Oletteko kertoneet raskaudesta?

2raskaus

Vauhtiin päässyt keskustelija
Joko olette kertoneet lähisuvulla raskaudesta? Jos olette niin miten? Itse en vielä ole, ehkä vähän pelkään reaktioita, koska esikoinen on vielä niin pieni. Itse taidan sitten vaan laittaa tekstiviestillä: Salaisuuden suuren,
kuiskaan mukaan tuulen.
On masussa pienet sormet ja varpaat,
nyt jo varmaan arvaat!
On ilomme rajaton,
meille vauva maaliskuussa tulossa on! :heart:
 
Olen kertonut vanhemmilleni. Soitin ja sanoin vain ihan suoraan, että raskaana olen ja lapsi pidetään.
Hyvin he suhtautuivat siihen.
Lisäksi olen kertonut parille ystävälleni, mutta muuten tahdon vielä odotella.
Töissä en sano vielä pitkään aikaan mitään :)

Mies on kertonut myöskin vanhemmilleen sekä ystävilleen. Voi kun se on niin innoissaan :D
 
olen kertonu vanhemmille ja siskoille ja veljelle.ja mies on kertonu ja on innissaan ku eka tulee maaliskuussa.miten teijän muitten olo on?
 
manni83, mulla ainakin on pääosin ihan hyvä olo. Välillä vatsaa nippailee, yleensä varsinkin syömisen jälkeen yököttävä olo ja aamuisin (välillä tosin ihan muutenkin), mutta en ole oksennellut.
Tuntuu, että töitä ei jaksa tehdä aivan samaa tahtia kuin aikaisemmin, uupuu paljon nopeammin ja väsyttää ihan koko ajan. Nälkä varmaan 2 tunnin välein ja syön enemmän kuin aikaisemmin. Rinnat on myös arat ja vatsaa vähän turvottaa.
 
Meillä päin ainakin minä vielä odottelen kertomisen puolesta. Parhaimmille kavereilleni olen kertonut. Perheelleni kerron 13 viikon jälkeen ja loppusuku saa sitten itse päätellä asian ellei äitini tahdo asiasta kertoá! [:)]
 
Meillä sai oikeastaan heti tietää asiasta äidit, isät, isovanhemmat, sisarukset ja muutama lähin sukulainen, enkä malttanut olla kertomatta muutamalle lähimmälle kavereilleni. En olis mitenkään pystynyt salaamaan asiaa!! Lisäksi on tässä muutaman viikon päästä tulossa sukulaisen häät, viimeistään silloin kaikki olisivat hoksanneet että olen raskaana, kun en juo juhlissa ilolientä!!
Soittamalla ilmoitettiin ja hetken rupattelun jälkeen ilmoitettiin että: niin, oli tässä ihan asiaakin... Ja jollekin sanoin vaan että tein raskaustestin ja plussaa näytti. 2raskaus: Tollainen runohan on ihana tapa kertoa asiasta, en ole ennen tuollaista kuullutkaan....mun tai meijän "stailiin" ei vaan olis sopinu ;)
manni83: Mulla ei oikeastaan ole mitään kummempia olotiloja ollut. Väsymystä kyllä!!! Eilen ja tänään oli vähän epänormaali huono olo jossain vaiheessa päivää tai ehkä muutamankin kerrankin päivän aikana, mutta en minäkään ole oksennellu.
 
Heippa!

Maaliskuulle meidänkin laskettu aika tulee olemaan. Koska ikää on jo 40 ei kovin moni odota moisia uutisia kuultavaksi. Kaksi ystävääni kysyi suoraan, enkä osannut valehdellakaan, joten kerroin heille asiasta. Ajattelimme kertoa rakenneultran jälkeen elokuun puolenvälin tienoilla asiasta sukulaisille ja lapsillemme. Eniten jännittää kertoa lapsille, sillä yliömustasukkainen 12 vuotias murkku voi räjähtää ja ilmoittaa muutavansa isälleen.... 7 vuotias on taas ilmoittanut ettei missään nimessä halua pikkusiskoa tai pikkuveljeä. Pomolle kertominen vaatii myös henkistä valmentautumista, hän ei osaa oikein salata reaktioitaan (kuinka voit jättää meidät pulaa- ajatuksella). Itselle asia on kuitenkin hieno ja arvokas asia. Luonto pn kyllä ihmeellinen: Silloin kun on fyysisesti lapsentekoiässä, ei välttämättä ole vielä henkistä kanttia toimia uuden ihmisalun kanssa. Nyt sitä sitten ihmettelee ja on onnellisen rauhallinen tässä iässä. Tämä on muuten ensimmäinen kerta kun osallistun mihinkään keskustelufoorumiin, kaikkea se raskaus teettää! Kuinka muuten lisäsitte kuvia tekstinne loppuun?
Tekstiviestiin tarkoitettu runo on kaunis ja herkkä, hyvä tapa antaa vastaanottajan sulatella asiaa.
 
2raskaus: Älyttömän suloinen runo. Ehkä minäkin sitten aikanaan tuollaisella runonpätkällä asiasta informoin.  Olen nyt rv. 6+2 eikä ainakaan vielä ole ajankohtaista kertoa kenellekään. Ehkä odotellaan siihen saakka, kunnes se alkaa näkyä, ennen kuin kerrotaan.  Tämä on neljäs lapsi, joten sillee ei enää kauheasti tule asian suhteen hötkyiltyä. On vaan niin ihanaa nautiskella kahdestaan meidän "salaisuudesta".
 
