Millaisia downriskilukuja teillä on ollut? Mulla oli 1:1500, joka ei äkkiä tuntunut isolta, mut katoin et esikoisesta oli 1:65000, niin onhan noissa ihan hirvee ero. Ikä toki nostaa, mutta ei kai se yksinään noin paljon vaikuta. Ikää mulla 34v.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mulla oli 1:27607, ja ikää on 28vMillaisia downriskilukuja teillä on ollut? Mulla oli 1:1500, joka ei äkkiä tuntunut isolta, mut katoin et esikoisesta oli 1:65000, niin onhan noissa ihan hirvee ero. Ikä toki nostaa, mutta ei kai se yksinään noin paljon vaikuta. Ikää mulla 34v.
28v ja 1:42000 (vähän reilu).Millaisia downriskilukuja teillä on ollut? Mulla oli 1:1500, joka ei äkkiä tuntunut isolta, mut katoin et esikoisesta oli 1:65000, niin onhan noissa ihan hirvee ero. Ikä toki nostaa, mutta ei kai se yksinään noin paljon vaikuta. Ikää mulla 34v.
Mulla oli esikoisesta 1:2300 ja olin tuolloin 36. Terve tyttö syntyi.Millaisia downriskilukuja teillä on ollut? Mulla oli 1:1500, joka ei äkkiä tuntunut isolta, mut katoin et esikoisesta oli 1:65000, niin onhan noissa ihan hirvee ero. Ikä toki nostaa, mutta ei kai se yksinään noin paljon vaikuta. Ikää mulla 34v.
Kiva kuulla, että muillakin vaihdellut raskauksien välillä nämä! Itsekin katsoin, että tässä isomman riskin raskaudessa Papp 0,5 ja esikoisesta oli >3. Hcg tässä jopa vähän korkeampi kuin esikoisesta, niin sekin varmaan vaikuttaa tulokseen.Mulla oli esikoisesta 1:2300 ja olin tuolloin 36. Terve tyttö syntyi.
Nyt oli 1:36000 ja ikää 39. Vertailin muita arvoja ja esikoisen raskaudessa papp-a mom oli paljon matalampi (0,5).
Mulla oli tämän trisomian luku huonompi kuin sinulla, satasissa. Olen 35 vuotias, parin kk päästä 36. Mekin huolestuttiin aluksi, kun kukaan ei oikein avannut tätä asiaa millään ja kun olin nähnyt itseäni vanhemmilla paljon parempia lukuja. Käytiinkin sitten juttelemassa yksityisellä alan asiantuntijan kanssa että olisiko se nipt tarpeen. Mutta hän ei meidänkään lukemilla ollut huolissaan. Ainut sitten jos se riskiluku alittaisi oman ikäriski luvun, niin siinä kohtaa hän kokisi niptin aiheelliseksi. Hän sanoi, että nipt ei tuo sen suurempaa hyötyä meille kuin kenellekään muullekaan, eli yhdistelmäseulonta kyllä löytää vakavat downit (ja siinä kohtaa olisi tullut häly), mutta ainoastaan niptillä voidaan saada se ns lievä yllätys down kiinni, jota nämä yhdistelmäseulonnat eivät löydä ja joka voi sattua ihan kenenkä vaan kohdalle oli riskiluku mikä tahansa. Mulla toi isompi riskiluku johtui juurikin tuosta matalasta papp-a arvosta, korj mom oli 0.45. Ja siitäkin hän sanoi, että se arvo ei lähtökohtaisesti kerro kromosomipoikkeamista.Kiva kuulla, että muillakin vaihdellut raskauksien välillä nämä! Itsekin katsoin, että tässä isomman riskin raskaudessa Papp 0,5 ja esikoisesta oli >3. Hcg tässä jopa vähän korkeampi kuin esikoisesta, niin sekin varmaan vaikuttaa tulokseen.Pitää nyt toivoa parasta ja odotella rauhassa rakenneultraa. Mietittiin niptiä, mutta maksaa yksityisellä sen tuhat euroa, niin voi olla, että ei raaskita.
![]()
Kiitos, tämä oikeasti toi vähän mielenrauhaa.Mulla oli tämän trisomian luku huonompi kuin sinulla, satasissa. Olen 35 vuotias, parin kk päästä 36. Mekin huolestuttiin aluksi, kun kukaan ei oikein avannut tätä asiaa millään ja kun olin nähnyt itseäni vanhemmilla paljon parempia lukuja. Käytiinkin sitten juttelemassa yksityisellä alan asiantuntijan kanssa että olisiko se nipt tarpeen. Mutta hän ei meidänkään lukemilla ollut huolissaan. Ainut sitten jos se riskiluku alittaisi oman ikäriski luvun, niin siinä kohtaa hän kokisi niptin aiheelliseksi. Hän sanoi, että nipt ei tuo sen suurempaa hyötyä meille kuin kenellekään muullekaan, eli yhdistelmäseulonta kyllä löytää vakavat downit (ja siinä kohtaa olisi tullut häly), mutta ainoastaan niptillä voidaan saada se ns lievä yllätys down kiinni, jota nämä yhdistelmäseulonnat eivät löydä ja joka voi sattua ihan kenenkä vaan kohdalle oli riskiluku mikä tahansa. Mulla toi isompi riskiluku johtui juurikin tuosta matalasta papp-a arvosta, korj mom oli 0.45. Ja siitäkin hän sanoi, että se arvo ei lähtökohtaisesti kerro kromosomipoikkeamista.
Mielenkiintoista oli myös se, että hän sanoi että lähtökohtaisesti tämän ikäisillä ne arvot ovat siellä satasissa ja korkeintaan tuhansissa, että on harvinaisempaa jos ne arvot menee siellä kymmenien tuhansien kohdalla.
Meillä ainakin helpotti nämä tiedot huolta huomattavasti, toivottavasti sielläkin![]()
Mulla oli tämän trisomian luku huonompi kuin sinulla, satasissa. Olen 35 vuotias, parin kk päästä 36. Mekin huolestuttiin aluksi, kun kukaan ei oikein avannut tätä asiaa millään ja kun olin nähnyt itseäni vanhemmilla paljon parempia lukuja. Käytiinkin sitten juttelemassa yksityisellä alan asiantuntijan kanssa että olisiko se nipt tarpeen. Mutta hän ei meidänkään lukemilla ollut huolissaan. Ainut sitten jos se riskiluku alittaisi oman ikäriski luvun, niin siinä kohtaa hän kokisi niptin aiheelliseksi. Hän sanoi, että nipt ei tuo sen suurempaa hyötyä meille kuin kenellekään muullekaan, eli yhdistelmäseulonta kyllä löytää vakavat downit (ja siinä kohtaa olisi tullut häly), mutta ainoastaan niptillä voidaan saada se ns lievä yllätys down kiinni, jota nämä yhdistelmäseulonnat eivät löydä ja joka voi sattua ihan kenenkä vaan kohdalle oli riskiluku mikä tahansa. Mulla toi isompi riskiluku johtui juurikin tuosta matalasta papp-a arvosta, korj mom oli 0.45. Ja siitäkin hän sanoi, että se arvo ei lähtökohtaisesti kerro kromosomipoikkeamista.
Mielenkiintoista oli myös se, että hän sanoi että lähtökohtaisesti tämän ikäisillä ne arvot ovat siellä satasissa ja korkeintaan tuhansissa, että on harvinaisempaa jos ne arvot menee siellä kymmenien tuhansien kohdalla.
Meillä ainakin helpotti nämä tiedot huolta huomattavasti, toivottavasti sielläkin![]()