Nostalgiaa: Parhaat elokuvat ja tv-sarjat

Lapsuuden suosikeista tulee ensimmäisenä mieleen Muumit, Pokemon ja Vili Vilperi. Vai oliko sen ohjelman nimi Vili Vilperi vai vaan päähenkilön. 😂 Se vallaton koala. Muumeista pelkäsin mörköä ihan tosissani. En uskaltanut yksin katsoa mörköjaksoja. 🫣

Teletapit oli parasta tarhaikäisenä, lempihahmo oli Pai. Pelkäsin kuulemma monia ohjelmia kuten Rölliä, Morsoa ja Syrhämää (olikohan tuon niminen?). Ja Puuha Peteäkin muistan katsoneeni. 😁
Ja sitten oli joku Kaislikossa suhisee josta tykkäsin ja joku toinenkin, jonka nimeä en enää muista. Siinä oli jotain hiiriä heinikossa😆.
Ja Tuttiritarikin oli kuulemma hyvä.😂 Mitä nyt muistelen siitä mitä oma äiti on kertonut.

Mä taas tykkäsin Röllistä. 😁 Puuha Peteä ja Teletappeja muistan myös katsoneeni, mutta ei olleet niitä suurimpia suosikkeja. Huvitutti (jossa Tuttiritari esiintyi) oli kyllä myös ihan kiva. (Onko Tuttiritarilla ollut joskus oma ohjelma?)

Mä taas tykkäsin Röllistä. 😁 Puuha Peteä ja Teletappeja muistan myös katsoneeni, mutta ei olleet niitä suurimpia suosikkeja. Huvitutti (jossa Tuttiritari esiintyi) oli kyllä myös ihan kiva. (Onko Tuttiritarilla ollut joskus oma ohjelma?)
Voi olla hyvinkin ollut tuo huvitutti. 😅Muistan että oli osa jotain ohjelmaa. Mutta myöhemmin itse asiassa tuli oma ohjelma. Muistan kun pikkusisko katsoi sitä. 😄

Oi, lapsuuden kesät ja Summeri. 🥰 Tuleeko Summeria muuten enää? H2O oli huikean hyvä ja sitten se "teini-Lost", eli lentokone tippui autiolle saarelle. Ja sitten oli se piirretty 6teen, missä ne hengaili kauppakeskuksessa, sekin oli kiva.

Ja Summerin jälkeen tuli Serranon perhe. 🤩

Mä muistan lähinnä vaan ne sarjat lapsuudesta joita pelkäsin kuten erityisesti himpulat oli jotain ihan hirveää. Tai teletapeistakin näin painajaisia. 😂 Mutta en tiedä lasketaanko tätä kun katson vieläkin mutta lapsesta asti tykännyt jo simpsoneista.

Mä olen erilainen nuori ja omat lempparit oli ankronikka ja elokuvista Labyrinth ja päättymätön tarina. 🙃
Varmasti muitakin oli, mutta itse niin muista; pikku veli tykkäsi Röllistä ja niitä kasetteja kuunneltiin iltaisin, mutta ite en niin välittänyt.

Mä olen erilainen nuori ja omat lempparit oli ankronikka ja elokuvista Labyrinth ja päättymätön tarina. 🙃
Varmasti muitakin oli, mutta itse niin muista; pikku veli tykkäsi Röllistä ja niitä kasetteja kuunneltiin iltaisin, mutta ite en niin välittänyt.
Päättymättömät tarinat olivat ihania!

Oi, lapsuuden kesät ja Summeri. 🥰 Tuleeko Summeria muuten enää? H2O oli huikean hyvä ja sitten se "teini-Lost", eli lentokone tippui autiolle saarelle. Ja sitten oli se piirretty 6teen, missä ne hengaili kauppakeskuksessa, sekin oli kiva.