Me ei olla vielä kerrottu kuin yhdelle ystävälle ja neuvolalle . Ystävällekään ei oltais vielä haluttu paljastaa mutta epäilen että tulen viettämään omia polttareitani aika pian ja uskoisin että silloin mun oletetaan myös juovan muutaman. Ystävä on kaasoni ja hänen kanssaan solmittiin heti salajuonia asian peittelemiseksi, helpottaa paljon niin tuki kuin asiasta puhuminenkin. Olisi ihanaa kertoa jo lähimmäisille mutta odotamme vielä hieman aikaa. 
 
Heippa,
 
Me kerrottiin heti miehen vanhemmille koska mentiin niiden mökille ja olisivat arvanneet kun en ottanut saunasiideriä. Seuraavalla viikolla kerrottiin mun äidille kun oli sovittu aikaisemmin jo tapaaminen. Kerroin heti myös muutamalle parhaimmalle ystävälleni. Mummoille ei kerrota ennenkuin "riskiaika" on ohi, ne kuitenkin haluaa kertoa koko suvulle eivätkä osaa pitää suutaan kiinni [:D] onhan se niin iloinen asia. Olen nyt rv 8+3 ja tykkään enemmän käyttää että olen raskausviikolla 9. Ens viikolla on eka neuvola enkä malta odottaa että päästään siitä parin viikon päästä ultraan [:)]...
 
Mulla on ollu yökköoloa mutta en ole oksentanut. Väsy on kyllä kova.. mietin että voisinko jäädä töistä kotiin joku päivä lepäämään?
 
Mie olen kertonut kahdelle parhaalle ystävälle en muille.
Omille vanhemmilleni kerron sitten kun "riskiaika" on mennyt tai on joku tilanne että "pitää" valaista vanhuksia asiasta. Mieheni vanhempia ei ole enää elossa.

Nyytinkantaja: tuolla yleisen keskustelun puolella on ohje tuohon aikajuttuun otsikolla lillypie.com tai sinnepäin [;)]
 
Heipä hei kaikille![:D]
Meidän piti odotella kertomista sinne rv12 tienoille, mutta kun ei millään malta.. [;)]
tosin oma äitini näki minusta sanomattakin että pieniin päin ollaan... (pelottavaa)[:D]
uutinen ei ole kenellekkään erikoisempi "shokki" koska menimme naimisiin toukokuussa... eli ihan odotettavissa oleva uutinen... töissä oli pakko kertoa, koska raskaus rajoittaa hieman työskentelyäni...
miehelleni tämä on ensimmäinen, joten hänhän on aivan innoissaan ja menee ns. pitkin seiniä... minulla on kohta neljä vuotias poika edellisestä suhteesta joten otan jo vähän rauhallisemmin... anoppi toi jo ekat potkarit.... eli intoa täynnä tämä tuleva mummo!! [:D]
 
Itse en ole kertonut vielä kellekkään. Miekkonen ei ole malttanut olla hiljaa, vaikka koitin sille kovin vakuutella ettei kerrottais vielä. Se on kertonu yhelle hyvälle kaverilleen ja tänään kuulin, että tuleva anoppikin tietää. Oli kuulemma puhe jotenki kummasti mennyt vauvoihin. No miekkosenhan äiti on tietysti iloissaan asiasta. :)
Jotenki hieman pelottaa kertoa omalle äidille kun tuntuu ettei suhtautuminen ole kovin hyvää.. Siksi yritän pitkittää mahdollisimman pitkään asiaa. Tiedän kylläkin, et jos sisko saa selville asian ni salaisuus leviää sitten kyl heti mun äidillekin.. Onneksi mitään kauhean selkeitä oireita ei vielä ole ni tuskin paljastun hetkeen..
Yhelle hyvälle kaverille on kai kohta kerrottava ku tiedossa pippalot jossa pitäisi juoda.. sillon sit saa useampi kavereista tietää..
Töissä ajattelin kertoa joskus kun alkaa maha paremmin näkyä.
 
No niin nyt tietää sitten minunkin porukat ja ihan hyvin ottivat asian molemmat. Vaikka pelkäsinkin hieman äitini reaktiota. Osa kavereista tietää nyt. Mutta muuten olen ollut vielä hissukseen.
 
Moi!
Itse en ole vielä uskaltautunut asiasta kertomaan ku vain muutamalle kaverilleni. Kihlattuni on jo isälleen kertonut ja otti asian hyvin [:)] Jotenkin vain pelottaa, että mitäköhän ne omat vanhemmat sanoo kun uskaltaudun kertomaa. Olen kuitenkin nyt 13 viikolla että vois ruveta jo kertomaan. Aina ajattelen että tänään kerron mutta sitten en kuitenkaan uskaltaudu [&:] miten saisin oikein kerrottua asiasta? Oisko mitään neuvoja kun olisi kuitenkin helpompaa olla jos saisin tämänkin asian kerrottua niin ei enää takaraivossa ajatus kertomisesta kummittelisi [:D]
 
Itse kun esikoista odotin ja laskettuaika oli joulukuussa niin sanoin vaan yks kerta, että iskä sä saat jouluna nukkua mummon vieressä :) iskä tajus heti että on pikkunen tulossa, mutta äiteltä meni hetki tajuta asia. Kerrot vaan rohkeesti joku kerta, että teille on pikkunen tulossa maaliskuussa. Varmasti ovat iloisia asiasta!

Onnea kertomiseen!!
 
Takaisin
Top