Niskapoimu

Minnuska89

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Mulla viikkoja nytten kertynyt 11+0 ja ensviikolle pitäis saaha niskapoimu ultraan aika.Jännittää ihan hirveästi ja odottelen kyllä innoissani sitä ultraa missä näkee taas pienokaisemme..Ensimmäisessä raskaudessa Down riski oli 1:60 000..Saas nähdä mitä lukemat kertoo toisesta vauvastamme,ensimmäisestä synnytyksestä on meillä aikaa kohta 10kk ja toinen on siis jo tulossa ja laskettu aika 26.7.2010..Tosin voi olla että tämäkin raskaus joudutaan käynnistämään sitten loppu vaiheilla kun niin täytyi ensimmäinenkin korkean verenpaineen takia.Mutta toivotaan ettei tarvisi käynnistää koska se oli kyllä niin tuskallista aikaa ja viikon jouduin olemaan sitten sairaalassa kun neitimme joutui tiputukseen ja hänelle laitettiin nenä-maha letkukin lisäksi.Mutta toivottavasti kaikki menee tämän raskauden aikana hyvin ja myös synnytyksen jälkeenkin..Saa nähä tuleeko poitsu tällä kertaa mutta ihan sama se on kunhan se on terve.Mulle tehdään 2h sok.ras. helmikuun alusta jo ja olen suunnilleen silloin 16-17rv..Onnea kaikille kesällä synnyttäjille mammoille ja todella ihanaa odotus aikaa (: 
 
Ensimmäinen ultra oli itselläni ennen joulua, hieman jännitti, kun ensimmäinen raskaus menossa. Kaikki kuitenkin oli hyvin, nt oli 0,9 ja verikokeiden tuloksetkin tulivat kotiin uudenvuodenaattona. Nyt vaan toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun asti [:)].

Jokaista neuvolakäyntiä odottaa kuitenkin malttamattomana, että pääsee kuulemaan pikkuisen sydämenlyönnit! Seuraavaan ultraankaan ei onneksi ole kuin reilu kuukausi. [:)]

Sokeritestit itseänikin odottelevat, vaikka ajankohta ei ole vielä varmistunut.
 
Miulla itselläni oli kanssa ultra ennen joulua ja nt tulos oli 0,62 ja verikokeet olivat ok.

Kävin viime viikolla neuvolassa ja kuulin eka kertaa sydämen äänet ja tuntui kyllä hienolta [:)].

Jännityksellä odotan seuraavaa neuvolaa joka on helmikuun alussa ja sit maaliskuun alussa on rakenne ultra.
 
Moi
 
Olen kans samojen asioiden jännittäjä ja kirjoitellut tuonne Yleinen raskauskeskustelu/Niskaturvotus -ketjuun. Myös muualla netissä on paljon tästä keskusteluja ja myös tossa kesävauvat 2010 -ketjussa on puheltu asiasta.
 
Mä jännitän ihan samaa. Kiva et joku muukin.... Kun TIEDÄN et ei saisi kaikkea etukäteen murehtia, mut hitto kun sille vois jotain. Moni muu ei ajattele koko niskapoimuasiaa... Itse syön sormeni nahattomiksi tän takia[:D]
 
Mä sain np tulokseksi 1,7mm joka on muihin verrattuna suuri, mut normirajojen alapuolella. Olen tosiaan SATA että jään kiinni verikokeessa (on vain se TUNNE) ja nyt ois viel ens viikko odotettavaa JOS puhelu tulee. Mitään kirjettä ei tule eli luuria pelkään nyt sit viel 5 arkipäivää. Sehän on siis hyvä et hälyyttää jos aihetta on, mut suurin osa kuitenkin on turhia hälyjä ja pelkään sitä rumbaa joka alkaa sen puhelun jälkeen! Odotus eka toimenpiteeseen ja sit tulosten odotus, yht n. 5viikkoa?!?!?
 
SILTI olen omasta (tai siis meidän yhteisestä) halusta mukana seulonnoissa. Vaikka aiheuttaa paniikkia ja huolta, haluan silti olla mukana.
 
Tähän yleensä tulee kommenttia että tässähän seulotaan mielettömän pientä osaa mahollisista ongelmista, tiedän senkin. Se on hvyäksytty kyllä. kaikkea voi tulla, oli tässä asiat hyvin tai ei!
 
Monsku, oi onnellista! Sulla kaikki noilta osin hyvin. Siis NAUTI oikeesti! Onnittelut hyvin alkaneesta raskaudesta ja tuloksista.
 
Minnuska19: Mulla on eka raskaus ja kaik on uutta ja jännää. En ole saanut neuvoja enkä tietoja tarpeeksi ja en osaa aina kysyä oikeita kysymyksiä. Siks kai tää on vielä enemmän huolia aiheuttavaa... Kerrohan sitten np-uä -kuulumiset tänne!
 
