Nopeaa apua rippijuhlat ja voileipäkakku

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zuza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Zuza

Jostain jotain jo tietävä
Heippa eli meillä olisi pojan rippijuhlat kohta ja mun pitäis väsätä kinkkuvoileipäkakku mutta nyt ongelma että mitäs mä voin siihen laittaa kun oon raskaana ja olis itsekin kiva sitä syödä… ennen ainesosat ollut
Täytteissä kinkku, kermaviili, majoneesi (kaupan valmis) , paprika
Kananmuna ja savuporo sulatejuusto koskenlaskija dippi
Päällä ollut Valio viola chili paprika tuorejuustoa ja kaupan valmista majoneesia
Mutta nyt kuuluukin että saako noita nyt sit syödä :Grinning Face With Smiling Eyes: jos ei niin onko hyviä ideoita voikkariin millasia olette raskausaikana tehneet?

Olen ymmärtänyt että tuorejuustoa voisi syödä kunhan on pastöroitu. Homejuustot ja kittijuustot vain kuumennettuina. Ja mitään parmankinkkua tai vastaavaa ei vissiin saa syödä. Heti alkoi tehdä mieli voileipäkakkua :tears:.

Heippa eli meillä olisi pojan rippijuhlat kohta ja mun pitäis väsätä kinkkuvoileipäkakku mutta nyt ongelma että mitäs mä voin siihen laittaa kun oon raskaana ja olis itsekin kiva sitä syödä… ennen ainesosat ollut
Täytteissä kinkku, kermaviili, majoneesi (kaupan valmis) , paprika
Kananmuna ja savuporo sulatejuusto koskenlaskija dippi
Päällä ollut Valio viola chili paprika tuorejuustoa ja kaupan valmista majoneesia
Mutta nyt kuuluukin että saako noita nyt sit syödä :Grinning Face With Smiling Eyes: jos ei niin onko hyviä ideoita voikkariin millasia olette raskausaikana tehneet?
Myös vegaanisia versioita juustoista/majoneeseista voi käyttää jos haluaa välttää munaa/maitoa. :)

Majoneesit ovat sallittuja, kunhan ne ovat juuri noita teollisesti valmistettuja. Teollinen majoneesi valmistetaan munajauheesta, joka on kuumennettu, joten siinä ei ole salmonellariskiä. Kotitekoiset tai ravintoloiden omat majoneesit tehdään usein paikan päällä raaoista munista, ja siinä on olemassa salmonellariski. Suomessa tuo raakojenkin munien salmonellariski on niin pieni, ettei majoneesia enää ole edes vältettävien virallisella listalla. Ulkomailla kyllä välttäisin raakaa kananmunaa.

Kiitos eli voin käyttää viola tuorejuustoja niin että uskallan itsekin kakkua maistaa… ja uskallan myös maistaa makeita juustokakkuja jos rupee tekeen mieli

Tämä nyt tulee myöhässä, mutta Valion sivuilla on kerrottu hyvin mitkä heidän tuotteista (esim. tuorejuustoista) sopii raskaana oleville.

Esikoista odottaessa kaikki pehmeät juustot oli kielletty valmistajasta huolimatta, joten itselläni nuo on nytkin olleet välteltävien listalla, vaikkei enää virallista suositusta/kieltoa olekaan. :No Evil Monkey:

Tuorejuuston sijaan olen käyttänyt pastöroitua kermaviiliä, creme fraichea ja (munajauheesta) majoneesia.

Takaisin