Oletko vuoden mutsi? ;)

Miramaria

Tietävä tietäjä
Varastin tällaisen kivan haasteen yhdestä blogista. Haastan kaikki äidit vastaamaan näihin kysymyksiin!
emoticon

1. Tunnen itseni Vuoden Mutsiksi kun...

2. Lapsiperhe-elämässä haasteellisinta on...
3. Suurin lapseltani saama kohteliaisuus on se, kun hän...
4. Kello 12 yöllä olen yleensä....
5. Kello 8 aamulla olen yleensä....
6. Haluaisin sanoa lapsen/lasten isälle, että..
7. Haluaisin sanoa omalle äidilleni, että..
8. Viimeksi kiroilin, kun....
9. En ole koskaan osannut...
10. Parasta, mitä housut jalassa ja ilman lapsia voi tehdä, on...

Vastaanpa itse ekana :)

1. Tunnen itseni Vuoden Mutsiksi kun... olen ehtinyt vähän ehostautua, tyttö on iloinen, saadaan käytyä leikkikentällä ja kahvilla kaveri-äidin ja -vauvan kanssa, ja ehditään kotiin tekemään ruokaa ennen päiväunia, kun tyttö on vielä virkeä eikä kiukuttele. Tuon kun (yleensä harvoin, kerran tai kaksi kuussa) saa aikaan, niin olo on kuin Nobelin rauhanpalkinnon voittaneella! :D

2. Lapsiperhe-elämässä haasteellisinta on... jakaa aika perheen, koulun ja työn kesken. Saisipa päivään toiset 24 tuntia!

3. Suurin lapseltani saama kohteliaisuus on se, kun hän... halii ja silittelee ja pussailee äiskää, ja kehuu että "lilin äiti, kivaa!" Se on maailman paras tunne

4. Kello 12 yöllä olen yleensä.... istun väsyneenä tietokoneen ääressä ja yritän tehdä koulutöitä yleensä siinä onnistumatta kovin kummoisesti.

5. Kello 8 aamulla olen yleensä.... nukkumassa tyttö kainalossa. Milloinkohan viimeksi olisin herännyt, siis oikeasti kunnolla heränyt herännyt ja noussut ylös sängystä ennen kymmentä? Ai joo. Tänään. Mutta tänään  olikin ihme päivä :D

6. Haluaisin sanoa lapsen/lasten isälle, että.. kaipaan romanttisia treffejä ja miehen seuraa. Äiti kaipaa isiä :)

7. Haluaisin sanoa omalle äidilleni, että.. en kyllä keksi tähän mitään. Pystyn sanomaan kaiken positiivisen ja negatiivisenkin äidilleni, joten mitään ei ole jäänyt sanomatta :)

8. Viimeksi kiroilin, kun.... näin ihan hirveän ruman kuvan liian laihasta mallista. Se oli jotain niin surullista ja järkyttävää! (Lapsen kuulematta tietty ;D)

9. En ole koskaan osannut... sanoa ei kivoille projekteille. Siksi olenkin taas tällä hetkellä kamalan kiireinen. Tässä on kehitettävää...

10. Parasta, mitä housut jalassa ja ilman lapsia voi tehdä, on... viettää aikaa ja hassutella oman kullan kanssa. Vaikka ihan vain sohvan nurkassa painiminen ja toisen kutittelu

1. Tunnen itseni Vuoden Mutsiksi kun... kun tyttö hymyilee silmät raukeina just ennen nukahtamista ja hoksaan, että jotain mun on täytynyt tehdä oikein :)

2. Lapsiperhe-elämässä haasteellisinta on... parisuhdeajan löytäminen, jos vauva sattuu olemaan pätkänukkuja kuten millä.

3. Suurin lapseltani saama kohteliaisuus on se, kun hän... vaihtaa kitinän innostuneeksi "höö-hööksi" kun näkee että äiti (ja tissit) lähestyy.

4. Kello 12 yöllä olen yleensä.... nukun tai imetän kainalossa tuhisevaa vauvaa - tai teen molempia yhtä aikaa.

5. Kello 8 aamulla olen yleensä.... aamiaisella, ihastelemassa sivusilmällä meidän sormiruokailijaa jonkun hedelmän kimpussa.

6. Haluaisin sanoa lapsen/lasten isälle, että... hän on mahtava isä ja puoliso. Parempi kuin voisi toivoa!

7. Haluaisin sanoa omalle äidilleni, että... katso ja kuuntele meidän tyttöä ennen kuin kyseenalaistat kasvatusvalintamme.

8. Viimeksi kiroilin, kun... yritettiin rajoittaa yösyöttöjä. Ei yritetä enää.

9. En ole koskaan osannut... (tähän nyt vois laittaa miljoona asiaa) imettää kantoliinassa.

10. Parasta, mitä housut jalassa ja ilman lapsia voi tehdä, on... ihan vaan olla. Loikoilla sohvalla ja katsoa puolen tunnin telkkariohjelma keskeytyksettä.