Tsemppiä![;)]
 
Ja Anna Elina myös: ihanan alhainen np-mitta. Olen huomioinut että kaikilla täällä ja monessa muussakin paikassa on pienempi niskapoimu kuin mulla. Luulin et toi 1,7 on ihan normi, mut tosiaan ei ole tullut pahemmin vastaan kuin noita yhden paikkeilla olevia. Siitäkin uskon jo seulojen hälyyttävän. [&:]
 
Minulla ylihuomenna tuo seulonta ultra, jännittää kanssa tosi paljon vaikken siitä viitsi kauheasti avautua kellekään kun tuntuu just niin typerältä murehtia etukäteen asioita mille ei voi mitään. Mentiin seulontoihin kun ajateltiin kuitenkin että on se parempi tietää ajoissa jos on jotain. Mutta nyt kyllä stressaa että oisko ollut parempi jättää menemättä, ne jotka ei ole osallistuneet eivät ole joutuneet sitten niin asiaa miettimäänkään (kuulemma).

Mutta Tolteekki, minä oon jotenkin käsittänyt että kaikki alle 3mm ois niinkuin jonkinlainen ideaali. Mutta vaikka olis ylikin niin ei sekään välttämättä vielä tarkoita kromosomihäiriötä.

JA - jos yhtään helpottaa sinun ja kaikkien muiden oloa (omaani on helpottanut vähän) niin yhdellä läheiselläni hälytti nuo verikokeet ja tietenkin hän oli aivan poissa tolaltaan monta päivää lapsivesipunktion tuloksia odotellessa. Mutta sieltä sitten tuli kuitenkin ihan terveen paperit ja vauva syntyikin ihan terveenä kuin pukki.[:)] Että vaikka hälyttäiskin ja vaikka huolestuttais se turvotus niin pitäis yrittää muistaa että maailma ei ihan vielä ole mennyt nurin.

Jaksamisia kaikille!
 
Muiia, et voisi olla enempää oikeassa. On niin hullua murehtia kaikkea etukäteen! Mutta minä olen sellainen että periaatteessa odottamalla PAHINTA varaudun asioihin. eli nytkin imin kaiken tiedon mitä sain jo etukäteen, joten paukun mahdollisesti tullessa olen hieman varautunut asiaan. Järkytyksenähän se tulisi, mutta ainakin tietäisin mistä on kyse ja mitä kaikki tarkoittaa ja mitä on tulossa. Tämä huolehtiminen on kai sellaista nurin kurista itsesuojelua...
 
Olen kuullut myös paljon tarinoita ja niistä suurin osa on seulan hälyytettyäkin onnellisia, tai siis tarkoitan että terveitä lapsia on tullut suurimmalle osalle hälyytyksen saaneista![:)]
 
Minulle sanottiin että veriseulasta soitetaan 2 viikon kuluttua jos riski on kohonnut, kylläkin PLUS MIINUS kahden viikon. Eli maanantaina tuli 2 viikkoa täyteen, eilen tiistaina ei tullut puhelua ja nyt on keskiviikko. Jos tänäänkään ei tule, alan jo huojentua ja jos perjantaihin mennessä ei tule, lähden "maailmalle" kertomaan uutisia.
 
Seuraavaksi sitten jännätään tietty rakenneultraa, mut ainakin olisi yksi seula läpäisty, vaikkakaan se ei takaa mitään.
 
Mutta vielä on päiviä tässä, kun "odottelen" puhelua.
 
Muiia kaikkea hyvää sulle ultraan ja kerro kuulumiset!
 
Heippa Tolteekki: No kävin eilen sielä niskapoimu ultrassa ja sielä selvis että sikiöltä ei löydy sykettä ja että raskaus on mennyt kesken jo kuukausi sitten..Oli kauheaa kuulla kun ensimmäinen keskenmeno mutta toinen raskaus oli.. :'( yritystä uudestaan sitten kun o jälkivuoto loppunut yms.
 
Minnuska19, tännekin vielä pahoitteluni. Kumpa vois jotenkin toista auttaa ja lohduttaa, mutta eipä sitä oikein löydy sanoja ja tapoja, varsinkaan näin tuntemattomien ihmisten kesken. Toivon teille jaksamista ja voimaa ja mielestäni kaikelle on jokin tarkoitus...
 
?
 
Minnuska osanotto [:(]  voimia ja jaksamisia, halaus.

Meillä tänään rv 12 ja juuri tultiin niskapoimu ultrasta. Niskaturvotus 0,5 ja kaikki hyvin. Koko vastasi rv 12+3.
 
Minulla nt oli 1,8, verikokeet ok, tulos on kuitenkin paljon suurempi kuin muilla. tämä on toinen raskaus, en tiedä mikä turvotus silloin oli.
 
Takaisin
Top