö on vauvalle kaksi kirjaa: Mauri Kunnaksen ja Astrid Lindgrenin vauvakirjat. Molemmissa on kivasti tilaa kirjoittaa ja tykkään niiden asettelusta. Miinusta Lindgrenin kirjalle tulee ruotsiin liittyvisä kohdista (eli esim. tietyt pyhät ja tapahtumat kirjattu erilailla kuin meillä). Kunnaksen vauvakirja jatkuu pitkälle lapsen kouluikään. Toivottavasti jaksan täytellä yhtä suurella hartaudella silloinkin.

Meillä on molemmilla lapsilla oma Kulta pieni - vauvan oma kirja. Tämä oli minusta paras kun siinä oli taskuja jonne erilaisia muistoja sai talteen ja kirjat pursuavatkin erilaisia kortteja, matkalippuja ja piirustuksia. Täyteltävää on, ehkä liiaksikin että kaikkea en ole täyttänyt mutta ihan fiksua sisältöä on.

Toi jääkaappimagneettikuvaidea on muuten hyvä! Pitääkin alkaa toteuttaa. Meillä kun tarvitaan aina jääkaappimagneetteja mutta niitä ei turhaan viitsi ostaa...

Esikoisella on kaksi kirjaa, Mauri Kunnaksen vauvakirja ja Arvaa millainen olit kun olit pieni -kirja. Ensimmäinen tuli kastelahjana, toinen itse ostettu. Kieltämättä tykkään tuosta arvaa millainen olit kuin olit pieni -kirjasta enemmän. Siinä on paremmin omaan makuun muotoillut kysymykset ja paikat täyttää tietoja. Kunnaksen kirja ei jotenkin ihan soveltunut meille, paljon jäi paikkoja tyhjiksi tai vähälle kommentille, taas olisi toivonut joillekin muille asioille kirjoitustilaa. Uudelle vauvalle on Pienokaisen oma kirja, joka vaikuttaa toistaiseksi ihan ookoolta. Varmaan tulee täyteltyä samalla tavalla kuin esikoisellekin, vähän sieltä sun täältä. Enemmän olen panostanut siihen, että olen esikoisesta joka vuosi teettänyt ifolorilla kuva-albumin pienine kertomuksineen.

Takaisin