1. Tunnen itseni Vuoden Mutsiksi kun... huomaan onnistuneeni opettamaan vauvalle uuden asian, ja kun vauva kommunikoi tarpeistaan ilman itkua.

ylläpitää kaikkia omia harrastuksia.

3. Suurin lapseltani saama kohteliaisuus on se, kun hän... kiljahtelee ilosta nähdessään minut, ja rauhoittuu heti kun pääsee syliini :)

4. Kello 12 yöllä olen yleensä.... nukkumassa.

5. Kello 8 aamulla olen yleensä.... heräilemässä.

6. Haluaisin sanoa lapsen/lasten isälle, että... "Se on ihan normaalia." Ja että ottaisi rennommin.

7. Haluaisin sanoa omalle äidilleni, että... olen pahoillani kaikesta kapinoinnista teini-iässä. Nyt ymmärrän että ilman äitini kurinpitoa ja huolta olisin kaikkea muuta kuin se onnellinen ja terve ihminen joka olen tänä päivänä.

8. Viimeksi kiroilin, kun.... etsin jotakin kiireessä, kädet täynnä tavaraa.

9. En ole koskaan osannut... lopettaa minkä aloitan.

10. Parasta, mitä housut jalassa ja ilman lapsia voi tehdä, on... yhdessä musisointi. Ja se kun voi ajautua kiivaaseen väittelyyn esim. jonkin uutisen kiihottamana, eikä tarvitse pelätä että lapsi tulkitsee tilanteen riitana.

1. Tunnen itseni Vuoden Mutsiksi kun... Poika on tyytyväinen, koti siisti, ja kunnon ruoka tehty, sekä koirien kanssa vietetty enempi aikaa.
2. Lapsiperhe-elämässä haasteellisinta on... antaa itselle ja parisuhteelle aikaa..
3. Suurin lapseltani saama kohteliaisuus on se, kun hän... nauraa hekottaa ääneen.
4. Kello 12 yöllä olen yleensä.... nukkumassa tai katsotaan miehen kanssa elokuvaa..
5. Kello 8 aamulla olen yleensä.... nukkumassa, onneksi poika on aamu uninen..
6. Haluaisin sanoa lapsen/lasten isälle, että..  Olet hieno isä. ja toisaalta haluaisin myös sanoa että kaipaan hellyyden osoituksia.
7. Haluaisin sanoa omalle äidilleni, että.. Kiitos äiti kun olet ollut aina tukena ja turvana ja rajojen asettajana. Kunnioitan äitiäni suuresti, ja toivon kovasti että osaisin kasvattaa lapseni edes jotenkin niin hyvin kuin äiti on meidät kasvattanut.
8. Viimeksi kiroilin, kun.... en suoraan sanottuna muista.. tulee kiroiltua usein, muttei lapsen aikana.
9. En ole koskaan osannut... sanoa EI.. pitää taloa järjestyksessä yli 24 tuntia :D
10. Parasta, mitä housut jalassa ja ilman lapsia voi tehdä, on... olla ja nauttia toisen seurasta <3

1. Tunnen itseni Vuoden Mutsiksi kun... lapset on kattoo suoraan silmiin ja hymyilee. :)
2. Lapsiperhe-elämässä haasteellisinta on... saadan kaks alle vuoden ikästä puettua talvivarusteisiin nopeesti, ettei toinen läkähdy ja vielä ittensä siinä ohessa. Samaten kuin se, että annat toiselle maitoo ja toinen huutaa jalkojen juuressa.
3. Suurin lapseltani saama kohteliaisuus on se, kun hän... halaa, hymyilee ja nauraa.
4. Kello 12 yöllä olen yleensä.... unten mailla
5. Kello 8 aamulla olen yleensä.... vaippojen vaihto rumbassa
6. Haluaisin sanoa lapsen/lasten isälle, että.. hän on ollut aivan ihana ja rakas. Antanu mulle omaa aikaa enemmän kun tarpeeks ja siltikin vielä vaadin välillä liikoja.
7. Haluaisin sanoa omalle äidilleni, että.. tehtyään hienoa työtä yksinhuoltajana monen monta vuotta meistä kolmesta kasvo hienoja ihmisiä. Ja me voidaan kaikki ne opit käyttää hyväksi omien lasten kanssa mitä se on meille antanu.
8. Viimeksi kiroilin, kun.... pojat tunki suuhunsa taas jotain mitä ei pitäny.
9. En ole koskaan osannut... sanoa ku klux klan ääneen
10. Parasta, mitä housut jalassa ja ilman lapsia voi tehdä, on... syödä, nukkua ja kattoo telkkaria.

