Odottajan hammastarkastus

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Tiesitkö, että raskaana hampaat reikiintyvät herkemmin ja monille tulee ientulehduskin? Hampaiden huolto onkin tärkeää sekä sinulle että sikiölle! On suositeltavaa käydä hammastarkastuksessa raskauden toisella kolmanneksella. On kuitenkin valitettavan vaihtelevaa, kerrotaanko tästä neuvolassa ja kuinka käytännössä pääsee hammastarkastukseen. Täällä lisätietoa raskauden vaikutuksesta hampaisiin.

Aiotko sinä käydä hammastarkastuksessa? Onko ajan saaminen sinun alueellasi helppoa vai suorastaan mahdotonta?

Ajattelin käydä hammastarkastuksessa, ainakin muihin terveyspalveluihin pääsee täällä ilman jonoa joten toivottavasti siihenkin:) raskaana olevillehan se on ilmainen:)

Tietääkö joku millaisella taikuudella Helsingissä pääsee hammaslääkäriin ellei ole päivystysasia? Ensimmäisen kohdalla minulle sanottiin että aikoja ei ole.

Tietääkö joku millaisella taikuudella Helsingissä pääsee hammaslääkäriin ellei ole päivystysasia? Ensimmäisen kohdalla minulle sanottiin että aikoja ei ole.

Mä sain kaupungilta palvelusetelin, joka kattaa tarkastuksen että kaiken tarvittavan muun hoidon. Sain ihan soittamalla, kerroin vain olevani ensiodottaja ja, että edellisestä hammastarkastuksesta on jo vuosia.

Täällä sanottiin neuvolassa, että ei edes kannata yrittää. Että varaa ajan hammaslääkäriin raskauden lopulla, niin pääsee sitten raskauden jälkeen... :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Hus alueella maksoin tarkastuksen itse koska ei sinne julkiselle pääse, enkä ole ensisynnyttäjä ( tosin edellisestä 17.v!) tuli hyvä mieli että sai käytyä :)

Täällä sanottiin neuvolassa, että ei edes kannata yrittää. Että varaa ajan hammaslääkäriin raskauden lopulla, niin pääsee sitten raskauden jälkeen... :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Olisko huono käydä raskauden Aikana jos nyt varais? :) itse just mietin et yritänkö johonkin jonoon vai miten...

Olisko huono käydä raskauden Aikana jos nyt varais? :) itse just mietin et yritänkö johonkin jonoon vai miten...
Minulle sanottiin, että jos nyt varaan, niin ajat menee viimeiselle kolmannekselle, ja sitten on jo tosi epämukavaa maata selällään siinä hammaslääkärin tuolissa.
:Grimacing Face:
Totesin, että enköhän sitten vain odota kiltisti.

Minulle sanottiin, että jos nyt varaan, niin ajat menee viimeiselle kolmannekselle, ja sitten on jo tosi epämukavaa maata selällään siinä hammaslääkärin tuolissa.
:Grimacing Face:
Totesin, että enköhän sitten vain odota kiltisti.
Aah niinpä tietenkin :D

Itse pääsin hirveiden jonojen ohi, kun ensin varasin ajan hoitajalle perustarkastukseen ja sieltä sain ajan lääkärille jo parin viikon päähän, en tiedä miten tämä nopeutti näin paljon, kun yleensä on yli puolen vuoden jonot.

Takaisin