Oireet

Meillä käytiin kävelylenkillä perheen kesken illalla ja sitten vielä saunaan ja siideri päälle. Saunan jälkeen ahdisti kun mies oli päästänyt likaisia koiria sisälle ja otin vielä ja imuroin koko talon. Silloin jo tunsin supistuksia. 9 aikaan illalla rupesin niitä kellottamaan 5min välein heti. 00.15 oltiin sairaalassa. 03.10 tyttö jo syntyi. Ihanaa. Edellinen yö oli harjoitellut 10min välein 7h ja jo silloin mietin että läheneekö lähtöä.
1,5vkoa ensimmäisen limatulppahavainnon jälkeen ja 3vrk verensekaisen limatulpan jälkeen syntyi.
 
Pakko kertoo et mä en tehny mitään et supistukset alkoi. Siivousvimmakin katosi pari viikkoa aikaisemmin. Mä vaan olin ja hoidin lapset ja tietty ruokapuolen kotona. Muuten periaatteessa laiskottelin (jotan en yleensä tee).

Ja tosta limatulpasta niin se irtosi mulla 38+2 ja 38+3 oli vertakin mukana. Siitä sitten joka päivä sitä limavuotoa. Supistuksia tuli ja meni koko sen viikon. Kunnes sitten 39+3 su illalla alkoikin tuntuvat supistukset. Siitä sitten vertakin mukana siinä vuodossa kunnes 39+5 tiistai illalla lähti käyntiin kunnolla. Kummastakaan edellisestä pojasta ei siis ole tuollaista ollut. Mulla näköjään se viittasi synnytykseen :grin
 
Tuleeko muilla liikunnasta paikat kipeiksi? Minä kun käyn lenkillä niin ilmeisesti kohdun kannatinlihakset tms. tulevat tosi kipeäksi = alavatsaan koskee kun esim. nousee istumisen jälkeen ylös lenkin jälkeen. Kipu ei jatku seuraavaan päivään vaan menee ohi. Lenkillä ei vielä juurikaan koske vaan tämä lihaskipeydeltä tuntuva kipu tulee vasta vähän lenkin jälkeen. Reilu viikko laskettuun aikaan.
 
Meinasin sanoa, että tulee paikat liikunnasta kipeäksi, mutta minähän tosiaan synnytin jo.. :D Kyllähän lihaksetkin joutuvat töitä tekemään vauvaa kannatellessa, joten hyvin voi paikat kipeytyä. :)
 
Tuleeko muilla liikunnasta paikat kipeiksi? Minä kun käyn lenkillä niin ilmeisesti kohdun kannatinlihakset tms. tulevat tosi kipeäksi = alavatsaan koskee kun esim. nousee istumisen jälkeen ylös lenkin jälkeen. Kipu ei jatku seuraavaan päivään vaan menee ohi. Lenkillä ei vielä juurikaan koske vaan tämä lihaskipeydeltä tuntuva kipu tulee vasta vähän lenkin jälkeen. Reilu viikko laskettuun aikaan.

Nivuset ja juuri ne kohdun kannattimet? tulee todella kipeiksi kun käyn vähän kävelemässä. Levolla menee kyllä sitten ohi yleensä seuraavan päivän aikana. Mutta ilmeisesti mulla ne kipeytyy vielä herkemmin kun vauva perätilassa.. Näin ainakin jostain luin.
 
Kylläpä tuli liikaa valvottua luultavasti vetisen valkovuodon takia. En nukkunu varmaan kun kolme tuntia koko yönä. Luulin eka sitä lapsivedeksi. Mutta kun en ollut varma en vielä jaksanut soitella sairaalaan. Ja olo oli kumminkin hyvä koko ajan.
 
Kauhea viime yö. Heräilin vähän väliä ja valvoin ja katoin kellosta supistusten väliä. Tyhmä nukuin välillä selällään ja kauhea kipu kun siitä yritti saaha ittensä takaisin kyljelleen. Nyt supistukset laantunu ja sain aamusta nukuttuaki :shifty:

15min oli supistusten väli ja melkeen koko yön kesti, josko se kohta syntyis! Pari päivää laskettuun..
 
^kuulostaa ainakin lupaavalta!

Täällä myös pari pv laskettuun eikä mitään oireita vielä synnytykseen liittyen. Juuri tulin tunnin lenkin lenkiltä, olo on mitä mainioin :)
 
Hikoileeko muut öisin niin, että sänky lainehtii?? Tämä oire tuli synnytyksen jälkeen. Herään yöllä niin olen hiestä märkä, samoin koko sänky. Toivottavasti ohimenevää..
 
Anniina, imetät? Imettäessä ainakin hikoilee ihan hulluna. Itselläni se on tasaantunut kyllä ajan kanssa.. :)
 
Joo täysimetys meillä. Imetyksen alkaessa tulee kyllä aina hiki, mutta tämä yöhikoilu on vielä erilaista eikä liity imetystapahtumaan suoraan. Vauva nukkuu vieressä sivuvaunussa. Varmaan jotain hormoonipohjaista.
 
Siis tarkoitin juuri, että kun äiti imettää, hikoilee yleensä koko ajan. Ei vain imetyshetkellä. Liittyy juurikin hormoneihin. :)
 
Mä oon myös ihan läpimärkä hiestä yöllä
 
Mulla ei hirveen paljoa hikoilua mut kuuma koko ajan. Voisin olla toppi päällä koko päivän. Mut silti on välillä kylmä hartioissa. Ettei sitten tiedä miten olis. Yöllä enempi kylmä, mutta edelleen välillä se kun ennen raskauttakin, että jaloille viilempää kun muulle keholle. :)
 
Multa ei imetys lähtenyt käyntiin, mutta silti heräsin aina läpimärkänä. Nyt kuukausi sektion jälkeen on hikoilu loppunut lähes täysin. Onneksi! Todella inhottava vaiva.
 
Mulla synnytyksestä 6vkoa ja on öitä kun en hikokle enää mut viime yönä heräsin taas ihan märkänä. Lakanat ja peitto märkä, sekä mun tukka taas sellainen et olis tehny kovan treenin. Mulla imetys tekee et oon aina hikoilemassa. Inhottavaa. Jos vaikka oon kauppakeskuksessa toppatakki päällä niin hikoilen ihan sikana☹
 
Onko muilla vielä häpyluussa tuntemuksia? Itselläni vaivasi loppureskaudesta ihan kunnolla ja vieläkin tuntuu tiettyjä liikkeitä tehdessä että koko häpyluussa halkeaisi! Onkohan tämä ihan normaalia..?
 
Onko muilla vielä häpyluussa tuntemuksia? Itselläni vaivasi loppureskaudesta ihan kunnolla ja vieläkin tuntuu tiettyjä liikkeitä tehdessä että koko häpyluussa halkeaisi! Onkohan tämä ihan normaalia..?

Mulla tuntuu myös jos on liikaa rasittanut itseään kävelemällä tai istumalla liikaa...
 
Takaisin
Top