Odottajaryhmät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Heippa!

Olemme panneet merkille, että odottajaryhmämme on alkaneet hiljetä. Ensimmäiset keskustelijat siirtyvät sinne verrattain myöhään ja esimerkiksi kesäkuisten ryhmässä on yhä kovin hiljaista. Mietimme, onko syynä ettei niiden olemassaolosta tiedetä vai eikö niille siirtyminen vain tunnu mukavalta.

Niinpä muutama kysymys teille kuumeilijoille ja mahdollisesti vastikään plussanneille. Tiedättekö että meillä on odottajaryhmät lasketun ajan kuun mukaan? Tiedättekö mistä ne löytää? Voimmeko tehdä jotain, jotta niissä keskustelu tuntuu mukavammalta?

Tarkoitus on, että odottajat voisivat keskustella muiden samassa vaiheessa odottavien kanssa (ja myöhemmin saman ikäisten lasten) ja saada näin parhaan vertaistuen. 🤗 Jos jokin ryhmissä nykyisellään työntää pois, haluamme tehdä asialle jotain, jotta tämä upea vertaistuen muoto ei kuivu kasaan.

Mielenkiintoista, jos odottajamäärät ovat tasaisesti laskeneet! Onko sivujen kävijämäärät laskeneet myös samalla tavalla?

Ehkä tuo kesäkuisten hiljaisuus on vielä ihan ymmärrettävää. Eihän suurimmalla osalla tulevista kesäkuisista ole vielä edes kuukautiset myöhässä :) Nähdäkseni täältä yrittäjäpuolelta sinne tulee yleensä vain muutama per kuukausi, kyllä kai se suurin osa jotain muuta kautta sinne päätyy kuin täältä yrittäjäryhmistä. Eli onko mahdollista, että se olisi tämä ulkopuolelta tulevien joukko, joka nyt on pienentynyt?

Täällä taas on kuitenkin aika paljon pidempään yrittäneitä ja keskenmenoja kokeneita. Silloin kynnys siirtyä odottajapuolelle voi olla isompi, koska odottajapuolelta poistuminen on kivuliasta. Eli jos täällä vaikkapa näkyy pidempään yrittäneellä plussa, mutta hän ei heti siirrykään odottajapuolelle, voi syy olla tämä pieni itsesuojelu. Itse en ainakaan heinäkuussa siirtynyt odottajapuolelle vaikka tulikin plussia testeihin - ja olen siihen päätökseen itse tyytyväinen, koska se raskaus keskeytyi hyvin varhain, eikä onneksi tarvinnut sitten erikseen poistua odottajaryhmästä.

Mielenkiintoista, jos odottajamäärät ovat tasaisesti laskeneet! Onko sivujen kävijämäärät laskeneet myös samalla tavalla?

Ehkä tuo kesäkuisten hiljaisuus on vielä ihan ymmärrettävää. Eihän suurimmalla osalla tulevista kesäkuisista ole vielä edes kuukautiset myöhässä :) Nähdäkseni täältä yrittäjäpuolelta sinne tulee yleensä vain muutama per kuukausi, kyllä kai se suurin osa jotain muuta kautta sinne päätyy kuin täältä yrittäjäryhmistä. Eli onko mahdollista, että se olisi tämä ulkopuolelta tulevien joukko, joka nyt on pienentynyt?

Täällä taas on kuitenkin aika paljon pidempään yrittäneitä ja keskenmenoja kokeneita. Silloin kynnys siirtyä odottajapuolelle voi olla isompi, koska odottajapuolelta poistuminen on kivuliasta. Eli jos täällä vaikkapa näkyy pidempään yrittäneellä plussa, mutta hän ei heti siirrykään odottajapuolelle, voi syy olla tämä pieni itsesuojelu. Itse en ainakaan heinäkuussa siirtynyt odottajapuolelle vaikka tulikin plussia testeihin - ja olen siihen päätökseen itse tyytyväinen, koska se raskaus keskeytyi hyvin varhain, eikä onneksi tarvinnut sitten erikseen poistua odottajaryhmästä.
Komppaan paljon tätä. Ja yritysryhmissä ei mitään hirmuista plussa-aaltoa valitettavasti ole havaittavissa ja tosiaan tuoreesti plussanneet moni on kokeneet km niin itsesuojelua voi hyvin olla.

