Oireet ennen plussaa

  • Ketjun aloittaja bettebette
  • Aloituspäivämäärä
B

bettebette

Vieras
Ootteko plussanneet ilman mitään "raskausoireita? DPO 8 eikä minkäänlaisia tuntemuksia...
 
Olin aikoinaan tyystin tietämätön raskaudesta raskaustestiin asti. :) Tein sen vielä reilusti menkkojen oletetun alkamispäivän jälkeen. Kaikille ei tule mitään oireita vielä hyvään aikaan ja dpo8 on niin varhainen että kiinnittymisestäkään ei ole vielä paljoa aikaa eikä siis raskaushormonia, joka pääasiassa aiheuttaa oireet, ole vielä kovin paljoa ehtinyt erittyä.
 
Ensimmäisessä raskaudessa, joka oli täysin yllätys, testasin vasta kp33, jolloin menkat olivat reilusti myöhässä. Loput raskautumiset ovatkin olleet keinoalkuisia, jolloin testasin n. 10 vuorokautta alkionsiirron jälkeen plussat. Olin kaikista kolmesta kerrasta oireeton testaamiseen asti, eikä missään raskaudessa ollut kovin voimakkaita oireita myöhemminkään.
 
Mulla ei ole ollut yhdessäkään raskaudessa mitään merkkejä plussasta. Koko raskausaika on menny kaikissa lähes oireitta.
 
Minulla oli pillereiden lopettamisen jälkeen epäsäännöllinen pitkä kierto, joka oli pisimmillään 42 päivää. Jostain kumman syystä tein kuitenkin testin muistaakseni 39/42 ja se oli positiivinen. Olin suunnitellut tekeväni testin vasta silloin kp 42. En ole koskaan ennen hätiköinyt testaamisen kanssa, mutta jotenkin tuolloin tuli vaan sellainen olo että ”pakko testata”, vaikka en edes uskonut olevani raskaana, kun olo ei ollut mitenkään erityinen. :grin Jälkeenpäin huomasin kyllä että tissit olivat olleet erityisen kipeät jo muutaman päivän.
 
Mulla on tullut ekat oireet vasta 1-2 viikkoa plussasta. Ja mitä olen hyvin aktiivisesti kolmen alkuraskauden ajan lasketun ajan ryhmissä jutellut, niin se on itseasiassa hyvin tavallista, melkein harvinaisempaa on olla vahvat oireet jo heti plussatessa.
 
esikoista odottaessani oireet olivat selkeät -palelua, kuvotusta.
päätin testata, kun näitä oireita hetken kattelin. kierrosta mulla ei ollut mitään hajua kun ei ollut mitään yritystä vaan tärppäsi suoriltaan, kun poistatin kierukan. ja testejä tein vain yhden koko raskauden aikana. niin nää vaan muuttuu.
nyt oon varmaan liiankin selvillä kaikesta ja voin vaan jo ennakkoon kuvitella, et tulee varmaan ressatyua toisen kohdalla huomattavasti enempi
 
Esikoisesta ei ollut oireen oiretta. Ja oireeton alkuraskauskin. :)
Kakkosesta ainoa oire ennen plussaa oli järkyttävä palelu!
 
Keväällä oli keskeytynyt keskenmeno. Ennen plussaa luulin olevani tulossa flunssaan, nenä oli tukossa ja lämmöt koholla. Kunnes menkkojen piti alkaa, oli vaan fiilis, että nyt oli tärpännyt. Testin tein kun menkat 3 päivää myöhässä. Tukkoinen olo jatkui muutaman viikon ja alkoi muutkin oireet.
 
Mä en oo vielä tehnyt testiä, perjantaina pitäisi kuukautiset alkaa joten viikonloppuna sitten tarpeen mukaan. Mutta voiko raskauspahoinvointi alkaa jo näin aikaisessa vaiheessa? Tänään on heikottanut vähän väliä ja huomaa heti kun sokeripitoisuus veressä laskee. Myös alavatsa on nipistellyt jo monta päivää. En yhtään muista tälläistä ekasta raskaudesta, mutta ei mulla kuukautisetkaan yleensä tälläsiä vaivoja aiheuta.. Ekassa raskaudessa pahoinvointi alkoi kun salama kirkkaalta taivaalta joskus 10viikon tietämillä ja jatkui lähes koko raskauden. Jos nyt plussaan ja pahoinvointi on jo alkanut niin millä pirulla sitä jaksaa loppuun asti
 
Mulla tuli about viikko ennen menkkojen oletettua alkamispäivää yksi tosi kipeä vatsakramppi, joka kesti alle minuutin. Seuraavana päivänä tuli parin minuutin todella voimakas pahoinvointikohtaus (luulin että oksennan) ja that’s it. Mitään muuta ei tullut ja täysin oireeton olin rv 6 asti. Tuntuikin hassulta, että oli raskaana, koska ei tuntunut yksinkertaisesti mitään oireita mutta menkat eivät vaan koskaan alkaneet.
 
Moikka! Oiskohan kukaan kokenut mitään vastaavaa? Tein maanantaina kaksi positiivista ovistestiä ja samana päivänä peitto heilui.. Nyt tänään, nippailua alavatsassa, finnejä myös pamahtanut pari kolme naamaan (normaalisti saattaa tulla ehkä kaks finniä vuodessa) ja todella etova olo. Onko mahdollista että raskauden oireet ilmenisivät näin aikaisin? Yritystä takana 1v ja 6kk. Kiertoni on 30-33päivää ja flo- sovelluksen kalenterin mukaan ovis olis ollu jo 4.11 :eek: Peitto heilui myös tuolloin kun kalenteri väitti ovista mutta silloin en testiä tehnyt. Nyt menossa siis kp 26/30-33. Voihan se olla että vaan kuvittelen kaiken kun raskautta niin kovasti toivotaan.:dontknow
 
Moikka Kuumeilija95! Jospa ovulaatiosi olikin jo silloin 4.11. Siinä tapauksessa maanantaiset ovulaatiotestit saattavatkin näyttää plussaa raskauden vuoksi. Raskaus kun voi näkyä ovulaatiotestissä. Silloin myös oireita voi hyvin jo olla. :) Suosittelen siis tekemään raskaustestin. Toisaalta jos maanantain plussa ovistestissä johtui oikeasti ovulaatiosta en usko vielä olevan raskausoireita. Munasolu irtoaakin yleensä vasta testissä näkyvän plussan jälkeen eli olisi irronnut tiistaina.
 
Hei Vargynja ja kiitos vastauksestasi!:happy: Tätä itsekkin mietin että olisiko ollut ovis sitten kuitenkin silloin 4.11. Kauheasti vaan ei uskalla toivoa että olisipa nyt tärpännyt kun niin monta yrityskertaa takana tuloksetta. :sad001 En uskalla raskaustestiäkään tehdä ennen kun ensiviikolla jollei menkkoja kuulu. Mutta näitä finnejä kyllä todellakin ihmettelen kun ikää on se 24 vuotta eikä edes teini-iässä ollut finnin finniä:eek:
 
Minulla pitäis menkkojen alkaa to 21.11. tänään tuli tosi tummaa ja klimppistä paperiin ja vähän siteeseen. Melkein oli ruskeaa. Mistähän on ja mistä johtuu.
 
Takaisin
Top