Ja Summerin jälkeen tuli Serranon perhe. 🤩
Ja Klaani! Se tuli Summerin yhteydessä. Ihan paras sarja. Kesäaamut ja Summeri oli kyllä pitkään se juttu. 💖 Sit Jyrkiä katsoin aina koulupäivän jälkeen 😁 ehkä olin jo esiteini silloin tosin. Lapsena Muumit, Matka maailman ympäri 80 päivässä.. Prätkähiiret( näitä on hauska katsoa ihan aikuisena, hyvää läppää) Enemmän noi esiteini-iän, teini-iän sarjat tuo itselle isoimmat nostalgiat, kun eli ja elää niin tunteella.. Dawson's Creek, just toi Klaani, Laura, Enkeleitä ja pikkupiruja tms 🤭

Lastensarjoist tietenkin Muumit on ylitse kaiken, ja vähän isompana Pokémon. Telkkaria katsottiin meillä aika vähän, vanhemmat ei juuri ollenkaan meidän lasten ollessa valveilla.

Varmaan tästä seurasi että mä oon siitä kummallinen millenniaali että en kattonu telkkaria käytännössä lainkaan teini-ikäisenä (poikkeuksena Lost, jota sitäkin oli hankala seurata kun se tuli muistaakseni torstai-iltaisin klo 21 enkä ikinä ehtinyt yhdestä harrastuksesta ajoissa kotiin 😆). Esim. Salkkareita oon nähnyt koko elämässäni ehkä kolme jaksoa. Jostain parikymppisestä eteenpäin oon taas kyllä sitten ollut vähän turhankin intohimoinen milloin mitäkin sarjaa kohtaan, liekö kompensaatiota vai mitä 🤣

Minun varhaislapsuudessa meillä ei ollut kotona telkkaria, enkä osannut sitä edes kaivata. Sitä käytiin kylläkin naapurissa välillä katsomassa. (Tuolloin meidän omassa ok-talossa oli erillinen ns palvelijan asunto joka oli muutettu normaali vuokra-asunnoksi.) Vaan en muista mitä siitä siellä jouluisen akuankan? lisäksi katsottiin, kun vuokralainen ( leipurikondiittori) tarjosi usein meille jotain herkkuja jotka taisivat saada sen suurimman huomion. Ne söpöt pienet marsipaani eläimet😚... ja oikeat suklaakinuskileivokset😋
Kotiin telkkari tuli mun ollessa ekaluokkalainen, vaan harvoin sitä katsoin...oli niin paljon muuta ja mukavampaa tekemistä. Radiosta, joka kotona oli lähes aina keittiössä auki (vain ruokailuajat kiinni) tykkäsin kuunnella iskelmämusiikin lisäksi csäätiedoksen "merisäätä ja näkyvyyttä", kun ne sen paikannimet + ilmaukset olivat niin mielikuvitusta ruokkivia ja kummallisen kiehtovia. Muistaakseni ukki oli joskus kartasta näyttänyt missä mikäkin paikka / majakka oli ja että mitä näkyvyys oikeasti tarkoitti.

Täällä onkin mainittu paljon omia lemppareita 😍 ihan pienenä Teletapit, Muumit ja Tuttiritari oli kans kovaa kamaa. Lisäksi tykkäsin Syrhämästä, ja musta se Aasi, Morso ja Mouru oli kans kiva, en pelännyt Morsoa 😅 pelkäsin tosin Pikku Kakkosen Varokaa heikkoa jäätä -”mainosta” 😂 Pokémon oli kans kova sitten josku ala-asteen alussa.

Sit esiteininä Summeri 😍 Etenkin H20 ja 6teen, ne oli niin hyviä! Serranon perhettäkin katsoin, mut etenkin noi kaksi oli kyllä parhaat. Just mietin yks päivä että olipa ne kesät huolettomia, kaksi kuukautta ilman koulua ja kesätöitä 🥰

Salkkareita en oo ikinä katsonut edes lapsena, en tajua miten jotkut kaverit sai ykkösluokalla jo katsoa sitä 😅 joskus ala-asteen lopulla katsoin iskän kanssa Pakoa.

