Np-ultra

Meillä olikin hiukan ristiriitaiset uutiset ultrassa. Vauva vastaa kokoaan, hyvä tasainen syke eikä niskaturvotus ollut paha, eli vauva vaikuttaa terveeltä.
Ainoastaan sivulöydöksenä oli vissiin joku tyrä tai muu semmoinen suolen kaltainen löydös joka nyt vie lisätutkimuksiin yliopistolliselle sairaalalle vielä ehkä tämän viikon aikana.

Huoli suuri mutta lääkärin mukaan on toivoa..
 
Meillä olikin hiukan ristiriitaiset uutiset ultrassa. Vauva vastaa kokoaan, hyvä tasainen syke eikä niskaturvotus ollut paha, eli vauva vaikuttaa terveeltä.
Ainoastaan sivulöydöksenä oli vissiin joku tyrä tai muu semmoinen suolen kaltainen löydös joka nyt vie lisätutkimuksiin yliopistolliselle sairaalalle vielä ehkä tämän viikon aikana.

Huoli suuri mutta lääkärin mukaan on toivoa..

Toivotaan parasta!❤️ Siskollani on vastaava kokemus ja heidän kohdallaan tyrä paljastui vaarattomaksi.
 
Toivotaan parasta!❤️ Siskollani on vastaava kokemus ja heidän kohdallaan tyrä paljastui vaarattomaksi.
Joo siis tosiaan epäilynä gastroskiisi johon ei liity useinmiten kromosomipoikkeavuutta tai sitten omfaloseele johon usein liittyy kromosomipoikkeavuus. Gastroskiisi on kai leikattavissa sitten syntymän jälkeen tai jotain. Vähän vielä shokissa tästä kaikesta, mutta maanantaina saadaan lääkäristä lisää tietoa kun on aika yliopistolliselle sairaalalle.

Muutoin oli meillä vilkas kaveri kasvamssa, liikkui kamalasti ja syke täydellisen tasainen ja vahva, nt-mittakin oli vain 1 mm ja kaikki oli oikein mallikaasti.
 
Tänään käytiin ekassa ultrassa, kaikki hyvin. Laskettu aika aikaistu omista laskuista 5 päivää, ja neuvolan lasketusta viikon. Tänään viikot 13+0. Yhdistelmäseulan tulokset katsoi samalla ja kaikissa kolmessa trisomiassa riskiluvut matalat.

Nyt voi vähän huoahtaa helpotuksesta :red-heart: Saatiin myös hyviä kuvia pikkuisesta ja ultraava kätilö oli todella mukava. Katsoi kaikki rakenteet mitä näillä viikoilla voi tarkistaa.
 
Muokattu viimeksi:
Ultra oli 13.1 ja siellä kaikki kuten kuuluukin. Seulonnan mukaan riskit matalat kromosomipoikkeavuuksiin. Nyt aletaan jännittää rakenneultraa ja sukupuolta jos se selviää. Aikooko muut kysyä sukupuolta rakenneultrassa?
 
Ultra oli 13.1 ja siellä kaikki kuten kuuluukin. Seulonnan mukaan riskit matalat kromosomipoikkeavuuksiin. Nyt aletaan jännittää rakenneultraa ja sukupuolta jos se selviää. Aikooko muut kysyä sukupuolta rakenneultrassa?
Myö ei haluta tietää etukäteen :smiling-eyes:
 
Ultra oli 13.1 ja siellä kaikki kuten kuuluukin. Seulonnan mukaan riskit matalat kromosomipoikkeavuuksiin. Nyt aletaan jännittää rakenneultraa ja sukupuolta jos se selviää. Aikooko muut kysyä sukupuolta rakenneultrassa?
Meidän ei tarvitse kysyä, saadaan sukupuoli tietoon sitten kun lapsivesipunktio on ollut ja tulokset siitä tulee eli n 5 viikon päästä
 
Meille tulee tieto sukupuolesta NIPT testin kautta. Seulonnoista tuli siis positiivinen tulos, 1:124. Ikä varmasti painaa siinä, turvotusta oli 2,7mm vaikka normaalin rajoissa. Mitäs muut on saanu riskilukemiksi?
 
Meille tulee tieto sukupuolesta NIPT testin kautta. Seulonnoista tuli siis positiivinen tulos, 1:124. Ikä varmasti painaa siinä, turvotusta oli 2,7mm vaikka normaalin rajoissa. Mitäs muut on saanu riskilukemiksi?

Mulla oli pelkän iän perusteella downriski 1:178, mutta verikokeet ja niskaturvotus laski riskin 1:1351. Ikä painaa kyllä paljon noissa riskilaskelmissa, minä oon nyt 38-vuotias. Kaksosilla oli paljon matalammat riskiluvut, vaikka turvotukset oli suurinpiirtein samat,mutta minä 2,5 vuotta nuorempi.
 
Meil oli joku 1,28 turvotus. Verikokeita ei voitu sen alkaneen kaksoisraskauden vuoksi ottaa.
 
Meillä oli niskaturvotus 1,3mm
Riskiluvut 21 1:25000 18 ja 13 1:100000
Ikää siis itsellä 35 v.
Mulle ei missään vaiheessa sanottu esim. pelkän iän perusteella laskettua riskilukua. Nuo on verikokeiden, ntn ja iän yhteistulokset.
 
Kyllä se varmaan jollain mittarilla oli koholla tuo niskaturvotus. Ikäriski minulla oli 1:111. Koska kaupunki tarjoaa NIPT testin yli 40 vuotiaille niin ihan turhaan mentiin siihen normiseulontaan? Ihan oman mielenrauhan takia olisi voinut mennä vaan suoraan siihen. NIPTiin. Nyt takana melkoiset piinaviikot tulosten odottelun kanssa.
Tänään kuitenkin tuli NIPTin tulokset ja ne olivat normaalit :Two-hearts:
 
Takaisin
Top