No mä oon ostanut pipsa possu, hirvi ja ryhmä hau pastaa
on mennyt suuhun asti mutta myös pois sieltä samantien. Edistystä sekin. Pitäis vaan taas muistaa uusiks tarjota.
Liian vähän ollaan tarjottu samaa mitä mekin syödään. Ja liikaa liittyy ruutuaikaa syömiseen
ollaan myös ilman ruutua toki syöty. Ei kans tuo pöytäaika kiinnosta, kuin ehkä herkkukasvisten ajan. Ja välillä sit katsottu samalla kirjaa tmv keksitty että pysyisi tai edes tulisi pöytään. Et periaatteessa tiedän noi kaikki ohjeet ja kokeiltua paljon, mut ei ehkä tarpeeksi pitkäjänteisesti. Tai eihän kaikki myöskään toimi kaikilla. Kasvaa kyllä ihan ok, et periaatteessa en ole huolissani, mut nyt päiväkodin aloituksen myötä lopettanut vielä enempi kotona syömisen. Toki välillä kyllästyy tietty ainaisiin lettuihin, leipäkin maistuu paremmin kun välillä vaihtaa merkkiä/lajia.
Meillä on välillä toiminut tuo, että nähnyt kun vaikka serkku syö jotain niin sit hänkin. Eli ehkä päiväkodin esimerkki pikkuhiljaa voisi auttaa. Tänään maistoi raejuustoa kun sanoin sitä jätskiksi
laittoi suuhun pari kertaa mutta otti pois. Ehkä huomenna taas pastakokeilua ja papuja
tuntuu ettei aina ehdi yhtäaikaa pöytään kun yritän hänelle tehdä nopeasti jotain esille ja sit vasta oma ruoka.
Ja sit tuntuu et ne kasvikset pitäis tarjota vikana koska jos täyttyy niistä tarpeeksi niin ei tarvetta enää maistaa muuta? Vai kannattaisko laittaa samalle lautaselle? Voihan tietysti vain vähän laittaa niitä kasviksia.. ja keksiä lapselle muuta puuhaa kunnes ruoka valmis.. periaatteessa kylmänä tullut myös kokeiltua antaa esim niitä lettuja ja kaikkihan hänellä ehtii jäähtyä, tosin olen huomannut et jos liian kuumana tarjolla ja hän kokeilee sitä, niin ei ehkä enää ota uusiksi kun jäähtynyt. Ei siis saisi tarjota liian kuumana.