odotus ja oireet :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja minde
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

minde

Kommentoinnin ninja
Syyskuunmammat 2015
Ensinnäkin iltaa jokaiselle ja onnea odottajille :)
On tämä vain jännittävää aikaa ja koko ajan on tunne että jokaiselle ohikulkijallekkin voisi asiasta huutaa...meille plussa tuli todellakin iloisena yllätyksenä, vauvoista emme ole puhuneet koomin, mutta onnellisempia emme enää voisi olla...
Jännä miten sitä tiesi olevansa ennen testiä jo raskaana..
- ovisten jälkeen n. viikko etova olo
- menkat myöhässä 3 päivää
- rinnat arat
- HUIMAUS OLLUT MITÄ KARSEINTA...
.....ja nyt mennään 5+3 viikoilla :)
neuvolaa ootan ku kuuta nousevaa ja ensimmäisiä sydän ääniä <3

EI MALTA OOTTAA JA PAKKO OLI HEHKUTTAA TÄNNE KU TUTUILLE EI VIELÄ TOHI KERTOA :)

MISTÄ TE MUUT TIESITTE VAI TIESITTEKÖ ENNEN TESTIN TEKOA??

Suuret onnittelut plussasta sinne!!! :)

Mä plussasin sunnuntaina, ja vielä eilen aamulla oli pakko uudestaan :D, ja aika samoissa mennään eli mulla ois nyt 5+2 mitä todennäköisimmin. Tietty se selviää varmemmin sitten vasta ultrassa..

Mä en ennen plussaa osannut ajatella, että mulla olis ollut mitään "normaalista kierrosta" poikkeavia oireita, mutta näin jälkikäteen kun oon miettinyt, niin saattoihan niitä raskautumiseen viittaavia merkkejä ollakin ilmassa..
- kamalat "kuukautiskivut" silloin kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa
- järkyttävä väsymys, mutta unettomuus alkoi heti kun menkat olivat myöhässä
- järkyttävä kiristys ja herkkyys viime viikonloppuna (tosin välillä mulle aiheuttaa PMS ihan saman :D )

En oikein uskaltanut ajatellakaan olevani raskaana heti kun kuukautiset jättivätkin tulematta, mutta viime lauantaina vessassa käydessä tuli valkovuodon mukana sellainen verinen viiru, niin toiveet alkoivat heräämään.. Ja sen jälkeen tunne siitä, että saatan olla raskaana, vaan voimistui hetki hetkeltä, vaikken sitä oikein uskaltanut uskoakaan mahdolliseksi.. Olimme mökkeilemässä viikonloppuna ja istuin illalla pirttipöydän ääressä kun mieleeni tuli ajatus, että tämä on vauvamme ensimmäinen mökkireissu.. <3 Hassua, mutta jollain tapaa siis kyllä aistin sen.. en vaan ehkä antanut aisteilleni täyttä valtaa, koska pelkäsin ettei se voi vaan voi olla totta.

Ootteko meinannut mennä yksityiselle tarkistamaan, että kaikki on kunnossa ennen "virallista" neuvolaa? Me varattiin eilen aika :) 14.11. (eli isänpäivän jälkeisenä päivänä) olis tarkoitus saada hieman huokaista helpotuksesta ja kuulla pienet, mutta voimakkaat sydämen lyönnit.. Vähän harmittaa kun ei ollut myöhemmin sille viikolle aikoja ku tuolloin on 6+6 eikä siis välttämättä vielä kuulu mitään, mutta ainakin sitten saa tiedon siitä onko jyvänen oikeassa paikassa jne.

Tänään varataan neuvola kunhan ajanvarausaika koittaa.. :)

JÄNNÄÄÄÄ!!! :)

Hei ja paljon onnea teille minnamaria ja Mymmeli84!

Mä oon nyt myös noin rv 5+2.
Oireita on
- jatkuva ruoan himo, ei tunnu ähkyä melkein lainkaan
- turvotus ja lihominen jatkuvasta syömisestä (pitää alkaa jo rajottamaan)
- turvonneet rinnat ja arat nännit
- mieletön väsymys

Siinä ne kai oikeastaan olikin. Olen käynyt jo ekassa neuvolassa, mutta siellä ei tehty muuta kuin juteltu. Haluaisin mennä käymään jossain yksityisellä tarkistuksessa ja jos siellä jo kuuluisi esim. sydänääniä tai näkyisi että kaikki on ok, mutta en tiedä onko tarpeen? Voiko johonkin yksityiselle varata vaan ajan vai kuinka ja näkeekö he sitten ultrassa tai jossain, että kaikki on niinkuin pitääkin?

