Odotusajan ruokavalio

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hupsis_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

hupsis_

Vauhtiin päässyt keskustelija
Kesäkuiset 2026
Yleisessä ketjussa keskuteltiinkin jo kahvista - tuottaako joku muu päänvaivaa/pohdintoja? 🙂

Itsellä tuli tuo yrttiteebänni yllätyksenä, onko kellään ehdotusta mitä voisi riskittä juoda syysiltaisin kun tekee mieli lämmintä?

Yleisessä ketjussa keskuteltiinkin jo kahvista - tuottaako joku muu päänvaivaa/pohdintoja? 🙂

Itsellä tuli tuo yrttiteebänni yllätyksenä, onko kellään ehdotusta mitä voisi riskittä juoda syysiltaisin kun tekee mieli lämmintä?
Eipä hirveästi, kun kofeiiniton maistuu yhtä hyvälle. 😊 Teessä on toki kofeiinia kanssa (mustassa ilmeisesti vähiten yllättäen), joten sitä itse ajattelin kyllä kupposen illassa juoda, jos mieli tekee.

Muokattu viimeksi:
Eniten mua mietityttää sokerikoukkuun palaaminen, liian helposti tulee nyt syötyä suklaapatukoita ”koska vaan teki mieli” tai ”oli stressaava tilanne” 😅 nää on kostautunu mulla aiemmin mut pääsin pitkäksi aikaa eroon kun liikuin säännöllisesti. Heti repsahtelee nyt kun liikkuminen ollu vähäisempää kun älykellon mukaan sykevälivaihtelu on ihan pohjalukemissa, ehkä edelleen viime viikon flunssan takia tai sit tää on vaan raskaudessa pysyvämpi olotila 🫣

Eniten mua mietityttää sokerikoukkuun palaaminen, liian helposti tulee nyt syötyä suklaapatukoita ”koska vaan teki mieli” tai ”oli stressaava tilanne” 😅 nää on kostautunu mulla aiemmin mut pääsin pitkäksi aikaa eroon kun liikuin säännöllisesti. Heti repsahtelee nyt kun liikkuminen ollu vähäisempää kun älykellon mukaan sykevälivaihtelu on ihan pohjalukemissa, ehkä edelleen viime viikon flunssan takia tai sit tää on vaan raskaudessa pysyvämpi olotila 🫣
Tämä on mullakin riskinä kun nälkäsyys varmaan taas lisääntyy. Herkästi tulee sitten himoja ja sortumisia sen sijaan että söis vaan ylimääräsen kunnon välipalan😅

Mä oon ollut yllättynyt siitä, että vaikka oon ihan älytön sokerihiiri, niin nyt ei tee mieli yhtään mitään makeaa. 😅 Nautin tästä kyllä ihan satasella! Suolaista sit tekee mieli kyllä senkin edestä. 😂

Mä oon ollut yllättynyt siitä, että vaikka oon ihan älytön sokerihiiri, niin nyt ei tee mieli yhtään mitään makeaa. 😅 Nautin tästä kyllä ihan satasella! Suolaista sit tekee mieli kyllä senkin edestä. 😂

Mulla on sama! Tai en mikään ihan järjetön sokerihiiri ole koskaan ollut, mutta nyt ei tee yhtään mieli mitään makeaa. Ehkä ihan hyvä vaan.

Toisessa ketjussa kyselinkin jo teesuosituksia, niitä otan mielellään vastaan jos on hyviä! Kofeiinittomista ois kiva kuulla kokemuksia, mä en ihan kauheesti kofeiinia siedä. Oon tykänny juoda just rooibosta ja inkivääriteetä yms, mutta ilmeisesti ne on nyt vähän huonoja vaihtoehtoja. Yhen pienen kupin kahvia juon edelleen aamuisin, toki sekin olisi helppo vaihtaa kofeiinittomaan. Oon vaan vähän kahvihifistelijä, niin kofeiinittomien kahvien valikoima ei kovasti lämmitä sydäntä..

^sama täällä, tumma paahto ja kauramaito vaahdotettuna on ihan must 😅 ei siis onnistunut se mun kahviton kokeilu, sorruin samana päivänä ja nyt menee pieni kuppi aamuisin.

