Nolot testitilanteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Selah
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Selah

Asioista perillä oleva
Helmikuiset 2024
Pistetäänpä vakavien aiheiden väliin vähän kevennyksiä. Onko teille sattunut testien (raskaustestit, ovistestit) kanssa noloja mokia tai läheltä piti -tilanteita? Testejä ostaessakin tulee tunne kuin jotain pitäisi selitellä. En tiedä olenko yksin, ehkä se on toisille jo luontevampaa.

Tämä tuli itselle mieleen, kun äiti oli tulossa kylään ja päätin äkkiä tehdä ovistestin. Testi jäi kuivumaan kylppäriin kun syöksyin taaperoa hoitamaan, ja juuri ennen oven avautumista muistin piilottaa sen. Muuten äiti olisi varmaan onnitellut raskaudesta haamuviivan takia. Tai teeskennellyt, ettei nähnyt mitään ja alkanut paapomaan 😂

No mulla oli kun teen siis raskaustestejä ja kerron miehelle vaan jos plussa. 😅 Oli viime kierrossa tippunut yksi testi vessan oven eteen. No kun näin sen ajattelin heti että mies varmaan nähnyt sen ja ihmettelee miksi testaan niin ajoissa. 😂 No ei kyllä mitään maininnut että tuskin oli nähnyt. Otin sitten kyllä testin pois siitä kun huomasin ja heitin vaivihkaa pois.

Multa oli jäänyt useampi ovistesti keittiön pöydälle kun niitä olin siinä tiiraillut ja oli ihan sekunneista kiinni, ettei appiukko nähnyt niitä, kun pamahti peltotöiden jälkeen meille sisälle. Sain juuri vaivihkaa kaapattua ne ja vietyä muualle. Ei oikein viitsisi alkaa appiukolle selvittämään mitään ovulaation testaamisesta kun toinen ei varmaan edes tiedä mikä ovulaatio on. 🙃😂

Pikkupaikkakunnalla asuvana on aina pakko tiirailla olan yli raskaustestihyllyllä, ettei kukaan asiakas tai tuttu näe. 😂 Loppupeleissä ei olisi varmaan kenellekkään ihmetys, vaikka mut saisikin kiinni testien ostosta. 😊 Silti siinä joku nolous on, ihankuin olis joku 15-vuotias teini edelleen.

Mä olen kokenut nolona tilanteensa aina sen kun käyn apteekista tai vaikka vaan ihan ruokakaupasta ostamassa jotain testejä. Tilannetta pahentaa usein se jos mukana on lapsia. Mä en tiedä mikä siitä niin noloa tekee kun ihan yhtä luonnollista on kuitenkin ostaa myös niitä kuin mitä tahansa muutakin reseptivapaata on ostaa apteekista tai ruokakaupasta vaikka maitoa.

En tiedä onko niin kauheen nolo, mutta oon tietty tässä testaillut aika reilusti tota ovulaatiota ja laittanu aina vessan roskikseen tikut ja paketit. Noh appivanhemmat oli yökylässä ja anoppi sit heittänyt tietty vanulappuja ym. perusjuttuja sinne vessan roskikseen, mikä on pursunnu mun testejä🙈 ajatuksena oli pitää salasaa mahdollinen tuleva raskaus ja se, että ees yritetään, mut tais yllätys mennä siinä😂 enemmän ehkä nolotti, et anoppi on nähnyt sen testien määrän😂

Eilen isä tuli vähän extempore käymään. Siinä sit kun käsipesulle olin menossa isä kannoillani, niin tajusin et ovistestejä oli pesukoneen päällä leviänä. Äkkiä repäisin toisen käsipyyhkeen päälle. Huoah, saa sitä jännitystä elämään näinkin 😂

Esikoista kun yritettiin ja tärppäsikin jo tokasta kierrosta niin en tiennyt yrittämisestä mitään. Kaapissa oli paketti jostain ylijääneitä testejä. Muuten säännölliset kuukautiset oli jo viikon myöhässä niin mietin että pitäisiköhän tässä kurkata jos vaikka olisikin raskaana, ja tein kaapista löytyvän testin. Kyllä siinä tunteet myllersi kun plussa tuli. Myllerrystä ei auttanut yhtään kun luinkin paketista että OVULAATIOTESTI 🤦🏼‍♀️Siitä sitten googlettamaan voiko ovulastiotesti näyttää sittenkin raskauden, ja lähteä kauppaan hakemaan raskaustestiä..

