Nukkuminen

viimeinen

Puuhakas puhuja
Tuli tässä mieleeni että nukutteko te muut ihan normaalisti niinkuin ennenkin? Mä en tosiaankaan... Aloinkin tässä muistelemaan että näin se taisi olla edellisissäkin odotuksissa. Millään en meinaa nukahtaa vaikka koko ajan väsyttää, heräilyä pitkin yötä ja aina silloin kun kylkeä kääntää. Ihme kyllä vessassa ravaaminen on jäänyt, alkuraskaudessa tuli käytyä sielläkin monta kertaa yössä.

Viimeinen nyt 21+1
 
Mulla se on vähän yöstä kiinni ja siitä kuinka lämmintä makuuhuoneessa on.
Yleensä kyllä pyörin ensin hereillä ainakin tunnin ja juoksen vessassa vähän väliä, mutta sitten kun nukahdan niin saatan nukkua ihan hyvin, mutta ainakin kerran yössä on käytävä veskissä ja sekin on joskus yhden jälkeen yöllä.
Mulla ongelmana on se että yöunet jäävät liian lyhyiksi n. 6-7 tuntia yössä ja se ei kyllä riitä. Nukkumaan meno venähtää väkisinkin välillä yli klo 22 ja sit jo ennen 6:tta aamulla ylös.
Väsyttää hirveesti koko ajan ja olen tosi huono nukkumaan päivällä vaikka viikonloppuisin saisikin mennä päikkäreille.
 
Mulla oli taas viime yö täyttä tuskaa. Menin nukkumaan 22.20. Siihen mennessä, kun kello oli 23.10 olin käynyt vessassa jo 2 kertaa ja senkin jälkeen valvoin vielä kauan. Oli liian kylmä ja kaikki ärsytti. Makuuhuoneessa oli ihan sama lämpötila, kun muinakin päivinä ja aina olen ajatellut, että on vain ihanan viileä.. [>:] Enkä normaalisti noin usein vessassa käy, mutta lipitin vettä monta kupillista illan aikana. Olisiko se ollut 5 maissa, kun seuraavaksi vasta nousin vessaan! Toki en tiedä olenko käynyt ennemminkin. Joskus nimittäin hihkaisin aamulla, että enpäs käynyt vessassa koko yönä, johon poikaystävä totesi, että kävithän sä. [:D] Aina ei voi muistaa, kun silmät puoliksi kiinni laahustaa vessaan...
Nukkuminen on tosiaan muuttunut paljon.  Viime yö oli erityisen ärsyttävä. Vessassa käyn yleensä kolmesti tai kahdesti yössä. Joskus neljästikin. Herään reilu puoli tuntia ennen töihin lähtöä, käyn heti vessassa kun herään ja ennen lähtöä on taas pakko käydä, ihan vain varmuuden vuoksi. [:D]
 
Sellainen kysymys vielä, että pystyttekö nukkua vielä mahalla? Itse pystyn vielä, mutta jotenkin alkaa jo vähän ahdistaa. Maha ei niin suuri vielä ole, että se siitä johtuisi, mutta kai se kohtu ja vauva kuitenkin alkaa siellä jo sen verran olla kasvaneet, että se tuntuu jotenkin ärsyttävältä, enkä usko, että vauvastakaan voisi tuntua kovin kivalta! Tämä siis myös vähän rajoittaa nukkumista..
 
Mä taas olen nukkunut kuin enkeli koko raskauden ajan ihan muutamaa poikkeuksellista pyörimisyötä lukuunottamatta. Vessassa käyn yleensä kerran. Jotenkin sitä on oppinut menemään vessaan "silmät kiinni" niin että uni jatkuu välittömästi sänkyyn päästyä. Mahallani en oo pystynyt nukkumaan moneen kuukauteen rintojen arkuuden takia. Ja nehän alkoi aristaa jo hyvin varhaisessa vaiheessa.. Kylkiasento on paras. Täytyy nyt nauttia nukkumisesta kun vielä voi [;)]
 
Nukkuminen muuttunut paljon taallakin. Samantapaista unta kuin viimeisella; heraan kylkea kaantaessani tai jos jostain syysta erehdyn kaantymaan vatsalleni. Mahassa muljahtaa kylkea kaantaessani ja oisin muutenkin maha tuntuu kipeammalta kuin yleensa. En tieda sitten keraantyyko sinne ilmaa vai mika on...
Unentarpeeni on vahentynyt huomattavasti, heraan toooosi aikasin aamulla/aamuyolla vaikka menisin monelta nukkumaan. Yleensa klo 23. Olen kuitenkin pirtea aina sinne asti kun paasen toista (normi tyovuoro 13-21). Tuo on hyva asia, mullahan ei sita vasymysta sillai oo ollut ollenkaan mita olen muistanut mainostaakin muutamaan otteeseen [:)]
Veskiin ei enaa valttamatta tartte herata, mutta usein kayn kerran yossa aamuyolla heratessani.
 
