Oletko saanut äitiystäviä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Oletteko saaneet äitiyden myötä uusia ystäviä? Siis vaikka lasten kanssa harrastaessa, perhekahviloista, täältä foorumilta, hiekkalaatikon reunalta tai muista äitipiireistä?

Itse olen ehkä vähän hidas ystävystymään, mutta läheisen perhekahvilan ohjaajan kanssa ystävystyttiin ja ollaan nähty perhekahvilan ulkopuolella ja jaettu isoja asioita. <3 Sitten on joitain jotka mieltäisin kavereiksi + tämän sivuston ylläpitojoukot. :)

Esikoisen myötä en oikein pysyviä äitikavereita saanut, mikä johtui pitkälti omasta passiivisuudestani ja siitä, että käytiin niin vähän missään perhekerhoissa tai muskareissa.

Toisen lapsen myötä sain sitten sitäkin enemmän, kiitos kantoliinapiirien. :) Alettiin käydä näillä "liinatreffeillä" lapsen ollessa noin puolivuotias, ja samoja ihmisiä tapaan edelleen nyt pari vuotta myöhemmin. Tämä on ollut aivan ihana juttu ja monen väsyneen päivän pelastaja.

Toki myös tämän sivuston ylläpitoon kuuluu ihania äitejä. <3

Itseasiassa esikoista odottaessa ystävystyin täällä foorumilla toiseen äitiin, jolla oli samoihin aikoihin laskettuaika kuin minulla. Hänestä tuli hyvä ystäväni esikoisen raskaus-ja vauva-aikana ja vaikka esikoinen on pian jo 3 vuotta ollaan edelleen yhteydessä ja nähdään välillä.

Nyt tämän toisen lapsen vauva-aikana tutustuin naapurin järjestämillä vaatekutsuilla toiseen äitiin, jolla on myös kaksi pientä lasta. Hänestä on tullut lyhyessä ajassa tärkeä ja on ollut ihana huomata miten läheisiksi ollaan tämän vajaan puolen vuoden aikana tulleet.

Ja tietysti tämän forumin ylläpito tiimiin kuuluvat miellän myös tärkeiksi äitikavereiksi. :)

Minä olen löytänyt kaksosten kautta muita monikkoäitejä ja -perheitä, joiden kanssa pidetään yhteyttä ja nähdään säännöllisesti. Myös kerhoista ja kahviloista on löytynyt tuttuja äitejä, mutta heidän kanssa nähdään lähinnä puistoissa ja kerhoissa. Foorumilla olen tutustunut saman lasketun ajan ryhmien kautta oman alueen äiteihin ja etenkin isompien vauva-aikana nähtiin kuukausittain. Osan kanssa pidetään yhteyttä, vaikka ei enää hirveästi nähdäkään. :)

Vauvauintiporukan kanssa ollaan nähty, samoin erään vauvajoogassa tutustumani äidin kanssa. Kohta menee piirit ihan uusiksi, kun vaihdetaan paikkakuntaa. Siellä aion kyllä mennä heti perhekahvilaan ja mitä ikinä lapsiperheille järjestetäänkin.

Perhekerhosta löytyi nykyiset tärkeimmät äitiystävät. Aloin käydä seurakunnan kerhossa Tokan ollessa vauva, ja nykyään olen vastuuäitinä siellä :) Esikoisen aikaan sain muutaman kaverin täältä foorumilta ja treffailtiin usein lasten ollessa pienempiä, mutta aika on kuljettanut meidät eripuolille Suomea. Töissä oli myös monta tärkeää kaveria, meitä oli muistaakseni 11 jotka odotti vauvaa vuoden ensimmäiselle puoliskolle 2010 :grin ja lunnollisesti foorumin ylläpitäjistä on mullekin tullut tärkeitä :)

Täältä foorumin kautta olen löytänyt aika paljonkin uusia äitikavereita joiden kanssa pidän yhteyttä ja osan kanssa nähdäänkin jonkin verran :) Osa taas asuu niin kaukana, että näkeminen on haastavaa :/
Sen lisäksi on muita kautta jo tuttuja äitiytyneitä ihmisiä :D

Muuten olen kyllä aika huono tutustumaan uusiin ihmisiin missään hiekkalaatikon reunalla ja perhekahviloihin mua ei kyllä saa kirveelläkään :D

Muskarista sain yhden äitikaverin, ystävästä ei voi puhua. Kuukausittain kuitenkin yleensä tavataan. Olen yrittänyt ystävystyä ainakin 10 kanssa, mutta eivät ole halunneet minua kaverikseen, eivätkä ole kertoneet syytä.

Vauvakerhosta löytyi pari äitiä, joiden kanssa pidetään Whatsappissa yhteyttä ryhmässä ja joiden kanssa pyritään tapaamaan viikottain. Itse en tiedä olisinko saanut aikaiseksi kaverustumisen, mutta onneksi nämä parit kaverit olivat aktiivisia ja ottivat mukaan.

Kun lapset olivat pieniä oli äitikavereita, hyviä ystäviä, joiden kanssa tavattiin lähes päivittäin kerhoissa, puistoissa, rannalla. Ja kerran viikossa kokoonnuttiin jonkun kotiin ja kaikki toi vähän jotain syötävää. Se oli kivaa aikaa!

Nyt ollaan muutettu uudelle paikkakunnalle jossa ei ole äitikavereita ja kun nyt odotan taas vauvaa sitä on tullut muisteltua noita aikoja haikeudella ❤️

Muutenkin kun nuorempana tutustuin hetkessä ihmisiin ja ihan missä vaan junassa tai bussipysäkillä, niin nykyään tuntuu kauhean vaikealta tuo tutustuminen.. Ja usein tunnen itseni ulkopuoliseksi..

Kirjoita tähän...
Takaisin