Odottaja(ko)?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja liny_83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

liny_83

Silmät suurina ihmettelijä
Tällaista minulla tai siis meillä<3 Ehkäisyä ei ole ollut käytössä sitten syksyn, eli pari kolme kk ilman mitään. 

Viime kuukautiset olivat tosi oudot. Niin, siis mulla kierto ollut suht säännöllinen; 27-29kp. Viime menkat (niinkuin yleensä aina) alkoivat vähäisellä tiputtelulla rusehtavaa vuotoa 11-12.11. Loppuivat isänpäivävkl:ksi 13-14.11 kuin seinään ja olivat sen ma 15.11 vielä pois. Raskaustestit neg. Ajattelin, että okei, ei tarpeeksi vielä hormoneja veressä. Noh, 16.11 NE sitten alkoivat aivan järkyttävällä kivulla. Toisaalta mulla on aina tosi kivuliaat menkat. Kipu on tasoa taju lähtee jos en ota särkylääkettä ja saa lämmintä kauratyynyä vatsalle. (Olen yrittänyt olla ilman kipulääkkeitä, mutta kivun ollessa jo niin infernaalista on taju lähes lähtenyt.)

Niin, siis asiaan... Menkat alkoivat 16.11 ja siitä lähtien seuraavia onkin odotettu ja odotellaan edelleen. Viikko sitten olisi pitänyt alkaa, mutta on ollut vain parin viikon ajan lieviä menkkamaisia kipuja ja aivan minimaalista tiputtelua.

Viimeiset pari vk:a on mennyt näin:
Kp 24 9.12 alkoivat lievät menkkamaiset kivut. Samoihin aikohin heräilin öisin kuumuuteen ja se on tosi epätyypillistä mulle.
Kp 29 14.12 tein neg. raskaustestin. Tällöin menkat olisi pitänyt alkaa eli siis viikko sitten. Tosin aivan pientä rusehtavaa tippaa tullut.
Kp 34 19.12 tein toisen neg. raskaustestin.
Kp:t 35-36 ollut aamuisin aivan aavistuksen enemmän vaaleanpunaista vuotoa ja päivisin rusehtavaa tiputtelua ehkä tipan kaksi enemmän kuin viikko sitten. Ja "menkkakivut" jatkuu vain.. Ehkä puoliastetta kivuaampaa toi nippailu alavatsassa.

Lisäksi kuvotusta (kuviteltuako?) on ollut, samoin palelua, mutta mä nyt palelen aina, joten se ei ole mikään yllätys. Rinnat eivät ole arat erityisemmin. Mieliala ollut lähinnä raivotar-tasoa pari päivää ja sitten taas itkettää:D Kipeitä finnejä on tullut kaulan alueelle ja leukaperiin, mutta sekään ei ole mitään uutta.

Ikinä ei ole ollut tällaisia oireita. Normaalisti menkat alkavat parilla rusehtavalla vuotopäivällä ja sitten tulee kunnon vuoto kipuineen ja mielialamuutoksineen.

Olen yrittänyt olla ajattelematta koko asiaa, mutta vaikeaa kun haluaisi tietää, odottaako vai eikö. Josko vain sitä miettimällä asiaa stressaa ja siirtää näin menkkojen alkamista. Mutta fyysiset oireet kertoo vain jotain muuta.

Pitäisikö vain odotella vai tehdä mitä? Jotenkaan ei jaksa tehdä testejä, kun sen negan saaminen on niin masentavaa. Ei edes haaleita viivoja tullut. Joulu tulossa, neuvolat varmaan jo lomalla ja ite olen töissä 23.12 asti, että turha toivo edes miettiä pääsevänsä päiväsaikaan neuvolaan käymään. Siis yksityiselle?

