Nux Vomica (Ketunkakku)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja tydi91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

tydi91

Satasella mukana keskusteluissa
Onko kukaan käyttänyt/kuullut tuommoisesta Nux Voimiga homeopaattisesta valmisteesta?
Myydään luontaistuotekaupassa.
Auttaa kuulemma moniin vaivoihin, mm. raskauspahoinvointiin.

Mitä mieltä olette luontaistuotteista? Käyttäisitkö ko. valmistetta raskauspahoinvointiin?

Mä alan olla epätoivoinen oloni kanssa. Oksentanut en ole kovin montaa kertaa, mutta ruoka ei maistu ja on jatkuva "täysiolo"-tunne sekä yleisesti huono-olo. Vatsa on arka.

Kyllä mä kokeilisin. Aikomuksena myös ostaa kokeiluun.
Luontaisuotteita voi käyttää, kunhan tietää mitä käyttää. Ottaa selvää vaan mitkä on hyväksi raskauden aikana.

Kyllä mä kokeilisin. Aikomuksena myös ostaa kokeiluun.
Luontaisuotteita voi käyttää, kunhan tietää mitä käyttää. Ottaa selvää vaan mitkä on hyväksi raskauden aikana.

Työkaveri tuota mulle kehui. Sanoi itse käyttäneensä sitä ja nyt käyttää vauvallaan vatsakipuihin.

Itse oon aina suhtaunut epäilevästi luontaistuotteisiin, mutta kaippa tuota olis kokeiltava. :)

Ilman muuta kannattaa kokeilla! Siinäpä sit vahvistuu omien kokemusten kautta niiden hyödyllisyys :) homeopaattiset on turvallisia ottaa.

Tänään oon kaks kertaa ottanut rakeita. Ei maistuneet juuri miltään. Purkki oli ihan täynnä, osa putosi karvalankamatolle kun avasin kannen. Oli pakko imuroida :D

Tydi91, onko niistä ollut apua sulle? Ootko huomannut vielä eroa?

Tänään en ole huomannut voinnissa mitään eroa. Rakeita saa/pitää ottaa aika paljon vuorokaudessa, enkä oo noudattanut sitä koska unohdin rakeet kotiin töihin lähtiessä.

Heippa! Mulla on samoja ongelmia! Mä en ole ollut koko viikkona töissä, sillä mua etoo jo pelkästään sängystä ylösnousu.
Oon käynyt myös lääkärillä, mutta sain vain Postafenia, joka on matkapahoinvointiin ja en tiedä onko sekään pitkittyessään hyvä ratkaisu pahoinvointiin.

Olin 29.3 ensimmäisessä neuvolatapaamisessa ja minulle sanottiin että pitäisi välttää kaikkia luontaistuotteita, koska niitä ei ole pystytty tutkimaan tarpeeksi, jotta voitaisiin varmuudella sanoa ettei haittaa sikiölle ole.

Nux vornica nimenomaan on raskauspahoinvointiin, niin siitä ei tosiaan mitään vaaraa ole. Onhan olemassa joitain yrttejä joilla esim abortoiva vaikutus, mutta näihin kannattaa perehtyä eikä yleistää kaikkia. Länsimainen lääketiede ny aina on vastaan luonnon-/luontaistuotteita vaikka luonnostahan ne lääkkeetkin alkunsa on saanut ;) Kannattaa tosiaan ottaa selvää niistä :)

Mie kävin esikoista oottaessani kaikki vaihtoehdot paitsi luontaistuotteet ja lääkkeet. Niitä ei kukaan edes ehdotellut, enkä välttämättä olisi edes halunnutkaan. Kun oon nähnyt muutamia ihmisiä (töissä) joiden äidit on syönyt lääkkeitä pahoinvointiin niin on syntynyt kehitysvammaisena, siis itse ovat kertoneet mistä johtunut heidän vammansa. Onha siitä aikaa, mutta mistä sitä todellisuudessa tietää nykysistäkään lääkkeistä kaiken? Esim. niinkin tuttu lääke kuin Burana, sitä ei esim saa vesirokossa antaa vaikka mun aikaan kyllä annettiin.

Nää on niin makuasioita. Itse en usko siihen että suomessa saatais raskaana oleville myydä ja mainostaa mitään pillereitä joita ei olisi yhtään tutkittu.

OOn muutamana päivänä rakeita käyttänyt, mutta ainakaan vielä olossa ei kummempia muutoksia ole. :/

Takaisin