Oletko luova?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Oletko tavalla tai toisella luova? Millä tavalla olet luova?

Itse en ole oikein koskaan ollut kovinkaan taiteellinen. En koe olevani hyvä piirtämään, maalaamaan, muovailemaan tai muutakaan sellaista. Niiden sijaan pidän kirjoittamisesta. Tarinoiden laatu on kyllä ihan oma lukunsa enkä usko niiden ikinä päätyvän muualle kuin pöytälaatikkoon. Enkä välitäkään, kirjoitan omaksi ilokseni. :)

Olen taiteellinen ja mielestäni todella luova ja ehkä vähän musikaalinenkin. Mielikuvitusta on vaikka muille jakaa! Itsekritiikin takia lopetin laulamisen, piirtämisen ja maalaamisen kymmenisen vuotta sitten, en ollut mielestäni enää tarpeeksi hyvä.

Mielestäni olen melko luova. Minulla on paljon ideoita ja runsaasti mielikuvitusta. Haluan ajatella laatikon ulkopuolelta ja mennä mukavuusalueen ulkopuolelle, jotta saisin inspiraatiota. Piirtäminen ei ole juttuni, osaan piirtää tikku-ukon ja senkin huonosti. Väreistä tosin tykkään ja jos vaikka maalaan lapsen kanssa, roiskin mielelläni eri värejä paperille. Musikaalisuuttakaan ei ihmeemmin ole, koska en osaa soittaa mitään. Laulunääni on keskiverto, naiseksi ehkä vähän turhan matala. Joskus kyllä harkitsin, että olisin aloittanut laulutunnit, koska oopperaa harrastanut kouluavustaja ala-asteella oli vakuuttunut, että minulla oli lahjoja. En oikein itse uskonut siihen :rolleyes: Mutta luovuuteni piileekin lähinnä kirjoittamisessa. Nautin kaikenlaisesta kirjoittamisesta, tarinoiden keksimisestä ja ylipäätään siitä, että ajatukset löytävät tiensä paperille. Olen kirjoittanut paljon runoja, novelleja ja jonkinlaista romaanintynkääkin. Haaveilen, että saisin jotain julkaistuksi. Jonkinlaista luovuutta on myös varmasti ruoanlaiton ja leivonnan parissa, jotka ovat tärkeitä harrastuksiani. Varsinkin leivonnan parissa tykkään tehdä mahdollisimman viehättävän näköisiä tuloksia, eri asia kyllä, että onnistuuko siinä aina. :hilarious:

Pidän musiikista todella paljon ja meillä soi musiikit lähes kokoajan. Soitan myös pianoa ja tykkään laulaa.
Taide on lähellä sydäntäni ja tykkään maalata sekä piirtää ja muutama vuosi sitten sain kuvataidekoulun päättötodistuksen.
Kirjoitan tarinoita ja tällä hetkellä kirjoittelen välillä kirjaakin, toki en koskaan julkaise kun aiheuttaisi niin paljon stressiä.
Ompeluun olen myös hurahtanut viimeaikoina oikein kunnolla.

Mieheni on matemaatikko, mutta hänkin rakastaa tarinoiden kirjoittamista ja myös musiikkia. :happy:

Koen olevani hyvinkin luova. Muovailen, muotoilen, maalaan, korjaan, ompelen, virkkaan, askartelen, piirrän...you name it. Teen tätä luovaa hommaa töissäkin joka päivä. Nyt vauvan myötä projektit ovat ikävä kyllä jääneet kotona vähän vähemmälle. Aika ei yksinkertaisesti riitä. :sad001

Minulle luovuus on entisestä ja totutusta poikkeavia ajatuksia ja ratkaisuja. Toki myös olen aiemmin piirtänyt ja maalannut hyvällä menestyksellä, käsitöitä teen soveltaen ohjeita ja askartelen. Kirjoitan tarinoita ja erityisesti kerron niitä eläytyen. Heittäydyn helposti rooleihin, esitän lapsille mitä tahansa, vaikka ei erityisesti olisi rekvisiittaa tai käsikirjoitusta.
Lauluihin kehitän yleensä omat sanat ja joskus tulee melkein vahingossa myös oma sävel.

Mitään en tahdo julkistaa tai edes nauhoittaa. Tarinat ja esitykset elävät kerran ja myöhemmin syntyy uusia.

Kaikki luovuuteni on epäkaupallista. En myy enkä tee tilauksesta.

Takaisin