Mulla on enemmän huonoja öitä kuin hyviä, mutta vaihdellen. Meen nukkumaan 21-23 välillä ja nukun noin 9h. Mulla on se onni, että työni on niin joustava, että ei tarvitse käyttää herätystä, vaan menen töihin sitten kun ehdin. Yöllä käyn 3-4 kertaa wc:ssä ja välillä se aiheuttaa sen, ettei saakaan pitkään aikaan unta uudelleen. En usko, että voisin nukkua enää mahallani vauvan takia, mutta en nuku muutenkaan koskaan mahallaan, vaan vuorotellen selällään ja kyljellään. Olemme pitäneet makuuhuoneen lämmön nyt 18-19C:ssa, mikä mielestäni parantaa unen laatua. (Muualla asunnossa on 21-23C).
 
Mä en oo pystynyt nukkumaan mahallani pitkään aikaan, varmaan jotain 10 viikkoa oli kasassa kun aloin nukkumaan kyljellä/selälläni. Kahdentoista viikon kohdalla kokeilin ja tuntui inhottavalta. Selälläni en osaa alkaa nukkumaan, tulee huono olo ihan kuin se vauva jo painaisi kovastikin. Yöllä saatan kummiskin herätä siihen et nukun selälläni eikä ole huono olo. Outoa... Mulla kans samaa kun Maikkimailla, muljahtelee mahassa ja on jotenkin kipeämpi kuin päivisin.

Viimeinen
 
Mä nukuin alkuraskauden aikana todella sikeästi kaikki yöt. En ois varmaan heränny, vaikka talo ois menny nurin. Nyt parin viikon aikana taas en oo saanu kunnolla nukuttua. Väsyttää hirveesti, mutta uni ei vaan meinaa tulla. Sitten kun vihdoinkin nukahtaa niin heräilee vähän väliä. Vessassa pitää käydä yleensä kaksi kertaa yössä ja se tietty häiritsee kans unta. Kohta taitaa olla niin paljon huonosti nukuttuja öitä takana, että väkisinkin saa nukuttua..ainakin toivon niin.

Onko muut muuten nähneet paljon unia? Itse olen aina nähnyt paljon unia ja muistan aamuisin unet lähes aina. Silti nyt tuntuu, että unien määrä on lisääntynyt ja ne muistaa paljon tarkemmin. Olen myös nähnyt parin viikon aikana melko paljon painajaisia, miten en muuten usein ole nähnyt. Mites muut?
 
Itse en ole oikeen ikinä nukkunut mahallani. [:D] kyljetään on parasta nukkua ja niin nukun nytkin. [:)]
mä olen myös nähnyt normaalia enemmän unia, painajaisia myös. se taitaa olla ihan normaalia. [:)]
 
Lopetin mahalla nukkumisen tai edes löhöömisen jo varmaan 10 viikon kohdalla, ehkä ensikertalaisen varovaisuutta [:D]
 
Ja nyt heräilen vähintään 2 kertaa pissille ja omiin kääntymisiin tai vauvan liikkeisiin joka yö. Kumma ettei oo kuitenkaan väsyttänyt enempää päivisin.
 
Nyt on vaivannut takareiden kiristys, tänään siitä lääkäri. Onko iskias vai laskimovaivaa?
 
Mulla on aina ollu hyvät unenlahjat et voisin nukkua vaikka kuinka.  [:)]
Alkuraskauden aikana olikin sit viel enemmän väsyny mut nyt jaksaa jo paremmin valvoskella. Tosin sitä on jo totuttautunu menee aikaisemmin nukkumaan et pääsee aamulla ylös paremmin vaikka sekin on aina vähä nihkeetä. [:D]
Vatsallaan en juurikaan nuku muutenkaan mut välil tuntuu ettei löydä hyvää kylki- tai selälläänolo asentoa..
 
