Nipistelyä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miiuhoo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

miiuhoo

Sukkela juttelija
Tämä on varmaankin ihan normaali oire, mutta kyselenpä silti kuitenkin.
Eli semmoiset menkkasärkyä muistuttavat ajoittaiset lievät säryt ja semmoiset lievähköt vihlaisut/nipistelyt alavatsassa, mahtavatko olla ihan normaaleja alkuraskaudessa. Viikkoja on 5.

Mulla on ihan samanlaisia... vkot kans 5. Menkkamaisia krampin tapaisia (varsinkin jos rehkii tosissaan)  ja alamahassa paineen/turvotuksen tunne koko ajan. Tuntuu, et alamaha on hirveen turvonnut (ei siis näy ulospäin, mut sellainen turvotus olo).

on aivan normaalia tollaset kivut.. Huolestua kannattaa jos kivut ovat alkuraskaudessa voimakkaita ja niiden lisäksi on veristä vuotoa..

Moi!

Olen ihan uusi täällä, rv n. 6 menossa, ja tulin etsimään josko jollain muulla olisi samanlaista huolenaihetta. Mulla oli nimittäin myös eilisyönä pahaa vihlovaa kipua alavatsassa, ja säikähdin kovasti koska tuli lisäksi ihan kylmä hiki ja pyörrytti. Kipu kesti ehkä n. 5min (tuntui pidemmältä tosin). Ajattelin, että tältäkö tuntuu keskenmeno...(jostain ihmeen syystä pelkään kokoajan pahinta) Ensimmäinen neuvola-aika on vasta parin viikon päästä, eikä kipu toistunut, eikä verta tullut, joten ajattelin, että ehkä huolehdin turhaan. Mutta mitä luulette, mistä tuollainen voi johtua? Nyt pelottaa, että jos sikiölle vaikka tapahtui jotain pahaa kuitenkin... Kaipa sinne neuvolaan voisi soittaa ja kysyä, mutta ei nyt oikein viikonloppuna kuitenkaan.

Mullakin oli alussa kipuja alavatsan kohalla sekä alaselässä, mutta ainakin viellä kaikki on hyvin pikkusen ka. Ite ajattelin silloin et kohtu tekee tilaa itselleen, sekä keho on muutoksessa. Uskon et sullakin Lara kaikki on hyvin. Raskaus on uusi kokemus ja keho hoitaa hommansa. Syö kunnolla ja nauti joka päivästä :)

Kiitos Merffine; helpottaa ihan kummallisen paljon, kun joku sanoo noin. Vielä kun en ole kellekään kertonut tästä, niin ei voi kenenkään kanssa puhua (paitsi mieheni tietty, mutta eri asia) 

Mulla oli kanssa tosi hurjia kipuja alkuraskaudessa. Ihan kävelyä haittasi ja veti kaksinkerroin. Lääkärissä kävin ja kaikki oli kunnossa eikä ollut syytä huoleen. Ei siis kannata liikaa stressata sillä ainakin mulle tosiaan neuvottiin, et jos on veristä vuotoa ni täytyy huolestua, vaikka aina sekään ei ole vakavaa..

Musta tähän menneessä kamalinta ja ihaninta samaan aikaan oli eka ultra. Ku pelkäs et siel ei o ketään ja samal toivo et siel on joku.. Ja sit ku pikkunen näky ruudussa, käsi heilu ja sydän löi ni oli mamma iha ulalla. Mutta siihen kai pitää tottua, lapsesta tulee 18vuodeksi suuri mysteeri :D

Takaisin