Odottajan hammastarkastus

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Tiesitkö, että raskaana hampaat reikiintyvät herkemmin ja monille tulee ientulehduskin? Hampaiden huolto onkin tärkeää sekä sinulle että sikiölle! On suositeltavaa käydä hammastarkastuksessa raskauden toisella kolmanneksella. On kuitenkin valitettavan vaihtelevaa, kerrotaanko tästä neuvolassa ja kuinka käytännössä pääsee hammastarkastukseen. Täällä lisätietoa raskauden vaikutuksesta hampaisiin.

Aiotko sinä käydä hammastarkastuksessa? Onko ajan saaminen sinun alueellasi helppoa vai suorastaan mahdotonta?
 
Meidän kaupungissa hammaslääkäriin on jonoa 6kk, joten joudun menee palvelusetelinä sit yksityiselle… Koska ei oo järkee jonottaa 😂
 
Oon kamalan hammaslääkärikammoinen, mutta varasin kuitenkin ajan julkisen puolen hammaslääkäriin. Jono on melko pitkä, sain ajan vasta lokakuun alkuun, kun pari viikkoa sitten varasin.
 
Meilläpäin kanssa varmasti puolen vuoden jonot, tänään oon just varailemassa kiireetöntä aikaa, katotaan kerkeenkö saada ennen synnytystä😂
 
Helsingissä suun terveysneuvontaa tarjotaan ensisynnyttäjille. Me ei kyllä saatu sitä esikoisenkaan odotusaikana, kiitos koronan... Oon muutenkin käynyt yksityisellä ja meen nyt syksyllä tän vuoden tarkastukseen.
 
Meilläkin taitaa olla pitkät jonot hammaslääkäriin. Ja jos oikein muistan niin koko pulju on tän heinäkuun kiinni. 🤔 Mun täti on täällä hammashoitajana niin täytyy häneltä vielä varmistaa tilanne, mut jos ei omalle pääse niin kai se on sit yksityiselle mentävä. 🧐
 
Mä kävin suuhygienistilla nyt just alkuraskaudessa! Kertyy itsellä niin paljon hammaskiveä, että pitää käydä vuosittain ja nyt pääsi julkisellakin ihmeen nopeasti. Hammastarkastuksessa oon käynyt 3 vuoden välein ja seuraava osuisi just tammikuulle, eli sen varmaan varaan sitten vasta lasketun ajan jälkeen. Tai pitää toki soitella varausta jo syksyllä, koska siitä suuhygienisti varoitteli, että on 6kk jonot täälläkin 😄
 
Takaisin
Top