Sit esiteininä Summeri 😍 Etenkin H20 ja 6teen, ne oli niin hyviä! Serranon perhettäkin katsoin, mut etenkin noi kaksi oli kyllä parhaat. Just mietin yks päivä että olipa ne kesät huolettomia, kaksi kuukautta ilman koulua ja kesätöitä 🥰
Oi niinpä 🥰 Ihanan huoletonta aikaa, kun ei ollut paineita tehdä mitään järkevää.

Ja Klaani! Se tuli Summerin yhteydessä. Ihan paras sarja. Kesäaamut ja Summeri oli kyllä pitkään se juttu. 💖 Sit Jyrkiä katsoin aina koulupäivän jälkeen 😁 ehkä olin jo esiteini silloin tosin. Lapsena Muumit, Matka maailman ympäri 80 päivässä.. Prätkähiiret( näitä on hauska katsoa ihan aikuisena, hyvää läppää) Enemmän noi esiteini-iän, teini-iän sarjat tuo itselle isoimmat nostalgiat, kun eli ja elää niin tunteella.. Dawson's Creek, just toi Klaani, Laura, Enkeleitä ja pikkupiruja tms 🤭

Oi, Matka maailman ympäri 80 päivässä oli kanssa ihana! 😍 Ihan olin unohtanut sen.

Mulle ei teini-iän sarjat ole jääneet niin vahvasti mieleen. Taisin katsella Lostia, Pakoa, Housea ja Salkkareita. Lapsuudesta ja ehkä vähän teini-iästä jäänyt myös mieleen tietokilpailuohjelmat, mitä vanhemmat tapitti. Ja niitähän riitti. 😁

Minä muistelen kaiholla jouluaaton Pekka Töpöhäntä -elokuvaa. Sen katsominen oli minun ja veljeni jouluperinne ja harmitti kovasti, kun se sitten joskus tippui pois ohjelmistosta. Metsästin sen joitain vuosia sitten dvd:nä omille lapsille. 😊

Joskus kun kaiholla muistelee jotain superhyvää ohjelmaa lapsuudesta, niin kun katsoo aikuisena niin se onkin pettymys. Siksi kaikkia en uskalla katsoa, jos olisi mahdollista. Esim. og My Little Pony, Kaukametsän pakolaiset ja Bambukarhut.

Mutta mm. Candy Candy ja Hopeanuoli on parhautta, niitä voisin katsella milloin vaan! Ja välillä katselenkin.

Muita lemppareita oli Viidakkovekara Juuso, Prätkähiiret, Sandokan, Babar ja toi mainittu 80 päivässä maapallon ympäri.

Minä muistelen kaiholla jouluaaton Pekka Töpöhäntä -elokuvaa. Sen katsominen oli minun ja veljeni jouluperinne ja harmitti kovasti, kun se sitten joskus tippui pois ohjelmistosta. Metsästin sen joitain vuosia sitten dvd:nä omille lapsille. 😊
Täällä on ihana♡ Siinä lopputekstien lomassa lauletaan "anna suukko leijonalle", laulelen omilla variaatioilla sitä yhä.

Muumit oli lapsena kova juttu, sitten se ohjelma missä oli se joku karhukapteeni ja seilasivat jollain saarella... En muista enää nimeä. Ja Vili Vilperi, Franklin... Myöhemmin tykkäsin myös Lizzie McGuiresta. Joskus yläasteen aikana ihastuin Murhasta tuli totta -sarjaan (kauhea kiire kotiin koulusta katsomaan kun alkoi muistaakseni kolmen-neljän välissä) ja sitten Sydämen asialla! Sydänmailla on myös aivan ihana sarja, taisin olla yläasteen loppupuolella kun se alkoi.

Takaisin