NP-ultra!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tessu27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tessu27

Oman äänensä löytänyt
Terve!
Haluaisinn kulla muiden niskapoimuturvotus ultrastä? Mitä mieltä tutkimuksista? Millaset fiilikset jäi? Olen itse innnoissani kuulemaan toisten kokemuksia.Itse oltiin tänään Terveystalolla ultrassa.Kivasti näki vauvaa.Sydämen syke kuului hienosti,vähän näkyi käsiä,jalkojakin. Kätilö kertoi,että j opa aivopuoliskot erottuivat,vatsalaukku erottui.Saatiin ultrakuvat kotiin ja niistä erottui jo paljon enemmän kuin ensimmäisestä ultrasata.Kokemus oli hieno myös miehenkin mielestä:) Tietenkin ihana oli kuulla,että kaikki oli hyvin:)

Moikka!
Me tulimme justiin np-ultrasta, ja kaikki näytti hyvältä. Itse en välttämättä olisi osallistunut tutkimukseen, mutta mies halusi, joten se sitten tehtiin aivan niinkuin ensimmäisestäkin lapsesta.
Jos jotain löytyy verinäytteestä niin tällä hetkellä minun mielipiteeni on, että pidetään, jollein nyt ihan kamalan hulluja lukuja saada. Verinäytteenhän varmuus kuulemma on 80%, joten siinä on kuitenkin sen 20% mahdollisuus...

Huh, nyt se on takanapäin emoticon  Oli ihanaa kuulla ja nähdä että kaikki on hyvin ja sydän sykkii ja kaveri polskii menemään hyvinkin vauhdikkaastiemoticon  Lisäksi meillä palasi laskettu aika samaan aikasempaan...eli 11.7...

Nyt varrotaan innokkaasti rakenne-ultraa, mikä on 2.3 ♥ ♥

Hyvät fiilikset jäi. Mahtavaa nähdä vauva ja kuulla sydänäänet. Meillä pikkuinen heitti voltinkin! emoticon  Saatiin myös tulokset jo ja kaikki näyttää hyvältä ja riskiä Downin syndroomasta ei pitäisi olla. Ei lisätutkimuksia. Ultran katsominen oli aika koukuttavaa ja olisin voinut ihailla pienen vauvelin liikkeitä vaikka koko päivän. Innolla odotetaan rakenneultraa 1.3. niin saadaan taas katsella pienokaistamme.

Voi itku, mulla ois perjantaina 14.1. aika ultraan, mutta mulle tuli työt samalle päivälle! Työpaikkani on lisäksi sellainen josta ei kesken päivän voi lähteä neuvolaan. Tiedän kyllä, että viisas ihminen laittaa itsensä ja lapsensa työn edelle, mutta tilanne on hankala koska töissä ei vielä kukaan edes tiedä raskaudestani. Soitin äskön sinne jonnekkin puhelinpäivystykseen, siellä se nainen sanoi heti että ei ole mahdollista saada uutta aikaa, sitten se vissiin kuuli mun surun puhelimen läpi ja lupasi kysyä ultraajalta josko hän voisi vaikkapa huomenna ottaa mut ruokkiksella ja lupas soitella mulle kuha on kysynyt. Nyt täällä hermona odotellaan että pääsiskö huomenna katsoon vauvaa. :) Mutta mun mielestä kyllä ultraaja vois olla niin kiva että ottais mut huomenna vastaan ruokkiksella ja sais perjantaina vastaavasti vaikka hieman pidemmän ruokkiksen ku minä en pääse sinne. Vaikka tiiän että neki tekee vaan töitä eikä nekään ihmeisiin pysty. :) Muuten kaikki ok!

On se ihmeellistä miten kaksitoista viikolla näkyy juurikin aivolohkot, mahalaukku,sormet, varpaat, ihan kaikki! <3
Mä oon tykännyt NP-ultrasta ja meillä oli ehdoton molempien lasten kohdalla, että sinne mennään... Eikä kaduta ja lukemat olivat hyvät ja  riski oli minimaalinen, onneksi. Nyt saa rauhassa odotella sitä iki-ihanaa rakenne ultraa! meillä se on 8.3 nyt menee vähä off-topic mutta kuinka moni on ajatellut ottaa vauvan sukupuolen selville Rakenneultrassa jos se suinkin näkyy? ME viimeksi otimme, nyt olen kahden vaiiheilla ottaakko vai ei ;D olisihan se kiva että olis jännitystä loppuun saakka mutta toisaalta olis mukava tietääkkin [:

Me ajateltiin kysyä sukupuoli rakenneultrassa, jos vain suinkin juniori on siinä asennossa että selviää. :)

Heippa!

Meilläkin tuo np-ultra takana, ja samlla sitten kait 1. kolmannes, kun viikkoja oli kasassa jo 12+2 ultrassa. Olipa kyllä hieno kokemus nähkä kaikki pienet sormet yms. ja tietenkin kuulla, että kaikki on kuten pitääkin. Niin ja nähdä kun se siellä LIIKKUU :)
Tuntui myös että miehelle oli tärkeä juttu, vaikka on se mukana ollut muutenkin alusta asti ihan mukavasti...
Mekin saatiin rakenneultra maaliskuun alkupuolelle, ja varmaan kysytään sukupuolesta, kunhan sinne asti päästään. Tuntuu, kun on esikoinen tulossa, että haluamme tietää sukupuolen, jotta tulevaan on hieman helpompi valmistautua mielikuvissa. Eihän sillä toki väliä ole, onko tyttö vai poika, ja kai se saattaa joskus mennä pieleenkin tuo arvio sukupuolesta?
ElliX ja pupu

Joo saattaahan se mennä joskus pieleen että tyttö onkin poika tai päinvastoin; mutta meillekin kätilö esikoisen kohdalla sanoi, että pojalta näyttää; mutta ei kannata vaihtaa kaikkea punaisesta siniseen, mutta ei kuitenkaan sanoisi että pojalta näyttää jos ei olisi mitään hajua.

Me ei haluttu alkuraskauden yhdistelmäseulaa, eli niskaturvoketta ei mitattu, mutta suurin piirtein samoilla viikoilla (13+0) käytiin alkuraskauden yleisessä ultrassa, ja fiilikset on toki loistavat :) Hassua, miten 4 viikkoa sitten vauva oli lähinnä suttuinen tahra ultraruudussa, ja nyt tosiaan laskettiin sormiluita, nähtiin aivolohkojen välinen keskiuurre, mahalaukku, selkäranka, ylä- ja alaleuka, maailman söpöin nenä ja niin edelleen! Ja nähtiin siellä se ohuen ohut niskaturvokekin, vaikka sitä ei mittaamaan ryhdytty: ei mitään viitteitä siitä että mitään odottamatonta olisi edessä.

Takaisin