1. Tunnen itseni Vuoden Mutsiksi kun...  lapset kerrankin tottelee ilman kitinöitä esim. kun pitäisi oma huone siivota.
antaa kaikille tasapuolisesti aikaa.
3. Suurin lapseltani saama kohteliaisuus on se, kun hän...
kehuu mua kauniiksi kun oon ite mielestäni ihan rähjäinen :D
4. Kello 12 yöllä olen yleensä....
syvässä unessa.
 hereillä ollut jo tunnin.
6. Haluaisin sanoa lapsen/lasten isälle, että..
hän on parempi kurin kanssa. 
7. Haluaisin sanoa omalle äidilleni, että..
 kiitos kun on osannut kasvattaa mut loppujen lopuksi ihan suht järkeväksi :D
8. Viimeksi kiroilin, kun.... 
potkasin pöydän jalkaan vahingossa.. sattu!!
9. En ole koskaan osannut...
käyttää lapsella uusiokäyttövaippoja..oikea sna ei nyt tuu millään mieleen :D :D
10. Parasta, mitä housut jalassa ja ilman lapsia voi tehdä, on...
nukkua.

1. Tunnen itseni Vuoden Mutsiksi kun.... Oma(kin) tukka kammattu. Huusholli näyttää siistiltä, eikä kummosia kotitöitä ole jonossa.. pulla tuoksuu ja lapsen kanssa mennään sopuisissa merkeissä jo puolta päivää.

2. Lapsiperhe-elämässä haasteellisinta on... raapia itsestään irti jonkinmoinen kumppani puolisolle ja sitä omaa aikaa SILLE aikuisuudelle.

3. Suurin lapseltani saama kohteliaisuus on se, kun hän... tulee voileipä tahmaisissa kourissa halailemaan. Sanoo, että  ÄITI ON RAKAS!

4. Kello 12 yöllä olen yleensä.... syvässä unessa.

5. Kello 8 aamulla olen yleensä.... edelleen syvässä unessa....

6. Haluaisin sanoa lapsen/lasten isälle, että.. KIITOS  ihan hirveästi, että jaksaa tätä mun ja tyttären päivittäistä sähellystä. Niin ja kiitos lounaasta ja päivällisestä... olemisesta ja jokapäivällisestä! ( ja että likapyykin paikka olis tuolla pyykkikorissa..)

7. Haluaisin sanoa omalle äidilleni, että.. hyvin sinä meijät mukulat isän kanssa kasvatit!

8. Viimeksi kiroilin, kun.... popcorni kippo kellahti nurin olohuoneen lattialle.

9. En ole koskaan osannut... olla vaatimaton.

10. Parasta, mitä housut jalassa ja ilman lapsia voi tehdä, on...  jos ois saanu ottaa ne housut pois, niin olisin menny tässä kohden saunaan, mutta.. Tällähetkellä törmäilisin sovituskopin ja rekkien väliä, vain ja ainoastaan itseni vuoksi! Haittaakse?

1. Tunnen itseni Vuoden Mutsiksi kun.... vauva on tyytyväinen ja hymyilee, osaan auttaa koululaista jossain jutussa/ehdin juttelemaan hänen kanssaan, eläimet on tyytyväisiä ja saan pyykkikorin tyhjäksi

2. Lapsiperhe-elämässä haasteellisinta on... arki kaikkinensa sekä jokaisen perheenjäsenen erilaiset tarpeet ja yritys tasapainoilla kaikkien toiveiden kanssa

3. Suurin lapseltani saama kohteliaisuus on se, kun hän... mä olin joskus koululaisen suurin idoli, silloin hän katsoi mua ihailevasti ja halusi oppia isona silittämään vaatteita ja ottaa napakorun, koska mulla on sellanen (jouduin kyl sanomaan, että pojilla harvemmin on napakoruja :)) pienempi lapsista on vasta 1kk ikäinen, joten suurin kohteliaisuus lienee leveä hymy ja iloinen jokellus

4. Kello 12 yöllä olen yleensä.... täysin yössä vauva kainalossa

vauvan hereillepotkimana

6. Haluaisin sanoa lapsen/lasten isälle, että.. kiitos, että jaat tämän vauva-arjen mun kanssa etkä vaadi multa mitään suuria

7. Haluaisin sanoa omalle äidilleni, että.. hyvän pohjan sä oot antanut mulle kaikesta huolimatta

8. Viimeksi kiroilin, kun.... koira nuoli vauvan tuttipulloa

9. En ole koskaan osannut... olla mikään kotitalousihme.

10. Parasta, mitä housut jalassa ja ilman lapsia voi tehdä, on...  liikunnoida onnellisena omissa lajeissaan tai kokea onnistumisen kokemuksia koirankoulutuksessa

Takaisin