Hei kaikille ja onnittelut plussauksista =)

Itselläni jo rv 13+6 mutta muistan niin kuin eilisen ekat raskausoireet. Nelisen päivää ennen kuin tein positiivisen raskaustestin, mulla oli erikoisia alavatsakipuja. Ne oli kuin kuukautiskivut mutta lievempiä enkä nyt pahemmin kiinnittänyt niihin huomioo koska järjesteltiin päätäpahkaa viimeisiä hääjärjestelyjä. Lisäksi rinnat alko kasvamaan jo ja oli tosi arat erityisesti nänneistä. Tein raskaustestin päivä sen jälkeen kun menkat olis pitänyt alkaa ja positiivistahan se näytti (paras häälahja mitä voi toivoa). Seuraavalla viikolla alkoikin sitten tajuton pahoinvointi, oksensin monta päivää putkeen ympäri vuorokauden kunnes jouduin hakeutumaan terveyskeskukseen kun ei enää vuorokauteen tullut pissaa ollenkaan. Tiputtelivat suonensisäisesti pari litraa mulle nesteitä jonka jälkeen pääsin kotiin (vaikka olisivat ottaneet sairaalaan seurantaan, mutta kun olen hoitaja ja itsepäinen ja kieltäydyin sairaalahoidosta niin päästivät kotiin.) Sen jälkeen onkin nesteet ja ruoka pysyneet vaihtelevasti sisällä ja kovasti odottelen milloin se pahoinvointi loppuu. Lisäksi rv 6 lähtien alko kova väsymys.

Yksityiselle voi varata ajan ultraan jos haluaa mutta mulle on muutamat kätilökaverit sanonut että joskus eivät ole saanut alkion sydänääniä kuulumaan kovin aikaseen alkuraskautta ja sit monet odottavat äidit on ollut kovasti pettyineitä kun ne sydänäänet ei ole vielä kuulunut mut silti kaikki on ollut ok. Joten en ehkä suosittele liian aikaseen meneen ainakaan ultraan =)

Mulla oli just samana iltana kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, vähän kuukautiskipujen kaltaisia tunteita ja odottelin että ne varmaan alkaa. No ei alkanut, seuraavana päivänä töihin, siellä myös alkoi vähän alavatsakipuja tuntumaan mutta meni ohi kun pääsin kotiin. Seuraavana päivänä tein testin ja plussasin :) 4+2 oli silloin. Tulin myös yhtäkkiä kipeeksi; yskä ja kova flunssa vaikka edellispäivänä ei ollu mitään. Samoin kova väsymys yhtäkkiä ja välillä vihloi myös alavatsaan ei enää kuukautiskipujen kaltaisesti. Ruuan himo on kasvanut todella paljon ja tulee syötyä ähkyyn itsensä koko ajan. :D Viikolla 5+0 mennään. 

Kyllä tiesin jo ennen testin tekoa, en vain uskaltanut uskoa sitä todeksi. :') Ilmiselviä oireita oli kyllä mullakin:

- nipistely alavatsassa, kuukautiskipujen kaltaisia tuntemuksia
- JÄRKYTTÄVÄN kipeät ja arat rinnat, myöskin niiden koko suureni selvästi
- itkuisuus
- jatkuva paleleminen
- hajuaistin herkistyminen
- iltaisin aina sellainen olo, kuin olisin saamassa flunssan, aamulla enää vain tukkoinen nenä tai ei mitään oireita
jne. :)

Tosiaan toi itkuisuus oli sellainen mikä vähän herätti että mistä se oikein tulee se tippa linssiin. :D Joka asialle löytyi itkun aihetta, sekä rinnat kyllä huomattavasti suurenneet. Itselläni ei oo koskaan melkein ollutkaan mitään rintoja niin kyllä vähän järkytyin että nekin on kasvaneet kerrankin eikä vaan tuo vyötäröllä oleva uimarengas ja takapuoli. :D

Ensimmäinen oire oli närästys, joka oli omituinen oire minulle. Se herätti epäilykseni raskaudesta ja seuraavana aamuna raskaustesti sitten tosissaan näytti plussaa. Sitten hieman myöhemmin tuli etova olo ja välillä krapulamaisiakin piirteitä omannut pahoinvointi (rv 6-16), närästys ja tähtien näkeminen noustessa. Minua ei pyörryttänyt vaan näkökenttään tuli tähtiä asentoa vaihtaessa (yleensä noustessa). Raskausarpia on toki mukavasti tullut vatsaan, kylkiin ja rintoihin, jotka ovat kasvaneet ainakin yhdellä kuppikoolla. Väsymystä on varmasti ollut jonkin verran, muttei se ole minua häirinnyt. Olen myös tyytyväinen, että ihoni on pysynyt hyvässä kunnossa, eli siis ei ole tullut finnejä tms.

Takaisin