Nukkumisasennot, kuorsaus, turvotus...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sinka<3
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Sinka<3

Oman äänensä löytänyt
Heippa!

Mulle on nyt muodostunut ongelmaksi hyvän nukkumisasennon löytäminen...tai asento kyllä on hyvä,mutta siitä tuntuu aiheutuvan kuorsaamista, joka on ihan hirvittävää- kun mieheni herää siihen- ja hänen yöunensa menee sekaisin. Mikä auttaisi etten kuorsaisi? Mulla on pään alla kaksi tyynyä ja välillä kokeilen ilmankin, mutta ei tunnu auttavan. Nukuin ennen raskautta aina vatsallani, ja silloin en juurikaan kuorsannut. Nyt nukun oikealla tai vasemmalla kyljellä, tyynyillä tukien- ja uusi nukkumisasento tuntuu aihettavan kuorsaamisen.Onko muilla vastaavia onkelmia?

Turvotuksesta:  Pidän petarin alla jalkopäässä paria tyynyä, jotta jalat olis koholla. Nyt olen laittanut vatsan alle tyynyn, samoin polvien väliin. Eli melkoisessa tyynypesässä uinailen :)Turvotuskin on alkanut vaivaamaan--varpaat on ihan pökkylät, samoin sormet. Kihla-ja vihkisormuksia en enää uskalla pitää. Täytyy nyt vaan muistaa juoda vettä, jospa se vähän hellittäis...ja luulenpa, että se pahin turvotus on vasta tulollaan heinäkuun helteitä odotellessa...huh!

Ainiin-- ja nyt on alkanut vauvalla sellaiset yöjumpatkin, jotka välillä valvottavat myös äitiäkin...voi, voi. Oon nyt viikon ollut saikulla,vaikka äitiysloma alkaisi viikon päästä ma.Olin viikko sitten toooosi väsy ja nukuin huonosti liikkuvaisen yömönkijän takia..neuvolasta kehoitettiin jäämään saikulle..ja sitten alkoikin kivualiaat supparit. Nyt olen voinut ihan hyvin...tosin supistuksia vielä ajoittain..mutta ei mitään hätää. Huomenna neuvolalääkäri,jospa sitten tietäisi vähän enemmän, että missä mennään.

Yöt on tuskaa täälä !

Närästää, sattuu, asentoa vaikea löytää jolloinka päädyn siihen, että
olen vaan koko ajan vasemmalla kyljellä ja sitten lonkka ja jalka puutuu.

Öisin herään valehtelematta noin 20 kertaa ja katon kelloa ja tuskailen
kun yö yön perään on pitempi ja pidempi. . . 

Voi ei- kuulostaa harmilliselta, ja kun nuo yöunet vaikuttaa sitten koko seuraavaan päivään. Mulla ei onneksi vielä noita heräilyjä ole ihan hirveästi...mitä nyt jonkin verran vauveli hyörii ja pyörii masussa ja pitää hereillä...Tällä hetkellä mies kärsii mun kuorsaamisesta, mikä on ihan kamalaa.

Veikkaan, ettei kuorsaamisen syynä ole vain asento vaan esim. se kun kohtu painaa keuhkoja, ja kun nenänielun alue on lähes koko raskausajan "poikkeustilassa" eli turvonneempi ja ärtyneempi kuin yleensä. Nyt tarttee vaan miehenkin kestää, ei sitä kauaa enää kestä. :-)

Turvottelusta en ole kauheesti ite vielä kärsinyt, mutta vedenjuonti tosiaan auttaa ja se, että nostais joka päivä jalat joksikin aikaa koholle ja lepäilis. Eli jalat korkeammalla kuin kohtu.

Yöheräily on peestä juu...tosin mä heräilen lähinnä veskiin (jatkuvasti saa rampata) ja selkäsärkyyn. Närästystä on mutta miedosti, mikä on outoa koska ennen raskautta se vaivasi kyllä!! :O

Aivan juu, tota kohtu/keuhkoyhditselmää pohdin myös..koska tällä hetkellä hengästyy myös sen takia herkemmin...eli varmasti on vaikutusta tuohon kuorsaamiseenkin.Mä en ole vielä yöllä heräillyt pissahädän takia,.vaikka aamulla rakko onkin iiiiiiihan täys, niin että oikein kivistää.

Tsemppiä unien kanssa :)

viime yönä taas heräilin närästykseen ainakin sata kertaa ! 
Mikään ei auttanut; lopulta nousin alakertaan ja otin  t-lusikallisen
ruoka soodaa suuhun ja vettä päälle; se autto sen verta, että sain edes 
muutaman tunnin nukttua. . . 

onkohan masussani peikko pimu [8

Jenni, niin meinaat tuota uskomusta että jos närästää niin vauvalla pitäis olla paljon tukkaa? Jaa-a :) Mua ei ole juurikaan närästänyt, tuleekohan kaljupietu. :D
Luin jostain visailukysymyksistä kysymyksen, että kenellä on eniten hiuksia päässään; vaalea- tumma- vai punahiuksisella? Vastaus oli vaalea...yllätyin! Itse oon blondi, ja syntyessäni näytin lähinnä kaljulta :P mutta ehkäpä sitä hiusta olikin sitten paljon, vaalea kun ei vaan näy selvästi kuten tumma...