Itse 2020 siirryin hyvinkin pian omaan laskettuaika ryhmään ja silloin oli iso plussa-aalto meneillään. Ja itse havainnut ehkä myös yleisesti täällä olevan vähemmän porukkaa yrittäjissä kuin vuonna 2020.

Näyttääpä kilpailevalla anonyymillä foorumilla olevan paljon aktiivisempaa kirjoittelua kesäkuisten puolella. En tiedä sitten, että miksi. Voi olla syy ihan vaikka foorumin alustassa tai käyttäjäystävällisyydessä.

Tuntuu, et kaikkiaan täällä on hiljaisempaa. Ehkä koronarajoitusten loppuminen ja lähityöhön palaaminen on vähentänyt netissä pyörimistä ja sitä kautta foorumilla pyörimistä

Muokattu viimeksi:
Mä olen maaliskuisissa jonkun verran kirjoitellut mutta nyt en oikein ole jaksanut siellä käydä mitään edes lukemassa, kun on niin hiljainen, ilmeisesti juttelevat siellä salaisella puolella enemmän minne en itse jaksanut alkaa pyrkimään kun en jaksa paineita siitä että kirjoitan sinne "tarpeeksi" viestejä.

Ja myönnettäköön etten edes tajunnut miten sinne haetaan 😅

Olen joskus miettinyt, että onko nuo salaisten ryhmien kriteerit, ei-aktiiveille kirjoittajille, vähän raskaat? Ja tietysti jos ei aiemmin ole ollut salaisissa ryhmissä, niin ei voi tietää, että ei sieltä kauhean helposti potkita pois 😉

Olen toisaalta sitä mieltä, että on hyvä että on säännöt ja että kannustetaan kirjoittamaan paljon. Itse myös kirjoitan salaisella puolella asioista "vapaammin". Mutta "sunnuntaikirjoittelijoille" voi olla työlään kuuloiset. En sitten tiedä jos olisi joku "raskaana 2023", jossa ei olisi ollenkaan salaista ryhmää. Tai jos vaikka vaun raskauslaskurissa mainostettaisiin aina kyseisen kuukauden laskettua ryhmää, kun testaaja olisi tehnyt sen (tyyliin "laskettu aikasi on 30.5.2023. Keskustele muiden toukokuiset 2023 *linkki* kanssa!")

Mutta on siis vain spekulaatiota 😊

Ja komppaan myös @Kipuna ,että koronan jälkeinen avautuminen ja kaikkien menojen kilpailu foorumin ajasta saattaa hyvin myös vaikuttaa 😊

Itse liityin aikanaan juuri tälle foorumille just noiden salaisten ryhmien takia. Halusin keskustella samaa läpikäyvien ihmisten kanssa, mutta kaikkea ei halua julkiselle foorumille kirjoittaa. Minusta on hyvä, että salaiselle puolelle on joku kynnys. Mutta itse en ole ollut odottajapuolen salaisissa ryhmissä, en osaa ottaa kantaa niiden pääsykriteereistä.

Lisäksi hetken aikaa muutamaa eri foorumia seuranneena totesin, että tällä foorumilla keskustelu oli kaikkein tasokkainta, ja täältä puuttui kokonaan "trollit" tai muuten enemmän tai vähemmän tarkoituksella negatiivista ilmapiiriä ylläpitävät kirjoittelijat. On totta, että silloinkin keskustelu oli vilkkaampaa jollain anonyymillä palstalla, mutta minulla ei ole kiinnostusta ottaa osaa keskusteluun, johon vähän väliä ilmestyy tarkoituksella ikäviä viestejä. Ne laittaa aina mielen maahan. Vaikka täälläkin voi keskustella anonyymisti, silti täältä puuttuvat nämä trollit, ja minä olen siitä todella kiitollinen. :) Mielummin rauhallisempi keskustelualue ilman trolleja, kuin vilkas keskustelu sen tuomien negatiivisten mausteiden kera.