Kaikki mun aiemmin juomat kofeiinittomat teet on kiellettyjen listalla. 😥

Mä oon tykännyt Zoegasin kofeiinittomasta kahvista. 😊 Kallistahan tuo on, mutta itsekään kun en minkään juhla mokan ystävä ole, niin tuo kyllä maistuu ja ihan kunnon kahvilta. 😊 Pitää tulla jakamaan teevinkkejä, jahka saa niitä testattua enemmän!

Mä oon tykännyt Zoegasin kofeiinittomasta kahvista. 😊 Kallistahan tuo on, mutta itsekään kun en minkään juhla mokan ystävä ole, niin tuo kyllä maistuu ja ihan kunnon kahvilta. 😊 Pitää tulla jakamaan teevinkkejä, jahka saa niitä testattua enemmän!
Pitää testata tuota kahvia. Ja jos vähän miksailee normikahvin kanssa niin pysyy kofeiinimäärä suosituksissa😃. Täälläkin siis yksi tummapaahtoisen ystävä ja pienimuotoinen hifistelijä😅🙋‍♀️

Täällä kans yks jonka ei tee mieli makeaa vaikka normisti kyllä karkit yms maistuu. Ennen plussaamista olin ihmeissäni kun ostin vaaleaa maitosuklaata ja sehän on siis taivaan lahja maailmalle niin se maistu tosi oudolta ja jäi syömättä, mies sitten popsi ne loppuun😂😂 suolanen on ollu aina silti enemmän mun mieleen, niin on se kyllä normisti maistunu kuitenki

Mulla kyllä tekee mieli ihan kaikkea just nyt. Makee ja suolanen menis. Paitsi siis jotain terveellistä. Sitä ei tee yhtään mieli. 🤣🥲 Yritän pysyä lujana ja syödä kohtuudella 🙅‍♀️ettei mene ihan överiksi varsinkin kun olo on ihan hyvä ja pystyn syömään ihan kaikkea vielä. Ei maistu oudolta.😅

Pitää testata tuota kahvia. Ja jos vähän miksailee normikahvin kanssa niin pysyy kofeiinimäärä suosituksissa😃. Täälläkin siis yksi tummapaahtoisen ystävä ja pienimuotoinen hifistelijä😅🙋‍♀️

Mä joskus kokeilin kofeiinitonta elämää (vaikka tosiaan oon vuosia juonut vaan sen yhden kupin kahvia aamuisin). Pauligin se Los Angeles-kofeiiniton oli muistaakseni ihan kelpo myös, ainakin helposti saatavilla.

Sen verran voin tulla päivittämään, että Twiningsin Earl Greyn kofeiiniton tee toimii! Ei poikkea kofeiinipitoisesta millään tavalla. 😊

Mä joskus kokeilin kofeiinitonta elämää (vaikka tosiaan oon vuosia juonut vaan sen yhden kupin kahvia aamuisin). Pauligin se Los Angeles-kofeiiniton oli muistaakseni ihan kelpo myös, ainakin helposti saatavilla.
Hei mä kävin ostamassa tätä ja tää on mun mielestä ihan hyvä! Kiitos vinkistä :)

mä oon koittanut bongata kofeiinitonta espressoa niin että sais cappuccinot tehtyä, mutta ei oo tullut missään vastaan vielä.

Oliko se nyt siis niin että kaikki ei tee-teet eli yrttihaudukkeet on pannassa? Kun en juuri muuta "teetä" juo. Tosin harvoin noitakin😅. Earl grey ei mene itsellä alas. Valkoisesta tykkään, mutta sekin yleensä maustettuna jollain yrtillä tms.😅

Oliko se nyt siis niin että kaikki ei tee-teet eli yrttihaudukkeet on pannassa? Kun en juuri muuta "teetä" juo. Tosin harvoin noitakin😅. Earl grey ei mene itsellä alas. Valkoisesta tykkään, mutta sekin yleensä maustettuna jollain yrtillä tms.😅
Joo nuo yrttiteet on pannassa, kun kaikki yrtit ei raskaana ole turvallisia käyttää ja kaikkien yrittisekoitusten sisältöä ei tunneta kunnolla. Tokihan jos jokaisen yrtin oikeasti saa eriyteltyä ja ne ovat turvallisia raskaanakin nauttia, niin ei taida olla ongelmaa. 😊 On vaan varalta kielletty kaikki, kuten tapana on. 😅

Takaisin