Turvotus...äärrrrr. Pitkään vältyin, mutta nyt on helle ja aika tehneet tepposensa. Koitin vihkisormustani ottaa pois ennenkuin on liian myöhäistä mutta eipä se lähtenytkään!! emoticon  Saippualla aamulla löträsin kun silloin kai turvotus pitäis olla kohtuullista, mutta ei... Kellään konsteja mielessä? Pohdin itse jos edes hieman viileämpää säätä tulis, ja söis jotain nestettä poistavaa. Eikös ainakin ananas ollut semmoista. En haluis että joudutaan leikkaamaan toi poikki...nyyh. emoticon

Yona, sormusta saattaisin kokeilla poistaa rypsiöljyllä lotraten... ja joillain kylmä-kuuma-hoitokin vaikuttaa (eli pitäisit kättä vuoron perään kuuman ja kylmän juoksevan veden alla). Ja muuten turvotuksiin: enemmän vettä, vähemmän suolaa, runsaasti kasviksia ja jos testata haluaa niin ananas, mansikka ja greippi pitäisi muka olla "ihmeaineita" :D Ja liikuntaa, siis sormillekin, eli koukkuun-suoraan-koukkuun-suoraan... Tällaisia olen itse kuullut, täydentäkää kokeneemmat!

Huomenta!

Ikävä huomata, et en oo ainoo turvotuksineni..Tsemppiä myös kolutuksiin ja närästykseen!

Pitkään ei ollu mitään, mut ihan muutamassa päivässä on tullu. Vielä lähtee sormukset pois, pitäisköhän ottaakin jo :) Täytyy testailla noita ananasjuttui yms. ananas ku on mun lempparihedelmä <3  Mä oon aina ollu myös huono juomaan, joten juon varmaan ihan liian vähän...

Onneks ei oo enää kovin pitkää aikaa <3

ElliX

Mä jouduin kanssa eilen luopumaan sormuksista, ja on ihan kaamean alaston olo ilman emoticon Periaatteesta en haluais millään olla ilman kihla- ja vihkisormusta, mutta eihän tässä tilassa nyt muu auta. Ottaa vaan päähän, toivottavasti tää turvotus laskis pian! Kauanko sitä on vielä synnytyksen jälkeen, kannattaako pakata sormukset sairaalakassiin mukaan? emoticon

Kiitoksia vinkeistä, ja eikun ananasta ostamaan tänään. Se taitaa olla tehokkain tuossa.
Te joilla vielä sormukset on, kandee ottaa pois!! Mulle tuli ainakin niin yllärinä ja nopeasti tämä, ei jalat mutta just kädet ihan turvonneet!  Ja aamuista tunnottomuutta ja puutumista on myös enemmän, ihan niin että päivälläkin jo särkee. :(  Oli eilen illalla niin ahdistava ja painostava olo käsissä ja verisuonissa, että mittailin kotimittarilla verenpaineenkin, no se oli ihan ok onneksi.
Ei tietty kaikille tulekaan noin pahaa tai ei juuri ollenkaan, mutta kyllä se tää kesäaika on joka selkeesti pahentaa.
Vettä mä latkin paljon, mulla on aina yölläkin vesituoppi vieressä jonka viimeistään aamulla juon tyhjäksi.

Jigglypuff, alaston olo mullakin...kihlasormusta en ole nyt enää hetkeen pitänyt, mutta tuo vihkisormuksen pois ottaminen harmittaa... (vaikka eihän se nyt lähdekään, heh) se siinä ollut kuitenkin melkein 16v yhtäsoittoa. Sairaalaan en varmaan ihan niitä vielä mukaan ota, jos on helteet ja hormonit ja ties mitä, niin antaapi olla mun puolesta ne vielä pois.

Kesä on täällä!! Näin tänään kaupungilla kaveria, joka oli ollut neuvolan päivystyspuhelimessa aamun: puheluja tavalliseen verrattuna tuplamäärä, heti yhden hellepäivän jälkeen, viimeisillään raskaana olevat ovat heränneet hädissään sämpyläjalkojen kanssa! On tämä siunattua aikaa odottajille...

Mulla ei onnes turvota kuin sormet. Sormus on kotona ollessa pöydällä, mut jos johokin lähden niin laitan käteen. Yleensä parin tunnin jälkeen rupeaa ahdistamaan ja puristamaan ja on pakko ottaa pois. Sit saakin miettiä mihin sen laittaa ettei se häviä, jos on vielä liikenteessä.

Pari yötä meni heikoilla unilla, mut viime yönä otin urakalla takaisin, melkeen kellon ympäri tuli nukuttua :)

Mulle on iskeny joku ihmeen unitauti emoticon Nukuin ihan normaalit yöunet to-pe, sitten pe-iltana päikkärit, normiunet pe-la, lauantaina aamupäivällä päikkärit, normiunet la-su, ja sunnuntaina illasta ilmeisesti useamman tunnin unet, ja siitä huolimatta nukahdin ihan tavallisesti eilen illalla!! Yöllä sit valvoskelin jonkun reilun puolituntisen vessakäynnin yhteydessä, en sen enempää. Mistä tätä unta riittää?! Mut mikäs tässä nukkuessa kun on "lomalla"...

Takaisin