Täällä ehkä maailman levottomin yö takana! Vessassa kävin 4 vai 5 kertaa.. Mies "pakotti" minut seinän viereen nukkumaan, vaikka yleensä hän nukkuu siinä ja löin itseni jatkuvasti pyöriessäni siihen patterin typerään säätöjuttuun. En nyt saa päähäni sen nimeä [8|] [:@] Lisäksi minulle on tullut kiva unikaveri. Närästys. Nykyään närästää JOKA yö ja se sitten tekee sen, että oksettaa ja tulee huono olo. Vielä huonommat yöunet siis.... Tänään olin jo kahden vaiheilla, että soitanko töihin, että jään kotiin. Olin niiiin väsynyt. Mutta pakko oli silti raahautua. Vieläkin ihan oksettaa.. [&:]
 
Nyt tuntuu, että unet on entistä oudompia... Lähes joka yö näen jotain todella omituista unta tai sitten painajaisia. Olen myös viimeaikoina nähnyt muutamia kertoja unta, että poltan tupakkaa, vaikka sitä pahetta en ole harrastanut enää pariin vuoteen. Niin ja lisäksi näen nykyisin todella paljon seksiunia [:)] Saa nähdä miten levottomaksi nämä unet tästä vielä yltyvät.

Mites muiden nukkumisen laita?
 
Mulla on yöt lähinnä sitä vessassa ramppaamista. Nukun kyllä hyvin nykyään, enkä aina edes muista/tajua käyneeni vessassa, koska olen jo niin tottunut siihen, mutta käyn joka yö vähintään 2 kertaa vessassa. Meillä on sauna vessan yhteydessä ja olen ruvennut laittamaan valon aina vain saunaan, josta valoa tulee sen verran, että näkee mihin pissaa [;)] Ei kuitenkaan liikaa, että se ei piristä yöllä niin, että ei saa unta hetkeen [:D] Mä saan vieläkin jotenkin nukuttua mahalla jos on vähän vinossa asennossa, peppu pystyssä [:D]
 
Justiinsa viime yönä näin unta jossa synnytin :) Toivottavasti oikee synnytys on samanlainen kun unessa, niin kivuton ja rauhaisa, että lähdin suoraan salista töihin [:D] Niin ei toivottavasti kuitenkaan käy, että duuniin tarttis vielä mennä... Muuten menny yöt oikeestaan pyöriessä. Vaikee on nukahtaa ja sit herään jokaiseen rapsahdukseen ja joka aamu puol seiskan aikaan vessaan... 
 
Mä en ole enää noussut yöllä vessaan [:)]. Tässä välillä oli taas sitäkin... Herään edelleen kun käännän kylkeä mutta onneks nukahdan siitä heti. Selällänihän en voi nukkua kun tulee huono olo, maha painaa enemmän koko ajan näköjään. Vatsalla ei tulis mieleenkään nukkua.
 
heippa!

yöt on niin kauheita... minä myös herään joka ikiseen ääneen... meillä on koira ja isäntä jotka kuorsaavat, patteri makkarissa solisee sadepisarat tippuu räystääseen, kissa rapistelee jotain omiaan+ sitten viellä kaikki muut kerrostalon normaalit muidenkin äänet... [>:][:@][:(][:D] olen huomannut kyllä nukkuvani paljon paljon paremmin sohvalla, olkkarissa on niiiin paljon hiljaisempaa että!! [:D] ja lisäks paikat puutuu, mahallaan voin myös nukkua "peppu pystyssä", selällään hetken kunnes kamala paine selässä/lihaksissa.. kyljellään rupeaa sattumaan lonkkiin, tuunu jalkojen välissä auttaa hiukan...

hetkeksi saan unta ja herään pissalle[:D]ja esim. viime yönä kun nukkumisesta ei meinannut tulla mitään, niin ajattelin meidän uuden kodin sisustusta ja seinien väriä ja taulujen yms paikkoja+ muuta siihen liittyvää..[:D] aamulla ukon kanssa naurettiin et on ollu kiire yö sisustaa :D:D
 
Mun ei onneksi ole vielä tarvinnut ravata yöllä vessassa ja muutenkin nukun yöt suht tajuttomana. Vatsallaan pystyn vielä nukkumaan juuri sillä lailla peppu pystyssä, niinkuin monet muutkin täällä. Selällään nukkuminen ei tunnu mukavalta, joten kyljellään on hyvä köllötellä.
 
Taalla tarvitaan unta tosi paljon, 10 tuntia yössa on hyva. Me mennaan aikaisin aina nukkumaan sit on aamulla pirtea. Sit valilla riittaakin vahempikin unia ja heraan 3.30 . Onneks on fb [:D]
Nykyjaan nukun sellaisessa puol kylki/ masu asennossa. Taa asento ei ollut hyva alussa kun rinnat oli niin kipeat. Mutta nykyjaan se maistuu [;)] eika vessasakaan tarvi enaan hyppia joka yö. Kaikki tuntuu jotenkin niin helpolta nyt, olo on tosi hyva. Muita "oireita" ei ole kuin iki-ihanat paivittaiset potkut ja möyryamiset [:D]

Talleen taalla [:)] vointeja kaikille!
 
Takaisin
Top