Oletko tilannut wishiltä, aliexpressiltä tms.?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Zeni

Tietävä tietäjä
Tammimammat 2017
Kesäkuun äidit 2019
Mitä kaikkia näitä kiinakauppoja nyt on, wish jne. Oletko tilannut? Onko laatu ollut sitä mitä odotit?
Mietin tässä juuri parin puutarhajutun tilaamista wishistä. Interwebsistä luetut kokemukset on olleet... noh, aika kirjavia :hilarious: Etenkin vaatteiden suhteen.

En tilaa ikinä.
Halpaan hintaan on surullinen syy ja se on niissä työntekijöissä, jotka mitättömällä palkalla niitä niska limassa huonoissa oloissa tekee. :(

+ moni muu syy.

Laatukin on mitä odottaa saattaa ja EU:n kieltämät kemikaalit kaupan päälle.

En tilaa ikinä.
Halpaan hintaan on surullinen syy ja se on niissä työntekijöissä, jotka mitättömällä palkalla niitä niska limassa huonoissa oloissa tekee. :(

+ moni muu syy.

Laatukin on mitä odottaa saattaa ja EU:n kieltämät kemikaalit kaupan päälle.

Aivan samaa mieltä! Jos tilaan ulkomailta niin olen tilannut VAIN EUn sisällä;)

En tilaa. Vältän nettikauppoja muutenkin, mutta etenkään ulkomaisista nettikaupoista en osta mitään.

Wishiltä olen tilannut. Ostokset ovat aina vastanneet kuvaustaan, ja homma toimii, koska osaan lukea kuvaukset läpi. Moni jättää lukematta kuvaukset, tilaa vain kuvan perusteella, ja yllättyy, koska ei lukenut lisätietoja, jossa kerrotaan, että tuote onkin vaikkapa 10 kertaa pienempi kuin ostaja kuvitteli. Järkeä käytän myös, eli en osta mitään sellaista, joka voisi olla vaarallista.

EU:n sisäisistä verkkokaupoista olen monesti ostanut tavaraa, ja saanut yllätyksekseni tiedon tullista, että tavara tuleekin Kiinasta eikä Euroopasta. Siksi on yhdentekevää, minkä maalainen verkkokauppa on, koska tuote voi tulla mistä tahansa, vaikka verkkokauppa olisikin Euroopassa.

Aliexpressistä olen tilannut paljon. Suurin osa on sitä mitä pitääkin. Aina pitää lukea tiedot huolella, varsinkin arvostelut ja niissä olevat kuvat. Vaatteet voi olla mitä vaan, varsinkin aikuisten. Ei kannata tilata. Lähinnä tilaan naamiais ja prinsessamekkoja tytölle.
Keittiö ja leivontatarvikkeet on paljon halvempia ja ihan samaa tavaraa mitä tänne tuodaan. Lisäksi siellä myydään disneyn ym tavaroita. Ei kaikki ole vain halpoja kopioita. Pitää osata etsiä. Kiinassa ne joka tapauksessa valmistetaan. Synttäreiden teematavarat, erilaiset tarrat, käsityötarvikkeet (ei langat), tuolin päälliset jne on kaikki olleet hyviä.
Päiväpeitot, tyynynpäälliset ym on olleet ok. Puhelimen laturiin yhdistettävät piuhat ja puhelimenkuoret on myös hyviä ja edullisia. Aliexpressissä kannattaa aina hyödyntää 11.11 ja black friday alennukset. Ja välttää kaikkein halvimpia tuotteita koska ne on pelkkää roskaa. Lisäksi meikkejä ym kemikaaleja ei pidä tilata.
Ostan omat vaatteet lähinnä suomessa toimivista verkkokaupoista ja harrastustavaroita pitkin maailmaa. Vihaan vaatekaupoissa kiertelyä joten en myöskään kivijalka myymälöistä mitään osta. Kirpputoreista pidän ja ostan lapsen vaatteet sieltä.

Itse olen ebaysta tilannut vaikka mitä ja harvemmin olen pettynyt. Sieltä saa siis täsmälleen samoja tuotteita kuin wishin ja aliexpressin kautta. Olen tilannut sillä periaatteella että sitä saa mistä maksaa, eli jos olettaa esim. saavansa huippuluokan hupparin kahdella eurolla on kyllä vähän mietittävä mistä syystä näin ei käy. Olen tilannut sellaista halvempaa "pikkuroinaa" jonka kuljetusajalla ei ole ollut suurempaa väliä (= pitkä kuljetusaika, halvempi hinta).
Kännykän suojakuoria ja panssarilaseja tilaan usein koska suomessa ne maksavat joskus jopa 20+ € enemmän ja olen sellanen poropeukalo että puhelin on käsistä tippunut useaan otteeseen. Olen myös tilannut hiuspantoja, lompakon, meikkipusseja, juhlakoristeita... Kosmetiikka en ostaisi enkä myöskään arvokoruja, eli vähän järjen mukaan mennään.
Ebayssa on se hyvä puoli että jos maksaa paypalilla rahat saa aina (ja nopeasti) takaisin jos jokin tuote on rikki/ei tule perille. Ebayssa löytyy myös ihan kauppojen jälleenmyyjiä, mitä wishiltä ja aliexpressiltä ei niinkään.

Olen tilannut paljonkin, mutta en mitään minkä toivon olevan erityisen laadukasta. Kuten Shooky90 sanoi, ei voi olettaa että saa priimaa jos hinta on yli puolet alhaisempi. Pitää kanssa muistaa lukea tuotteen kuvaus kunnolla niin ei tule ikäviä yllätyksiä.

En ole tilannut. Tilaan netistä useinkin mutta yleensä vain kotimaassa tehtyä tavaraa. Maailmassa on jo liikaa roinaa eikä köyhän (tai kenenkään muunkaan) kannata ostaa halpaa. Pikkuroinaa en voi sietää, jo lapsen synttärikoristeet kirpaisee vaikka laitetaan vain serpentiiniä ja ilmapalloja...

En ole tilannut, sillä olen kuullut paljon sellaisia kokemuksia, että tuote ei vastannut sitä mitä tilasi ja toisekseen hintakin kertoo tuotteen laadusta ja siitä ettei työntekijöille makseta kunnolla palkkaa.

Takaisin