Lisäksi hetken aikaa muutamaa eri foorumia seuranneena totesin, että tällä foorumilla keskustelu oli kaikkein tasokkainta, ja täältä puuttui kokonaan "trollit" tai muuten enemmän tai vähemmän tarkoituksella negatiivista ilmapiiriä ylläpitävät kirjoittelijat. On totta, että silloinkin keskustelu oli vilkkaampaa jollain anonyymillä palstalla, mutta minulla ei ole kiinnostusta ottaa osaa keskusteluun, johon vähän väliä ilmestyy tarkoituksella ikäviä viestejä. Ne laittaa aina mielen maahan. Vaikka täälläkin voi keskustella anonyymisti, silti täältä puuttuvat nämä trollit, ja minä olen siitä todella kiitollinen. :) Mielummin rauhallisempi keskustelualue ilman trolleja, kuin vilkas keskustelu sen tuomien negatiivisten mausteiden kera.
Täysin samaa mieltä!

Menisin kyllä odotusryhmään jos vaan pääsisi 🤣 noh, ehkä vitsit sikseen. En tiedä mikä tilanne on nyt odotusryhmissä, ilmeisesti ei siis kovin "hyvä" aktiivisuuden puolesta, mutta kyllä mä näen sen ymmärrettävänä, kun on elämä elettävänä ja nyt viime aikoina ei ole ollut niin kamalasti plussia ilmassa, että väkisin keskustelu jää vain muutamien odottajien harteille. Silloin kun itse olin lokakuisissa ja sen salaisessa keskenmenoon saakka, niin meininki ja aktiivisuus siellä oli tosi hyvä ja inspiroiva ja uskon, että olisin ainakin itse ollut siellä aktiivinen edelleen jos olisin päässyt synnyttämään asti, kun olisi ollut eka lapsi ja sitä kautta paljon kysymyksiä ja ihmeteltävää :D mutta toisaalta kuten jo oli kommentoitu, niin km-taustan takia varmaan itsekin tulisi lykättyä jatkossa odotuspuolelle menoa jonkun aikaa. Tällä aivan varmasti vaikutusta monella muullakin.

Ymmärrän sen salaisen osion aktiivisuusvaatimuksen, mutta toisaalta se tuntui hieman rajoittavalta, kun ainakaan lokakuisissa ei kaikki salaiselle halunnut juuri siksi et jos tuleekin taukoa tai ei pysty ihan niin aktiivinen olemaan mitä vaaditaan, joten koki moni että parempi olla sinne liittymättä. Ja sit toisaalta km puolella oli myös joku salainen ryhmä, niin jätin sinne hakematta kokonaan, kun en halua/ole tarve siitä keskustella niin paljon/usein, että täyttäisin ikinä sen aktiivisuusvaatimuksen. En tosin selvittänyt edes, että oliko siellä sellaista, mut oletin johtuen sen salainen - statuksesta ja jos on, niin ehkä parempi muuttaa sellaiseksi, että on vaikka tietty määrä kirjoituksia takana joka kertoo jonkinlaisesta aktiivisuudesta palstalla kuin että pitää kirjoittaa x määrän viestejä kuussa. Tai miksei tällaista odotuspuolen salaisiinkin?

Allekirjoitan kaikkien kommentit minäkin. Tykkään tän foorumin huumorista ja asiallisuudesta, eri ryhmistä sekä salaisin ryhmien olemassaolosta ja kävijöistä erityisesti 🥰

Takaisin