Joulunodotusta kaikille:)

Itselläni menkat alkoivat (kai?) 11.11. ja viime viikon tiistaina tein positiivisen testin, eli 14.12. viiva oli haalea, mutta todella hyvin erotettavissa, ei tarvinnut pyöritellä että näkyisi. Testejä tein tuon päivän jälkeen ja päiväpäivältä viiva tummennut.
 Oireina ollut nännien arkuus, olo kuin ilmapallolla, ummetusta, itku välillä herkässä, alavatsa tuntemukset nyt lähinnä kutittelua, alussa paineen tunne. Minulla tuli vähän vertakin saman päivänä kun plussasin ja sitä ennen oli rusehtavaa valkovuotoa. Viimeisin oire oksentelua silloin tällöin, lähinnä iltapäivällä on pahin olo..

Voithan olla raskaana, mutta jos ovis ollut jotenkin myöhään ja sitten se ei ole näkynyt testissä..
Raskausoireet muistuttavat alussa paljon kuukautisoireita aika usealla kai. Itsekkin olin varma, että kuukautiset alkaa.. Toivottavasti plussa nyt pärähtäisi kuitenkin ! :)

Moi liny_83!!

Mulla on samankaltainen tilanne päällä, kp 37/29-30 ja oireita on mielestäni ollu. Mutta tämän luettuani aloin olla toiveikas vaikka negaa on mullekin kaikista testeistä tähän mennessä tullut..:)
Tää on tuolta lääkäripalstalta löytynyt vastaus..

Kysymys:

Olen 25-vuotias nainen. Yritämme mieheni kanssa saada lapsen. Kuukautiskiertoni on säännöllinen 32 pv. Nyt olen jo kiertopäivässä 37, eikä kuukautisiani kuulu, mutta raskaustestit näyttävät negatiivista. Raskausoireita minulle tuli jo viisi päivää ovulaation jälkeen jatkuen tähän päivään (tunnen ovulaationi vihlontana). Oireina ollut: vihlontaa, nipistelyä, n.8 hormoninäppylää per nänni, nännien arkuutta, etovaa oloa, ilmavaivoja, päänsärkyä (n. vko ovulaation jälkeen), nopeutunut aineenvaihdunta, lämpöä parina iltana ja eräänä iltana kieleni kärkeä alkoi poltella kunnolla (!), join vettä, jolloin selvä metallinen maku levisi suuhuni. Tämä ei ole toistunut. Onko mahdollista, että olen psyykannut itselleni raskausoireet (ikään kuin luulosairaus), vai voinko olla raskaana, vaikka testit muuta sanoisivat?

Vastaus:

Tuo pidentynyt kierto ja raskaustuntemukset voivat merkitä kyllä aivan alkuraskautta. Raskaushormoni on voinut käväistä hiukan koholla, mutta apteekin raskaustesti ei ole ollut riittävän herkkä mittaamaan raskaushormonia. Todennäköisempi syy on kuitenkin juuri tuolle kierrolle sattunut tilapäinen hormonihäiriö. Jos kuukautisia ei ala kuulua ja raskaustesti on toistuvasti negatiivinen, on syytä ottaa yhteyttä gynekologiin. Jatkossa on hyvä seurata pari kiertoa ovulaatiotestiä ( kotitesti, jonka saa apteekista; helppo suorittaa pienestä aamuvirtsanäytteestä).

Kannattaa vielä testata!:) Toivotaan ettei täti tuu sulle kylään!!

Plussatuulia meille molemmille!=)
Aion ennen viikonloppua vielä testata, tänään musta tuntui siltä että pissa oli kumman hajuista ja eilen illalla nännit meni koviksi ja "ulkoni" normaalia enemmän kun yritin tunnustella että onko niissä arkuutta vielä (se on kyllä hävinny nyt tässä parin päivän sisällä). Nii ja tänään on jostain syystä olluki sellanen "raskas" olo ja vatsa oli aamusta ihan pinkeä... (Saattaa hyvällä todennäköisyydellä olla taas oman toiveikkuuden seurausta) Ja edelleen on kk tyylistä arkuutta ja nipistelyä alavatsassa!

Kiitos vastauksista ja vähän päivitystä.
Ajattelin tehdä 3. raskaustestin joulun jälkeen, mutta täti aloitti vierailun 23.12 joten se siitä sitten.. Kierto ennätykselliset 37 päivää, ei voi käsittää miten noin paljon voi heittää vaikka rt:t näytti negaa.

