Nukkumisratkaisut pienessä huoneessa

SuperTaateli

Keskustelujen kuninkuusravaaja
Heinäkuunmammat 2015
Toukomammat 2017
Huhtikuiset 2023
Toukokuiset 2023
Ajattelin täältä kysellä josko olisi sellaisia ideoita mitä itse en ole vielä hoksannut! Eli:

Probleema: pitkä ja kapea huone jonka molempien pitkien sivujen päädyt varattu sähköpatterille ja toinen vaatekaapille. Tämä on siis minun ja vauvan huone ja muutamien kuukausien aikana viimeistään ongelmaksi tulee tilan puute! Oma sänky + sivuvaunusänky nyt käytössä ja jo ahdasta kulkea. Vauva kasvaa ja alkaa liikkua joten sivuvaunusänky on käymässä pieneksi! 🫣 normi pinnasänkyä tonne en haluaisi ahdata, sitä kun ei niinkään enää siirretäkkään pois tieltä😅

Millaisia nukkumisjärjestelyitä muilla on ahtaissa huoneissa? Mulla nyt 160cm jenkkisänky mutta sängyn vaihto ei ajankohtainen 😁 perhepeti saattaisi muuten toimia mutta keskimmäinen kipittää välillä yöllä viereen nukkumaan niin ei mahduta turvallisesti kaikki 3 tuohon - ainakaan niin että äitikin voisi levollisin mielin nukkua 😄

Ajattelin täältä kysellä josko olisi sellaisia ideoita mitä itse en ole vielä hoksannut! Eli:

Probleema: pitkä ja kapea huone jonka molempien pitkien sivujen päädyt varattu sähköpatterille ja toinen vaatekaapille. Tämä on siis minun ja vauvan huone ja muutamien kuukausien aikana viimeistään ongelmaksi tulee tilan puute! Oma sänky + sivuvaunusänky nyt käytössä ja jo ahdasta kulkea. Vauva kasvaa ja alkaa liikkua joten sivuvaunusänky on käymässä pieneksi! 🫣 normi pinnasänkyä tonne en haluaisi ahdata, sitä kun ei niinkään enää siirretäkkään pois tieltä😅

Millaisia nukkumisjärjestelyitä muilla on ahtaissa huoneissa? Mulla nyt 160cm jenkkisänky mutta sängyn vaihto ei ajankohtainen 😁 perhepeti saattaisi muuten toimia mutta keskimmäinen kipittää välillä yöllä viereen nukkumaan niin ei mahduta turvallisesti kaikki 3 tuohon - ainakaan niin että äitikin voisi levollisin mielin nukkua 😄
Piirrätkö pohjakuvan huoneesta kalusteineen, ovine, ikkunoineen ja mittoineen sekä klikkaat sen kuvana tänne. Mulla on jotain ideoita, katson olisiko niistä jotain käyttökepoista

Meillä myös ison pinnasängyn kanssa makkari oli ihan tosi ahdas, kaapin ovet sai juuri ja juuri aukeamaan.
Me pidettiin jossain vaiheessa sänkyä kiinni seinässä ja vauva/taapero nukkui siinä reunassa. Isompia varten oli lattialla/kaappeja vasten nojaamassa patja minkä sai helposti heitettyä sivuun, heille kun kuitenkin riitti että pääsee samaan huoneeseen tarvittaessa nukkumaan.

Meillä on yksi huone kokoa 210cm*400cm, ja se on makkarikäytössä. Lyhyellä sivulla on ikkuna ja toisella lyhyellä ovi, huoneen perälle ollaan sovitettu runkopatja 160cm*200cm, joka on kolmelta sivultaan kiinni seinissä, ja lattialla. Tälle sängylle nukutan taaperoveljeksiä, ei haittaa jos tippuu sängystä, ja saan itse mukavan nukutusasennon tuonne. Vähän se on hassu, mutta todella toimiva meillä. Huoneessa on myös vaatelipasto, blokkaa pääsyä leivinuunin ilmaluukulle... :No Evil Monkey:

Myöhemmin on ajatus tehdä tästä pikkuhuoneesta koululaisen huone. Taaskin sänky peränurkkaan kiinni seiniin kolmelta sivultaan, ja tuonne mahtuu koululaispöytä pitkälle seinälle, ja hyllykkö toiselle.

Muokattu viimeksi:
Ehdotus @SuperTaateli :lle, hommaa tuonne vain leveämmän sängyn, vaikkapa sen 200cm*200cm, niin mahdut sinne unille vaikka kummassakin kainalossa olisi lapsukainen. :smiling-eyes:

Piirrätkö pohjakuvan huoneesta kalusteineen, ovine, ikkunoineen ja mittoineen sekä klikkaat sen kuvana tänne. Mulla on jotain ideoita, katson olisiko niistä jotain käyttökepoista

En alkanut mittaileen mutta kuva on suuntaa antava 😄 huoneen lyhyempi sivu on n. 2.5m ja pidempi 5-6m (?) . Kuvassa ylhäällä on ikkuna jonka alla on (sähkö)patteri 😄

Liitteet

• Screenshot_20230717_134313_Samsung Notes.jpg
    Screenshot_20230717_134313_Samsung Notes.jpg
    35.1 KB · Katsottu: 72
Ehdotus @SuperTaateli :lle, hommaa tuonne vain leveämmän sängyn, vaikkapa sen 200cm*200cm, niin mahdut sinne unille vaikka kummassakin kainalossa olisi lapsukainen. :smiling-eyes:

Muuten joo, ja itseasiassa ajattelin itelle kapeampaa sänkyä mutta koska nykyinen menee vielä niin ei ole budjettia sijoittaa uuteen sänkyyn , saati uusiin lakanoihin sen myötä😄

En alkanut mittaileen mutta kuva on suuntaa antava 😄 huoneen lyhyempi sivu on n. 2.5m ja pidempi 5-6m (?) . Kuvassa ylhäällä on ikkuna jonka alla on (sähkö)patteri 😄
Tästä se lähtee... Kyllä tuosra perusidean kiinni saa. Onko vaatekaappi kiinteä ja avattavilla pari ovilla.

Sv = sivuvaunu ja vk= vaatekaappi. Tuossa kuvassa pielessä on noiden kahden väli, eli todellisuudessa sivuvaunun ja vaatekaapin väliin mahtuu pujottautumaan just ja just 😅 vaatekaapissa on onneksi liukuovet 😄

Meillä oli aikanaan sama ongelma. Kallis jenkkiparisönky ja pinnasänky + kaapinovet.
Rempattiin kaappi liukuovelliseksi, niin tuli enemmän tilaa. Meillä haastetta makuuhuoneissa lisää vino katto, joten vaatekaapin paikka on väkisinkin siinä korkeimmalla kohdalla.

Nyt lapset ovat jo ”isoja”, ja nukkuvat omissa huoneissaan.

Takaisin