Piti kaivaa kuvat vielä tapahtuneesta. Leffaviivat piirtyi raskaustestiinkin ja nyt on jäänyt harmittamaan etten tajunnut elää kutkuttavaa testausaikaa kun huolettomana odotin niin pitkälle. Näinkin ulalla olevia naisia on olemassa (tämän foorumin ulkopuolella 😂)

Liitteet

• Screenshot_2025-07-23-07-48-28-78_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg
    Screenshot_2025-07-23-07-48-28-78_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg
    311.8 KB · Katsottu: 102
  • Screenshot_2025-07-23-07-48-20-83_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg
    Screenshot_2025-07-23-07-48-20-83_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg
    123.6 KB · Katsottu: 110
Voin samaistua! Olen itsekin joskus jättänyt testin ihan näkyville, ja tuli vähän paniikki, kun mies tuli kotiin aiemmin kuin odotin. Onneksi ehdin pyyhkäistä sen piiloon ennen selittelyjä. Se fiilis kaupankassalla on kanssa ihan tuttu – aina miettii, pitääkö sanoa jotain vai vain hymyillä. Ehkä näihin testihommiin vaan tottuu ajan kanssa!

Itse oon onnistunut välttää noloja tilanteita kohtuu hyvin.

Suurin häpeän aiheeni on luultavasti se miten kovasti aina kuukautisten jälkeen kuumeilen milloin on ovulaatio ja ”Nyt ihan varmana tärppäsi!!”. Oon tälleen vaivannut sen verta paljon parasta kaveriani että tässä vaiheessa koetan hillitä itseni tositilanteiden kertomista varten ja jos lipsahdan niin lupaan pullakahvit… kaverini ei oo vielä ollut ulospäin moksiskaan tästä kun tietää jo kyllä millainen mä oon, mutta koetan olla rasittamatta häntä joka kuukausi toistuvalla parin viikon kuumeilullani 😅

Pari kiertoa sit lipsahdin ekaa kertaa kun jäin anopille kiinni tiirailemasta syöki ovulaatiotestiä huulipunapuikon näköisestä kapistuksesta. Siinä sit vähän punertaen selitin että teen biohakkerointia ja tutkin hormonien toimintaa kun tää että yritetään seuraavaa lasta on puoliksi salaisuus.

Vähän tylsät tarinat mutta hei tarinoita ne on nääkin 🤣 ja suuret sympatiat teille joilla on ollut vähän napakammin häpeästä nykiviä tilanteita.

Huomasin tossa yksi päivä, taisi olla viime viikonloppuna muistelen niin. Olin siis ilmeisesti unohtanut heittää yhden raskaustestin pois, tai no mulla oli pari testiä alkukuun kemiallisen jäljiltä jäänyt mun testipussukkaan, jossa pääasiassa ovulaatio ja raskaustestit käyttämättömät. Olin varmaan epähuomiossa jättänyt sinne pari positiivista testiä ja kun huomasin viime viikolla kun aloin ovulaatiota testaamaan kävin pussukan läpi ja heitin tehdyt testit pois. 🙈 No kumminkin epähuomiossa kun olin tutkiessani laittanut aluksi testit wc pöntön kannen päälle ja siitä kun käynyt pussukan läpi vein roskiin. Niin sitten yksi testi oli tippunut siihen wc pöntön ja kannen väliin jotenkin. Enkä ollut huomannut. Taisi olla lauantai kun mieskin kotona. Ja sitten muutama tunti kului, mies kävi vessassa samoin itse kävin... Ja sitten menin illalla suihkuun ja huomasin että siinähän on positiivinen testi. 🫣 Epäilen vahvasti että mies ei nähnyt sitä koska olisi varmaan kysynyt miksi tein testin tai että mikä tämä testi on. Kun tässä kierrossa ihan erinäköisillä testeillä testannut. Ja mies varmaan olisi tunnistanut tuon raskaustestiksi koska se oli samoja joilla näki toisen viivan alkukuusta (ennen kuin meni kesken) kun näytin sitä hänelle, mulla ilmeisesti tapana vahingossa heitellä testejä sinne tänne ei ollut eka kerta. 🤣

Takaisin