Oletteko paljon tekemisissä sukulaistenne kanssa?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Pidättekö yhteyttä tai tapaatteko sukulaisianne säännöllisesti? Jos kemiat eivät käy yhteen, oletteko silti tekemisissä? Kutsuisitteko esim. häihinne kaukaisia sukulaisia tai sellaisia, kenen seurasta ettei oikeastaan muuten välitä?
 
Meillä on muutamia läheisiä sukulaisia, jotka ovat elämässämme. Useimpiin emme pidä yhteyttä. Häät olivat intiimit ja pienet, kihlat kaksi-kolme kuukautta ennen hääpäivää.
 
Pidetään melko tiiviisti yhteyttä lähisukulaisiin (molempien vanhemmat ja sisarukset). Nämä myös oli vihkimisessä mukana.
Ihan hyvissä väleissä ollaan vähän kaukaisempiinkin ja kutsutaan esim. ristiäisiin ja lasten synttäreille, mutta muuten ei yleensä huvikseen soitella tai viestitellä.
Meidän isovanhemmat olivat myös läheisiä silloin kun vielä elivät.
 
Pidetään tiiviisti yhteyttä sukuun suunnilleen lasten pikkuserkkuihin asti. Koronan vuoksi on vähennetty tapaamisia serkkujeni kanssa, mutta muuten tavataan lähisukua usein. Lisäksi viestit kulkevat sukulaisten whatsappryhmisssä päivittäin.
 
Me ollaan aina oltu paljon tekemisissä serkkujen kanssa. Nyt kun on itsellä lapsia niin ollaan käyty leikkimässä serkun lasten kanssa. Mulla on yhden serkun kanssa pari viikkoa ikäeroa, niin hänen kanssa ollaan eniten tekemisissä ja ollaan miehen kans myös heidän lapsen kummeja.

Niitäkin serkkuja joita harvemmin nähdään niin useimpien kanssa löytyy kyllä juttua aina kun nähdään.
 
Isovanhempiin olemme yhteydessä tosi usein ja yhteen vielä hengissä olevaan isoisovanhempaan olemme yhteydessä siten miten pystytään, koska tavata ei saa. Lapsena pidettiin todella usein yhteyttä serkkujeni kanssa ja edelleen tulemme hyvin juttuun.

Omien lasten serkut asuvat niin kaukana, että nähdään lähinnä jouluna ja kesäisin. Tosin tämä joulu jäänee välistä, niin kuin niin moni muukin asia tässä epänormaalissa ajassa :sad001
 
Ei olla tekemisissä kuin pakosta, eli esim. hautajaisissa. Lähimpien sukulaisten eli vanhempien ja sisarusten kanssa ollaan jonkun verran.
 
Kyllä ja ei. Isovanhempia ei ole enää elossa, vanhemmatkin iäkkäitä. Asuvat melko lähellä ja koko ajan olisivat tuppaamassa käymään, mikä kieltämättä ahdistaa. Joka viikko vähintään pitää käydä, välillä tullaan kutsumatta oven taakse ja ihmetellään, jos olen kärttyinen. Välini erityisesti äitiini ovat hankalat tietystä syystä, enkä välitä olla paljoa tekemisissä. Isänikään kanssa ei ole erityiset hyvä suhde, mutta se on parantunut kyllä vuosien varrella. Sisarieni kanssa olen vaihtelevasti tekemisissä, soitellaan/nähdään ehkä pari kertaa kuussa tai harvemmin. Serkkujen, tätien yms kanssa ollaan tekemisissä vähän tai ei ollenkaan. Serkkuni ovat suurin osa huomattavasti vanhempia ja monella on minua vanhempia lapsia, joten yhteistä ei paljoa ole. Olen kieltämättä mieluummin tekemisissä mieheni suvun kanssa.
 
Takaisin
Top