Oireeton alkuraskaus

Mirkkku

Jostain jotain jo tietävä
Oletko ollut ihan täysin oireeton alkuraskaudessa? Minulla tänään 6+0 ja ei ole _mitään_ oiretta. Huolestuttaa kun ei ole vatsassa tuntemuksia eikä rinnoissa 🤨
 
Oletko ollut ihan täysin oireeton alkuraskaudessa? Minulla tänään 6+0 ja ei ole _mitään_ oiretta. Huolestuttaa kun ei ole vatsassa tuntemuksia eikä rinnoissa 🤨

Ei ollut noilla viikoilla mitään tuntemuksia. Rinnoissa ei oikeastaan missään kohtaan ole ollut tuntemuksia. Itellä oirehtinut alusta asti unettomuudella, palelulla, flunssilla. Myöhemmin tuli pahoinvointi (vko 8 aikoihin). Välillä oli päiviä, että ei ollut mitään oireita, mutta se kesti yleensä muutaman päivän.
 
Mulla on kans ollu tosi oireettomat raskaudet. Taaperon raskaudessa, sekä itse asiassa keskenmenneessä raskaudessa, viikko ennen ja jälkeen plussan tuntu siltä et on koko ajan kakkahätä, mut kakkaa ei tuu. Eli oliko jotain paineen tunnetta sitte? Mut muuten ei mitään. Joskus rv 8-9 väsymystä ja pientä pahoinvointia, mut hyvin lievää ja ohi menevää. Sen lisäksi on ollu aina ajoittain jotain jaksoja et vatsa on sekaisin, ummetus tai ripuli, mutta tääkin kestää päivän tai muuten lyhyen aikaa.

Taaperon raskaudessa ei edes tullu myöhemmi mitää. Ei yhtään supistuksia, ei liitoskipuja, ei mitää hankaluuksia tai vaikeuksia. Ainut oli et ranteisiin alko sattua öisin ihan siel viime metreillä.

Mulla ei oireet tai oireettomuus oo siis ollu merkki mistään. Mut itse myös seuraan ja kyttään oireita ja mietin onko joku nyt merkki jostakin. Pikku hiljaa se helpottaa. Tsemppiä alkuraskauteen, se on välillä tosi raastavaa ♥️
 
Vastailinkin jo tuonne alempaan ketjuun, että en olisi huomannut olevani raskaana, ellei sitä olisi odotettu. Ei ollut muita oireita kun ehkä viikon vähän flunssainen/väsynyt olo, ja liikkeitäkin aloin tuntemaan ehkä joskus rv 25 tienoilla. Nyt rv 38 ja synnytystapa-arviossa normaalisti kehittynyt vauva lähtökuopissa tulemaan maailmaan.
 
Esikoisen raskaudessa ei ollut mitään oireita tuossa kohtaa. Vasta rv 12 alkoi tulla ensimmäisiä oireita, eli liitoskipuja kun juoksin metsässä 9 km suunnistuslenkin, neuvola suositteli sitten lopettamaan suunnistuksen raskauden ajaksi. Esikoisen raskaudessa ei ollut koko aikana lainkaan pahoinvointia tai mitään tuntemuksia tai muutoksia rinnoissa, maha vain kasvoi ja 3. kolmanneksella tuli muutenkin liitoskipuja kuin vain urheillessa, samoin iso maha aiheutti närästystä.
 
Tuossa vaiheessa itselläkään ei ollut vielä mitään tuntemuksia ja tuli tehtyä koko paketillinen testejä. 😂 Kyllä ne oireet sitten sieltä tulivat ja kestivätkin raskauden loppuun asti. Ei hätää, kaikki on varmasti hyvin. Itsellä ainakin oli alkuun vaikea uskoa että olin edes raskaana. Pahoinvoinnin iskeminen ja loupulta pienen näkeminen ultrassa veivät epäilykset. 😊
 
Tuossa vaiheessa itselläkään ei ollut vielä mitään tuntemuksia ja tuli tehtyä koko paketillinen testejä. 😂 Kyllä ne oireet sitten sieltä tulivat ja kestivätkin raskauden loppuun asti. Ei hätää, kaikki on varmasti hyvin. Itsellä ainakin oli alkuun vaikea uskoa että olin edes raskaana. Pahoinvoinnin iskeminen ja loupulta pienen näkeminen ultrassa veivät epäilykset. 😊
Pahoinvointeja ei ole tullut yhtään ikävä. Vaan sitä tunnetta kun pieni kasavaa kylläkin... Kävitkö ultrassa yksityisellä vai maltoitko odottaa neuvolan kautta järjestyneeseen?
 
Pahoinvointeja ei ole tullut yhtään ikävä. Vaan sitä tunnetta kun pieni kasavaa kylläkin... Kävitkö ultrassa yksityisellä vai maltoitko odottaa neuvolan kautta järjestyneeseen?
Joo ei ole ikävä.. oksennuskammosta ainakin pääsi eroon.. Jotenkuten maltoin odottaa neuvolan ultraan. Ja tietysti sykkeiden kuuleminen neuvolakäynneillä auttoi😊
 
Joo ei ole ikävä.. oksennuskammosta ainakin pääsi eroon.. Jotenkuten maltoin odottaa neuvolan ultraan. Ja tietysti sykkeiden kuuleminen neuvolakäynneillä auttoi😊
Olikos teillä miehellä mitään raskausoireita? minulla lapsen isää ruuat kuin minuakin etoivat ja hän jopa oksensi alkuvaiheessa vaikka oli satojen kilometrien päässä. Pesänrakennusvietti on kai suht yleistä myös miehillä.
 
Olikos teillä miehellä mitään raskausoireita? minulla lapsen isää ruuat kuin minuakin etoivat ja hän jopa oksensi alkuvaiheessa vaikka oli satojen kilometrien päässä. Pesänrakennusvietti on kai suht yleistä myös miehillä.
Oho! Tämmösestä en oo kuullukaan. Ei meillä kyllä ollut. Synnytyksen jälkeen olikin sitten tunteet pinnassa jonkun aikaa😅
 
Oho! Tämmösestä en oo kuullukaan. Ei meillä kyllä ollut. Synnytyksen jälkeen olikin sitten tunteet pinnassa jonkun aikaa😅
Annat sitten mahd. seuraavassa raskaudessa ne oksennukset miehen tehväväksi... Meillä mies kävi jopa lääkärissä+labrakokeissa syyn selvittämiseksi, kun pelättiin saaneen ulkomailta jonkun supersalmonella tms pöpön. Valitettavasti johtuu "vain " raskaudesta, oli lääkäri hieman hänelle hymyillen todennut...
 
Annat sitten mahd. seuraavassa raskaudessa ne oksennukset miehen tehväväksi... Meillä mies kävi jopa lääkärissä+labrakokeissa syyn selvittämiseksi, kun pelättiin saaneen ulkomailta jonkun supersalmonella tms pöpön. Valitettavasti johtuu "vain " raskaudesta, oli lääkäri hieman hänelle hymyillen todennut...
Noinhan sen pitäisikin mennä niin olisi reilua😂
 
Takaisin
Top