Kauheat krampit alavatsassa ja vihlonnat munasarjojen kohdalla ollut tädin vierailusta alkaen eiliseen asti, nyt jo helpottaa. Paree varmaan mennä gynelle varmistamaan, että kaikki ok. Ei kyllä tällaista kuukautiskiertoa ole ollut ikinä.

Moikka!
Mulla venähti kierrot kans yrittämisen aloittamisen jälkeen samanlaisiks, kyllä se naisen mieli vaan on niin vahva että kun oikein kovasti toivoo niin menkatkin myöhääntyy. Meillä ei ollut käytössä pilleriehkäisyä vuoteen ennen yrittämisen aloitusta ja silti mun kierrot heilahti ihan totaalisesti. Epäilisin siis että tuskin mitään sen kummempaa sinullakaan mikä kiertoja sekoittaa. Valeraskaushan on myös ihan yleisesti tunnettu vaiva ihmisilläkin... Eihän sulla oo pillerit ollu käytössä ennen yrittämistä? Niiden lopettaminen myös tietenkin sotkee kiertoa kovastikin. Toivotaan että pian tärppäisi teilläkin, meillä meni viisi yrityskiertoa ja kyllä ne kaikki menkat vaan tuntu ihan yhtä pahalta kun toiveet ehtii herätä :(

meillä keskenmeno syyskuun alussa, oli viikoilla 7-8 .. sen jälkeen ennen jokaisia menkkoja olo ett nyt raskaana mut niin ne vaan on joka kerta alkaneet.. kivut alavatsassa yltyneet km jälkeen mutt menkkakivut helpottaneet, joskin vuoto paljon runsaampaa.

nyt ovis-hetket ohi ja ootellaan taas pari vk kuin käypi, on vaan taas niin varma olo että ihan vituttaa .. mukamas kylmä ja oksettaa ja alamasuu nippailee vaikkei tuommoset oireet nyt kaks pv oviksest viel ees olis olemassakaa.

moness paikas lukee et mielialamuutokset todennäkösii alkuraskaudess ja miettii et mikä mättää ja naurattaa vuorotellen .. mun paha sanoo tosta mitään, keskenmenon jälkeen ollu koko ajan tommonen fiilis .. ekall kerral oli vaan niin selvää ne oireet ku tajus et on raskaana mut nyt puoliks kuviteltui ja puoliks toivottui oireita. argh. liittykö tää nyt mitenkää käsiteltyyn aiheeseen mut tulipa nyt purattua paha olo pois.

Simppu: Ei ole ollut pillereitä käytössä juhannuksen jälkeen, kierto ollut tasainen 27-29pv kesästä lähtien. Viime menkat niin häröt, ettei tosikaan ja sen takia luulin odottavani.

Pillereitä söin vain (huonon) ihon takia ja ettei noi menkat olis niin perhanan kivuliaat. Nyt sit kärsin huonosti ihosta ja kivuliaista menkoista.. Sit oli kumikin käytössä, ajattelin että ihan turhaan vedän mitään e-pillereitä. Juhannuksesta syksyyn asti kumi ehkäisynä ja sitten ei mitään ehkäisyä. Jotenki ihan turhaan sitä ajatteli, että heti tulee raskaaksi. Hah. Not happening.

Jotenki sellainen olo, että en tasan enää laskeskele "tärppi"päiviä ku pettyminen tädin tuloon on sitten ihan syvältä. Ystävät ja tutut tuovat raskaus- ja vauvauutisia tasaseen. Onnellinen heidän puolestaan tietty, mutta masentavaa alkaa ite vuotamaan ku ehti jo ajattella, että ehkäpä minäkin odotan. Jos näin menee vuosia, ni oikeasti vähän hajottavaa.

Mirr: Kaikenlaiset purkaukset on ok:) Jotenki tosi outoa, että miten ihmeessä ne kaikki legendaariset "oi, olisinko raskaana" oireet tulee. Kun oikeasti jotain toivoo, sitä nähtävästi kuvittelee asioita hyvin paljon todeksi. Toivotaan plussatuulia:) Ikävä kuulla keskenmenosta:(

Takaisin